2023-04-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Mamman kanske jobbade (tex i butik ellet inom vården då man jobbar helg) eller så och inte var tillgänglig alltid. Kanske kompisen visste det.

Som jag har forstått hade familjen också en fem månader gammal bebis, så kanske pappan var mest aktiv med de äldre barnen/ tonåringar.

Jag har läst att mamman och pappan sammanräknad hade fem töser innan de fick ett gemensamt barn, också en flicka. Jag är mycket imponerad över denna pappan och man kan inte föreställa sig vilket trauma försvinnandet har varit för alla. Med tanke på framtiden, samt att alla barnen är flickor, en rädsla för att liknande ska hända igen...
Citera
2023-04-20, 09:30
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Som jag har forstått hade familjen också en fem månader gammal bebis, så kanske pappan var mest aktiv med de äldre barnen/ tonåringar.

Jag har läst att mamman och pappan sammanräknad hade fem töser innan de fick ett gemensamt barn, också en flicka. Jag är mycket imponerad över denna pappan och man kan inte föreställa sig vilket trauma försvinnandet har varit för alla. Med tanke på framtiden, samt att alla barnen är flickor, en rädsla för att liknande ska hända igen...

Ja naturligt, men den här dåren lär ju vara borta ett bra tag
Citera
2023-04-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Den 32-årige mand er sigtet for at have frihedsberøvet den 13-årige Filippa ved at tvinge hende ind i sin bil omkring 100 meter syd for Esholtevej i Kirkerup sydøst for Slagelse."
https://ekstrabladet.dk/krimi/ekspert-om-32-aarig-sigtet-kan-vaere-haevn/9726332
Lå Filippas sykkel og mobil ca 100 meter syd for Esholtevej, eller lå de gjenstandene eventuelt enda nærmere Esholtevej? (Hvis de gjentandene lå enda nærmere Esholtevej, kan det kanskje bety at GM etter å ha tvingt BO inn i bilen, tok med seg gjenstandene et stykke og deretter skjulte de).

Har svårt med danskan men menar de inte 100 m ner på Esholtevej? Låg de inte i princip i vägkanten? 100m verkar stämma hyfsat med tanke att man angett 800 m till varubilen med kameran, men bedömer det på Google maps att det är mer än 100 m ner på vägen.

Dock rent logiskt borde han burit ut dem en bit på åkern för att undvika upptäckt och med tanke på att det tog över en timme att hitta mobilen trots "find my iPhone"
Citera
2023-04-20, 09:32
Medlem
Citat:
Noe slikt som du skrev, høres ut som en naturlig forklaring på en venns valg om å ringe venninnens stefar. Jeg er usikker, men jeg tror at det var skrevet noe om at Filippa har et søsken som er spedbarn (og hvis det er tilfelle er det naturlig at moren er mye opptatt med spedbarnet).
Ja då är det naturligt att styvpappan har jest ansvar för de äldre och mamman för babyn
Citera
2023-04-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt

Ja då lär styvpappan ha fullt upp med de äldre tjejerna och mamman mer ned babyn
Citera
2023-04-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrancoBaresi
Har svårt med danskan men menar de inte 100 m ner på Esholtevej? Låg de inte i princip i vägkanten? 100m verkar stämma hyfsat med tanke att man angett 800 m till varubilen med kameran, men bedömer det på Google maps att det är mer än 100 m ner på vägen.

Dock rent logiskt borde han burit ut dem en bit på åkern för att undvika upptäckt och med tanke på att det tog över en timme att hitta mobilen trots "find my iPhone"
Takk. Jo det stemmer at det var i veikanten.
Jeg tror de mener i Kirkerupvej ca 100 meter fra Esholtevej. Ble ikke sykkelen funnet i Kirkerupvej?
Om man ser på fotografi av sykkelen og funnstedet der også kirken er med på bildet, og man også ser på et kart, så ser man at f.eks Urt*mosegård v/B*nny P*dersen (* = e) i Slagelse (som er ganske nært funnstedet for sykkelen) har adresse Kirkerupvej 57.

Det kan se ut som om det er en sving på veien nær det stedet der de løfter frem sykkelen (se foto)
https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldrenes-desperate-rop-om-hjelp/79026406

Når jeg ser på kartet, kan det se ut som at det stedet er ganske nær et hus i Kirkerupvej 82 (men før man kommer til en av de tre bygningene som er ved Urt*mosegård?).

Edit. Funnstedet for sykkelen er kanskje enda nærmere kirken, da det er en hekk og noen busker på et sted nærmere kirken.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-20 kl. 09:59.
Citera
2023-04-20, 10:10
Medlem
Citat:
Takk. Jo det stemmer at det var i veikanten.
Jeg tror de mener i Kirkerupvej ca 100 meter fra Esholtevej. Ble ikke sykkelen funnet i Kirkerupvej?
Om man ser på fotografi av sykkelen og funnstedet der også kirken er med på bildet, og man også ser på et kart, så ser man at f.eks Urt*mosegård v/B*nny P*dersen (* = e) i Slagelse (som er ganske nært funnstedet for sykkelen) har adresse Kirkerupvej 57.

Det kan se ut som om det er en sving på veien nær det stedet der de løfter frem sykkelen (se foto)
https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldrenes-desperate-rop-om-hjelp/79026406

Når jeg ser på kartet, kan det se ut som at det stedet er ganske nær et hus i Kirkerupvej 82 (men før man kommer til en av de tre bygningene som er ved Urt*mosegård?).

Edit. Funnstedet for sykkelen er kanskje enda nærmere kirken, da det er en hekk og noen busker på et sted nærmere kirken.

Jag har också forskat i detta nu och jag får det till att det är gården på Esholtevej 4 man ser. Varubilen som filmade stod på Esholtevej 7.
Cykeln låg då betydligt längre ner på Esholtevej än 100 m
Citera
2023-04-20, 11:01
Medlem
Citat:
Jag har också forskat i detta nu och jag får det till att det är gården på Esholtevej 4 man ser. Varubilen som filmade stod på Esholtevej 7.
Cykeln låg då betydligt längre ner på Esholtevej än 100 m
Det fotografiet av Filippa syklende på veien som ble publisert, ser ut til å være fotografert med et hus i Kirkerupvej 49 i bakgrunnen. (Det fotografiet stemmer ikke med 800 meter fra Esholtevej 7 dersom det er Kirkerupvej 49 man ser i bakgrunnen, så det fotografiet er kanskje fra et kamera på et annet sted.)

"Jenta forsvant lørdag da hun gikk med avisen mellom Sørbymagle og Fuglebjerg i bygda Kirkerup, utenfor Slagelse. Hennes sykkel, veske og mobil ble funnet ved Kirkerup Kirke."

Hennes avisrute startet da kanskje i Fuglebjerg, ettersom hun var ferdig med å levere aviser da hun var ved Kirkerup/Sørbymagle?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-20 kl. 11:13.
Citera
2023-04-20, 11:11
Avslutad
Köpte bilen några månader innan Emilie försvann:

Efter gripandet av 32-åringen, vars namn TV 2 är bekant med, sökte TV 2:s journalister via Bilbogen.

Här framgår att den åtalade 32-åringen registrerade skuld den 3 maj 2016 i en silvergrå Hyundai i30. Alltså exakt samma fabrikat, modell och färgnyans som bilen som två månader senare, enligt polisen, stod på Korsør Station, där Emilie Meng senast sågs.

Enligt Bilbogen hade den tilltalade skuld på bilen fram till 2021. Han ska med andra ord antas ha varit ägare till bilen vid den tidpunkt då Emilie Meng försvann.

Den ble avregistrert den 31.03.2021 (enligt uppgifter i tråden) detta är MGM Philips 30-årsdag
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Och hans nuvarande bil en Hyundai I20 från 2021 (1.0 T-GDI 5-dørs FWD Automatisk DCT) blev inregistrerad 14 april 2021
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)

Den gamla bilen skrotades(?) och den nya köptes alltså då han fyllde 30 år.
Citera
2023-04-20, 11:12
Medlem
Citat:
Det fotografiet av Filippa syklende på veien som ble publisert, ser ut til å være fotografert med et hus i Kirkerupvej 49 i bakgrunnen.

"Jenta forsvant lørdag da hun gikk med avisen mellom Sørbymagle og Fuglebjerg i bygda Kirkerup, utenfor Slagelse. Hennes sykkel, veske og mobil ble funnet ved Kirkerup Kirke."

OK då är jag med. Jag tänkte på cykeln plats där den återfanns, bilderna i denna artikel ser man Esholtevej 4. https://ekstrabladet.dk/krimi/filippa-er-forsvundet-her-er-den-forladte-cykel/9721620

På Google maps ser man även vissa av de små träden på höger sida även om det är sommarbilder med röjd vägkanten.
Bilderna som identifierade bilen togs av varubil parkerad vid Esholtevej 7, på Google maps ser man att de har sin parkering bredvid och längs med vägen.
Citera
2023-04-20, 11:15
Medlem
Citat:
OK då är jag med. Jag tänkte på cykeln plats där den återfanns, bilderna i denna artikel ser man Esholtevej 4. https://ekstrabladet.dk/krimi/filippa-er-forsvundet-her-er-den-forladte-cykel/9721620

På Google maps ser man även vissa av de små träden på höger sida även om det är sommarbilder med röjd vägkanten.
Bilderna som identifierade bilen togs av varubil parkerad vid Esholtevej 7, på Google maps ser man att de har sin parkering bredvid och längs med vägen.
Takk Jeg tenkte også på det stedet der sykkelen ble funnet. Men så begynte jeg å se på det bildet der Filippa syklet.
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-20 kl. 11:18.
Citera
2023-04-20, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Köpte bilen några månader innan Emilie försvann:

Efter gripandet av 32-åringen, vars namn TV 2 är bekant med, sökte TV 2:s journalister via Bilbogen.

Här framgår att den åtalade 32-åringen registrerade skuld den 3 maj 2016 i en silvergrå Hyundai i30. Alltså exakt samma fabrikat, modell och färgnyans som bilen som två månader senare, enligt polisen, stod på Korsør Station, där Emilie Meng senast sågs.

Enligt Bilbogen hade den tilltalade skuld på bilen fram till 2021. Han ska med andra ord antas ha varit ägare till bilen vid den tidpunkt då Emilie Meng försvann.

Den ble avregistrert den 31.03.2021 (enligt uppgifter i tråden) detta är MGM Philips 30-årsdag

Och hans nuvarande bil en Hyundai I20 från 2021 (1.0 T-GDI 5-dørs FWD Automatisk DCT) blev inregistrerad 14 april 2021

Den gamla bilen skrotades(?) och den nya köptes alltså då han fyllde 30 år.

När kom det fram att dem sökte efter den första bilen i förbindelse med Emelie försvann? Var det med en gång eller först runt 2021?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in