2023-04-19, 14:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
/.../Jag upprepar, jag har fått uppgifter från en A- källa att det inte är P*r Ul*berg dom skriver i tråden utan någon annan som utger sig för att vara PU. Detta kan jag dessutom enkelt kontrollera då jag har fått ett antal frågor av Källa A vilka hen har bett mig ställa till "Atervandsgrand4". Rätt svar på dessa frågor skulle bevisa att det verkligen är PU som skriver och frivilligt delger tråden information om sina förehavanden. Men den person som gömmer sig bakom nicket "Atervandsgrand4" vägrar svara på frågor./.../

Och ändå har Badboy rider intygat att PU är just Atervandsgrand4. Och hur menar du att en "falsk" PU skulle ha kunnat ha sådan detaljkunskap om den Toyota Camry som PU beskrev? PU:s uppgifter i tråden i kombination med registreringsbeviset visar att Atervandsgrand4:as uppgifter om bilen är korrekta, dvs när han köpte den och att han sålde den till en bilfirma.

Varför kämpar du emot?
Citera
2023-04-19, 15:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det smått komiskt att bevittna hur Skvagg och Pudelfrillan undan för undan har ändrat i sin "teori". När det visade sig att BW i "ursprungsteorin" inte passade in i GW Perssons beskrivning om bland annat bostadens placering (han passade för övrigt inte in i förhörsdelen heller), "flyttade" de honom tillsammans med MK helt ogenerat till Dillö!

Lögn: Alla ändrar i sina teorier och förbättrar dom/uppdaterar dom, även Kalla Fall och GW.

Men inte du givetvis, eftersom du inte är det minsta intresserad av att lösa fallet.

Citat:
Vad Skvagg och Pudelfrillan inte förstod var att den flytten orsakade grava följdverkningar i andra delar av "teorin". Eftersom Skvaggs och Pudelfrillans drömkombo BW och MK måste ha varit fullt upptagna med att dumpa Helenas kropp samt "på delat manér" ha tagit sig åt alla möjliga håll för att sedan sammanstråla på Dillö, kan vi mycket riktigt glömma det påstådda pokerspelet i det uppfunna EM-huset.

Lögn:
Ingen av oss har någonsin påstått att BW och MK sammanstrålade på Dillö.

Lögn:
Ingen av oss har någonsin påstått att BW och MK spelade poker i det av dig uppfunna "EM-huset" den aktuella natten.

Citat:
Och eftersom RoEk enligt egen utsago i en tidningsartikel noga avskriven och citerad av Prinzezzan - och som tack för det blev placerad i de misstänktas gäng! - säger att han gick till badhuset och umgicks med vänner någon timme eller så, kan han omöjligen ha haft något som helst samröre med drömkombon BW och MK.

Lögn:
Varken jag eller Skvagg är det minsta intresserade av RoEk eller vad han gjorde efter stadt stängde.

Citat:
En annan gravt följdverkning i kölvattnet av att Skvagg och Pudelfrillan "justerade" sin "teori" är att RoEk garanterat inte åkte till Dillö - och kan därmed heller inte ha bevittnat att BW skulle ha tvättat kläder på morgonen som ebeneezer22 påstod. Att ebenezzer22 ljög om den påstådda tvätten visste jag redan när han skrev det första gången. Jag trodde heller aldrig på den "nattliga båtturen" och den typ "rädda flickvännen". Faktum är att strategin med ebenezzer22 var att försiktigt och mycket lömskt börja styra misstankarna mot BW. Tur då att vi är några i tråden som inte låter oss luras!

Lögn igen:
Varken Skvagg eller jag har någonsin påstått att RoEk åkte till Dillö. Varför skulle vi göra det, när han är inte inblandad i försvinnandet?
Hur mår du? Goddag yxskaft!?

Vad Ebeneezer22 skriver får stå för honom. Jag och Skvagg går inget med det att göra. Lär dig hålla isär saker. Du buntar ihop saker som du vill nu för att det ska passa din agenda.

Citat:
Den ena lögnen efter den andra kan nu bevisas, och alla lögnerna har det gemensamt att de lägger skulden på BW. ebeneezer22, Skvagg, Pudelfrillan, Inka och någon mer har satt i system att fabricera saker som inte finns med agendan att sätta dit BW genom just en rad lögner och påhitt. Men det som de inte förstår är att en liten ändring på ett ställe, ger grava följdverkningar på andra ställen.

Lögn igen:
Det är du som ägnar dig åt lögner och påhitt.
Du har snart ingen trovärdighet kvar. Det finns minst 5 grova lögner bara i det här inlägget.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-19 kl. 15:16.
Citera
2023-04-19, 15:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Och ändå har Badboy rider intygat att PU är just Atervandsgrand4. Och hur menar du att en "falsk" PU skulle ha kunnat ha sådan detaljkunskap om den Toyota Camry som PU beskrev? PU:s uppgifter i tråden i kombination med registreringsbeviset visar att Atervandsgrand4:as uppgifter om bilen är korrekta, dvs när han köpte den och att han sålde den till en bilfirma.

Varför kämpar du emot?

Tyvärr är Badboyriders s.k. "intygade" är inget värt.

Du försöker få allt att låta sååå omöjligt.
Det är ingen konst att trolla med såna här saker om man har en tillräckligt god anledning att göra det.
En god anledning att göra det är att man själv inte vill åka fast för försvinnandet.

Att du aldrig ger dig förvånar mig inte det minsta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-19 kl. 15:34.
Citera
2023-04-19, 15:44
Medlem
Jag börjar att få en underbar känsla av att ganska snart kommer alla som läser och följer detta att inse vem/vilka som är dom skyldiga. Helt otroligt va mycket desperata inlägg det finns i tråden med bortförklaringar och försök att rikta misstankarna till oskyldigt folk. Ge upp och erkänn,det som avslöjar allra mest enligt mig är det enorma egot och en tydlig röd tråd över att tro att man är överlägsen allt och alla men sin enorma kunskap. Lägg ner din värdelösa mördare. Va en man och erkänn.
Senast redigerad av kemankaret 2023-04-19 kl. 15:50.
Citera
2023-04-19, 16:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Varför kämpar du emot?

Citat:
Tyvärr är Badboyriders s.k. "intygade" är inget värt.

Du försöker få allt att låta sååå omöjligt.
Det är ingen konst att trolla med såna här saker om man har en tillräckligt god anledning att göra det.
En god anledning att göra det är att man själv inte vill åka fast för försvinnandet.

Att du aldrig ger dig förvånar mig inte det minsta.

Men du svarade inte på frågan. PU:s uppgifter i tråden om bilmärket, färgen, karossformen (som vi dock inte har fått bekräftat eftersom den inte stod i registreringsbeviset), om när han sålde den och till vem han sålde den, kan omöjligen någon "trolla med". Och det vet du. Så: Hur menar du att en "falsk" PU skulle ha kunnat ha en sådan detaljkunskap? Nej, PU var PU!
Citera
2023-04-19, 16:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Gör dig nu inte dummare än var du är

Skrev MK att dom var "sambos" i hans lägenhet på Prebendegatan?
Svar nej. Fria fantasier som vanligt.

Varför har folk sommarstuga Thord? Det var dessutom snart midsommar. Det finns ingen som frivilligt vill sitta i en liten lägenhet i stan om man har tillgång till en sommarstuga.

BW och MK var "sambos" ute på Dillö. Men det hindrar givetvis inte att man kan ha sett en och annan match hemma hos MK. Man uppehöll sig givetvis både i stan och i sommarstugan.

Citat:
GM var i juni -92 "sambos" i sommarstugan på Dillö. Tar man båten dit så kör man först Vikingavägen ner mot hamnen dvs "man åker mot där man bor". GW säger inget om hur man färdades.

Citat:
/.../BW och MK "bor" någon vecka i sommarstugan på Dillö. Det är därför GW använder sig av uttrycket "där man bor", man är alltså inte på väg hem. Det blir därmed även tydligt att det handlar om en tillfällig sommarbostad.

Precis det stämmer bra. När man lastat in kroppen i baksätet kör man norrut på (den mindre) cykelvägen sedan tar man vänster "ut på den större vägen" (Vikingavägen) "och kör mot där man bor" vilket alltså är Dillö (dvs själva resans mål och slutdestination).
"Man stannar på vägen" (lurigt uttryckt) vid den båt som de har tillgång till, dvs nere vid småbåtshamnen.
Att BW sen tar sig ut till Dillö ensam med båt förtäljer givetvis inte GW's krypterade resonemang för då hade GM avslöjats direkt.
Mi*kael Kje*llquist återvänder ensam till bilen som står parkerad uppe på cykelvägen och lämnar platsen.

Återigen då: I juni -92 var BW och MK "sambos" i sommarstugan på Dillö./.../

Citat:
/.../Ingen av oss har någonsin påstått att BW och MK sammanstrålade på Dillö./.../

Du gjorde BW och MK till "sambos" på Dillö flera gånger om! Du och Skvagg har fantiserat om att en tog båten och en tog bilen. Däremot har ingen av er skrivit att de sammanstrålade på Dillö. Fel av mig, och jag erkänner det utan problem. Däremot skriver GW Persson att när de kommer ut på den större vägen kör de i riktning mot där de bor ...
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-19 kl. 16:11.
Citera
2023-04-19, 16:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Och nu dök du upp också till PU's och atervandsgrand's försvar veeem hade kunnat ana det? Inte jag iallafall 🙄

Skitsnack Reimer, jag vet vad du har för agenda i tråden. Du är en slug, manipulativ lögnare som påstår dig ha haft kontakt med alla möjliga: Du får info från polisen, du påstår att du har ringt Hanna, du påstår att du har ringt Lockerudsvittnet, mailat med PU etc.etc.
Det är inget annat än en teater, ett utstuderat och mycket effektivt sätt att utöva kontroll och snabbt tysta meningsmotståndare.
Allt är hittepå för att ge dig makt och en upphöjd position i tråden. På samma sätt som Ugglan påstår att han har ringt Hanna och andra personer, Thord är precis likadan, han har ringt den och den, mailat den och den, har dokument som ingen får se, tänk vad märkligt att ni håller på på samma sätt.

Men ingen av er vill ha kontroll?
Ingen av er är ute efter att styra tråden?

Nähä okeeej.. nej så kan det givetvis inte vara - för då skulle ju någon ha sagt nåt, eller hur?

Varför skulle jag vilja styra tråden?
Citera
2023-04-19, 16:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Regbevis för PUs Camry, som cirkulerat via PM, visar att Atervandsgrand4:as uppgifter om bilen är korrekta, dvs när han köpte den och till vem han sålde den (en firma). Vi har ju i tråden sett hur omöjligt det är att ta reda på dessa uppgifter om man inte känner ett regnummer. Att Atervandsgrand4 känner till PU:s bils historik talar för att Atervandsgrand4 är PU eller någon honom närstående.

Förändringen i språket kan tolkas som att kontot "kapats" av någon vid det senare tillfället. Det finns dock en mycket enkel förklaring till varför PU plötsligt ändrar språk. Han har helt enkelt blivit instruktör inom något som kallas "vei*dos", en flummig organisation som försöker använda sig av finare språk för att framstå som intellektuellt. PU så att säga tränar på att tala på detta vis när han arbetar... Se vei*dos.nu!

Dvs språkförändringen går hand i handske med PUs övergång till nytt jobb. Det stod förut på siten när han började där. Hittar det inte nu...

Försök har gjorts att kontakta hans vittnen, men de tiger som muren. Jag ser det dock som ett styrketecken att vittnenas namn faktiskt finns fullt läsbara i tråden och att det rör sig om flera personer. Ju fler namn, desto rangligare korthus om allt är bluff...

Så för min del råder ingen som helst tvekan om att Atervandsgrand4 är PU. Undertecknad har, som nämns i citatet nedan, kontaktat honom via mail och sedan sms. Han svarade på sms att han skulle kolla mailen men sedan är han onåbar. PU är med andra ord inte intresserad av att varken bekräfta eller dementera sin koppling till diskussionen i tråden. Atervandsgrand4:as agerande stämmer alltså med den riktige PU:s agerande, men Pudelfrillan tolkar det som att Atervandsgrand4 inte skulle vara PU medan sanningen snarare är att Atervandsgrand4 i andra omgången i tråden inte ville ha en direkt koppling mellan sig själv och användarnamnet i tråden, därav tal i tredje person. Den användare som talar om sig själv i tredje person lär ju vara tämligen ointresserad av att svara på frågor som visar att att användaren är denna person i första person...

VictoriaWestling har nog rätt i att "fabeln" är det viktiga för Pudelfrillan, att fabeln är falsk:

Citat:
Och nu dök du upp också till PU's och atervandsgrand's försvar veeem hade kunnat ana det? Inte jag iallafall 🙄

Skitsnack Reimer, jag vet vad du har för agenda i tråden. Du är en slug, manipulativ lögnare som påstår dig ha haft kontakt med alla möjliga: Du får info från polisen, du påstår att du har ringt Hanna, du påstår att du har ringt Lockerudsvittnet, mailat med PU etc.etc.
Det är inget annat än en teater, ett utstuderat och mycket effektivt sätt att utöva kontroll och snabbt tysta meningsmotståndare.
Allt är hittepå för att ge dig makt och en upphöjd position i tråden. På samma sätt som Ugglan påstår att han har ringt Hanna och andra personer, Thord är precis likadan, han har ringt den och den, mailat den och den, har dokument som ingen får se, tänk vad märkligt att ni håller på på samma sätt.

Men ingen av er vill ha kontroll?
Ingen av er är ute efter att styra tråden?

Nähä okeeej.. nej så kan det givetvis inte vara - för då skulle ju någon ha sagt nåt, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Varför skulle jag vilja styra tråden?

Reimer: Jag tänkte precis samma sak. "Problemet" med dig, Thord, Victoria, Prinzezzan, mig med flera är att du/vi vill gå till botten med saker och ting så långt det är möjligt. Men när du/vi gör det, framställs vi som skumma typer. Det är väl i och för sig kanske inte så konstigt, eftersom de som anklagar oss för att vara skumma typer inser att vi sätter käppar i hjulen i deras mörka agenda.

Pudelfrillan: Det var jag som hade snokat reda på Lockerudvittnet och själv ringt vittnet. Långt senare - förra året - fick Reimer uppgifterna om Lockerudvittnet såsom namn och telefonnummer av mig. Reimer sa då att han skulle kontakta vittnet, men för att jag skulle kunna veta att Reimer verkligen hade gjort det, gav jag Reimer en fråga som han skulle ställa till Lockerudvittnet och som jag visste att endast vittnet kunde svaret på. Reimer återkom med svaret på frågan. Alltså vet jag att Reimer verkligen kontaktade Lockerudvittnet. Har du några problem med att vi är några stycken söker fakta och som gör allt vi kan för att försöka få uppgifter bekräftade eller dementerade?
Citera
2023-04-19, 18:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men du svarade inte på frågan. PU:s uppgifter i tråden om bilmärket, färgen, karossformen (som vi dock inte har fått bekräftat eftersom den inte stod i registreringsbeviset), om när han sålde den och till vem han sålde den, kan omöjligen någon "trolla med". Och det vet du. Så: Hur menar du att en "falsk" PU skulle ha kunnat ha en sådan detaljkunskap? Nej, PU var PU!

Enligt dig kan ingen annan veta det. Jag är av en annan åsikt.
Allt beror på hur viktigt det är för GM att vilseleda för att undkomma rättvisan. I ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall/ försvinnanden kan GM vara väldigt angelägen att vilseleda för att rikta misstankarna åt fel håll, dvs bort från sig själv.

Jag har inte ett exakt facit men det här är inte jättesvårt.
Människan kan åka till Mars men en GM som gör allt och lite till för att undkomma rättvisan klarar inte av vilseleda läsare i en Flashback-tråd? Är det vad du försöker säga?
Jag köper inte det.
Citera
2023-04-19, 18:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Reimer: Jag tänkte precis samma sak. "Problemet" med dig, Thord, Victoria, Prinzezzan, mig med flera är att du/vi vill gå till botten med saker och ting så långt det är möjligt. Men när du/vi gör det, framställs vi som skumma typer. Det är väl i och för sig kanske inte så konstigt, eftersom de som anklagar oss för att vara skumma typer inser att vi sätter käppar i hjulen i deras mörka agenda.

Pudelfrillan: Det var jag som hade snokat reda på Lockerudvittnet och själv ringt vittnet. Långt senare - förra året - fick Reimer uppgifterna om Lockerudvittnet såsom namn och telefonnummer av mig. Reimer sa då att han skulle kontakta vittnet, men för att jag skulle kunna veta att Reimer verkligen hade gjort det, gav jag Reimer en fråga som han skulle ställa till Lockerudvittnet och som jag visste att endast vittnet kunde svaret på. Reimer återkom med svaret på frågan. Alltså vet jag att Reimer verkligen kontaktade Lockerudvittnet. Har du några problem med att vi är några stycken söker fakta och som gör allt vi kan för att försöka få uppgifter bekräftade eller dementerade?

Jag gjorde samma sak med atervandsgrand4. Han hade chansen att bevisa för mig att han verkligen var PU men valde att gå upp i rök istället. Jag förutsåg t.o.m. att han skulle göra det när frågan kom.
Jag sökte också fakta och fick det, charlatanen atervandsgrand4 kunde inte svara på frågan jag ställde. Fejk-PU bekräftade därmed mina misstankar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-19 kl. 18:21.
Citera
2023-04-19, 18:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Jag gjorde samma sak med atervandsgrand4. Han hade chansen att bevisa för mig att han verkligen var PU men han valde att gå upp i rök istället. Jag sökte också fakta och fick det, charlatanen atervandsgrand4 kunde inte svara på frågan jag ställde. Fejk-PU bekräftade därmed mina misstankar.

Du skulle inte kunna tänka dig att en användare som omtalar PU i tredjeperson singularis (i.e. han) kanske inte är så pigg på att svara när du frågar honom om han är PU?

Du slirar dessutom på fakta. Kunde inte svara är en sak. Gå upp i rök en annan. Jag har fattat det som att han struntade i att svara dig på samma sätt som den riktige PU lät bli att svara mig.

Måste vara kämpigt att bekämpa den stora fabel-konspirationen här på flashback... Ser du en hjälte när du speglar dig?
Citera
2023-04-19, 18:44
Medlem
MissPeeRats avatar
Skvagg, du har rätt, det var inte genomtänkt, det var en tanke som slog till två varv på raken liksom...
-Tänk om bilen inte startar på andra sidan
-Tänk om bilen inte är lättstartad på andra sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in