2023-04-20, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrancoBaresi
Enligt de uppgifter som florerar:
2016-2021 körde han silvergrå i30
2021-2023 mörk i20
Var det grått eller vitt? Det kunde hon inte säga. Inte med säkerhet. nu är det hett
Citera
2023-04-20, 08:35
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ojoj han är avslöjad nu. Jävla as

Vad menas med totalförstöring? Har bilen brunnit? Är den skrotad eller vad är det som har hänt?
Citera
2023-04-20, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skir13
På en så liten ort så lutar det ju verkligen åt att det är han efter denna uppgift (om den stämmer).
Jag skulle inte bli förvånad, dock erkände ju Madsen mordet för en annan fånge(?)
Citera
2023-04-20, 08:42
Avstängd
Vet man om meng var styckad eller hel(?) Jag tänker såhär är kroppen ostyckad så är det nog våran philip westh, är kroppen styckad kan ju inte Madsen strykas, (kim Wall) m.m
Finns säkert fler offer från madsens sida.
Jag personligen tror på philip i meng fallet jag hoppas nästan det
Citera
2023-04-20, 08:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Vad menas med totalförstöring? Har bilen brunnit? Är den skrotad eller vad är det som har hänt?
Skrotad enligt mig kan dock ha fel
Citera
2023-04-20, 08:55
Medlem
Citat:
Var det grått eller vitt? Det kunde hon inte säga. Inte med säkerhet. nu är det hett

Exakt, enda säkra uppgiften på bilen är ju filmen, den s.k 04:07-bilen och den filmen är av så dålig kvalitet att det inte går att se skillnad på en vit eller silvergrå bil.
Än mer intressant är teorin som presenteras i dokumentären "någon vet något" att föraren av bilen observerar Meng som lämnar korsör station 3:59 och följer henne längs gångvägen, när hon är avlägset belägen så kör han runt vid 04:07. Stämmer med modus operandi i Filippa-fallet där han förmodligen följt henne med bilen till vad han uppfattat som en ostörd plats utan bevakning.
Blir intressant om polisen hittat ytterligare likheter, t.ex. Om Filippa varit tejpad likt Meng
Citera
2023-04-20, 08:55
Medlem
Citat:
Jag skulle inte bli förvånad, dock erkände ju Madsen mordet för en annan fånge(?)

Citat:
For at undersøge medfangens påstand sætter de to B.T.-journalister Bo Norström Weile og Jesper Vestergaard, hvis undersøgelse af Emilie Meng-sagen man følger i dokumentaren, sig som det første for at undersøge kildens troværdighed.

Ved at søge aktindsigt i medfangens egen dom finder de ud af, at han i et forsøg på bevise sin uskyld har forfalsket en række dokumenter.

»Det er ikke ligefrem noget, der styrker hans troværdighed,« siger Jesper Vestergaard Larsen i dokumentaren.

https://www.bt.dk/krimi/medfange-peter-madsen-indroemmede-flere-drab
Citera
2023-04-20, 08:59
Medlem
Citat:
Vet man om meng var styckad eller hel(?) Jag tänker såhär är kroppen ostyckad så är det nog våran philip westh, är kroppen styckad kan ju inte Madsen strykas, (kim Wall) m.m
Finns säkert fler offer från madsens sida.
Jag personligen tror på philip i meng fallet jag hoppas nästan det
Med tanke på hur den hittades: förmodligen hel men i väldigt dåligt skick efter så lång tid i vatten. Jag är helt enig i ditt resonemang och det lilla som är officiellt pekar allt mer mot PW
Citera
2023-04-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
nej hittar inga datum men 2020 så sa polisen även detta:
"'Den så kallade '0407-bilen' är givetvis ett oerhört viktigt inslag i utredningen, då vi ännu inte har lyckats identifiera detta fordon och åtminstone en person som framför detta fordon. Vi har alltså minst ett fordon och minst en person som befann sig på Korsør Station vid tidpunkten för Emilie Mengs försvinnande, som vi ännu inte har lyckats identifiera', skriver polischefen."
https://www-bt-dk.translate.goog/emilie-meng-mysteriet/nyt-vidne-staar-frem-saa-mistaenkeligt-koeretoej-hvor-emilie-meng?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv

Så det ihop med Madsens bilundersökning kan ju helt klart gjort honom orolig

Ja så tänker jag med
Citera
2023-04-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Mycket engagerat styvpappa kan det verka som, det förvånar mig att även styvdotterns kompisar ringer honom. Många ville ha ringd sin/ hennes mamma först...

Mamman kanske jobbade (tex i butik ellet inom vården då man jobbar helg) eller så och inte var tillgänglig alltid. Kanske kompisen visste det.
Citera
2023-04-20, 09:17
Medlem
"Den 32-årige mand er sigtet for at have frihedsberøvet den 13-årige Filippa ved at tvinge hende ind i sin bil omkring 100 meter syd for Esholtevej i Kirkerup sydøst for Slagelse."
https://ekstrabladet.dk/krimi/ekspert-om-32-aarig-sigtet-kan-vaere-haevn/9726332
Lå Filippas sykkel og mobil ca 100 meter syd for Esholtevej, eller lå de gjenstandene eventuelt enda nærmere Esholtevej? (Hvis de gjentandene lå enda nærmere Esholtevej, kan det kanskje bety at GM etter å ha tvingt BO inn i bilen, tok med seg gjenstandene et stykke og deretter skjulte de).
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-20 kl. 09:27.
Citera
2023-04-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Mamman kanske jobbade (tex i butik ellet inom vården då man jobbar helg) eller så och inte var tillgänglig alltid. Kanske kompisen visste det.
Noe slikt som du skrev, høres ut som en naturlig forklaring på en venns valg om å ringe venninnens stefar. Jeg er usikker, men jeg tror at det var skrevet noe om at Filippa har et søsken som er spedbarn (og hvis det er tilfelle er det naturlig at moren er mye opptatt med spedbarnet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in