2023-04-20, 03:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var det någon som trodde på livstidsstraff för MH?
Jag var rädd att de skulle släppa ut henne snart.

Bra jobbat av Rullman och Eksjö Tingsrätt!

Hur det än går i HR så är ni mina hjältar!

Jag trodde på det trots att narrativet i media ensidigt kämpat för att framställa M som oskyldig. Tror att HR kommer döma likadant trots alla populärboksförfattare som Lapidus och GW som försöker påverka opinionen att se M som oskyldig.
Citera
2023-04-20, 03:45
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag tror inte jag vet... Du kan helt enkelt inte låsa fast någons armar utan att de kan ta sig loss förr eller senare... lägg då till att du måste ha balansen framåt och rakt ner när du ska strypa någon så som JLJ påstår att hon strypt Tove...

Vem har sagt något om att lyckas värja sig ingen som påstått det heller? Men jag tror inte en sekund på att hon inte lyckats riva eller slå till honom heller...

Jag förstår inte varför JJ inte bara kan ha knuffat ner Tove hårt på badrumsgolvet och tagit ett kraftfullt strypgrepp? Om man inte är beredd på det och dessutom är mer eller mindre berusad + trött förstår jag inte varför det är givet att med armarna värjer sig såpass att man får skador på fingrar/naglar
Citera
2023-04-20, 03:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jag förstår inte varför JJ inte bara kan ha knuffat ner Tove hårt på badrumsgolvet och tagit ett kraftfullt strypgrepp? Om man inte är beredd på det och dessutom är mer eller mindre berusad + trött förstår jag inte varför det är givet att med armarna värjer sig såpass att man får skador på fingrar/naglar

Tove knappast mer berusad än de andra två... och en hårdknuff var det inte tal om heller... och även om de var så så visar inte skadorna på hennes huvud att hon skulle blivit omtöcknad.

Och trötthet lär knappast vara en faktor då du lär ju få en adrenalinkick ifrån helvete när du kämpar för ditt liv...
Citera
2023-04-20, 03:49
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Nej det görs det inte det ser mer ut som en spratlande fisk...

Jaja oavsett varför Toves ben gör som dom gör så har det inte nånting med hennes armar att göra
Citera
2023-04-20, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Tänk att hon inte får smaka kuk på minst 20år nu. Men slicka fitta får hon nog göra.
Är du medveten om att det finnes besöksrum med säng som lite skojsigt kallas samlagsrum av plitarna?
Där får den intagne ha besök av vem den vill…

Sen om dessa kvinnor får lika många frieribrev som manliga
Våldsmän fått är en annan femma men kommer säkert dumpa in ett o annat brev från sugna män
Citera
2023-04-20, 04:08
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Tove knappast mer berusad än de andra två... och en hårdknuff var det inte tal om heller... och även om de var så så visar inte skadorna på hennes huvud att hon skulle blivit omtöcknad.

Och trötthet lär knappast vara en faktor då du lär ju få en adrenalinkick ifrån helvete när du kämpar för ditt liv...

Ah du redigerade snabbt, skulle svarat på det du skrev först:

Citat:
Enligt rättsläkaren så visade inte skadorna på det... så du kan lägga ner det spåret...

Men aja. Faktum är att ingen vet hur trött/full Tove var. Dessutom påstår ju rättsläkaren att MHs version av förloppet är förenligt med skadorna, i synnerhet om Tove fått medvetandeförsämring till följd av slagskada i huvudet. Och hon hade skador i huvudet, om man vill tro rättsläkaren i alla fall.

Så jag förstår verkligen inte fixeringen vid att MH måste ha hållit fast Toves armar pga att Tove inte hade avvärjningsskador på händerna.
Citera
2023-04-20, 04:52
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Domen kommer överklagas till hovrätten. Johanna Leshem Jansson dom kommer möjligtvis stå sig men Majas dom kommer rivas upp i grunden och omvandlas till något mycket mer oskyldigt. Det här är bara ett spel för galleriet och inget som står sig.

Det visar sig men hoppas domarna står kvar. Man kommer ju ihåg hur det slutade I lindome fallet.
Citera
2023-04-20, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
På vilket sätt styrker grannen det? Sparkarna? Dessa kan förklaras med... Ja vad hette det nu igen, typ dödsspasmer
Sparkarna var kraftigare än dödsspasmer
Och det betyder att hon levde och kämpade för sitt liv
Senast redigerad av Anedin 2023-04-20 kl. 05:09.
Citera
2023-04-20, 04:55
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Sparkarna var kraftigare är dödsspasmer
Och det betyder att hon levde och kämpade för sitt liv

Kanske fått det om bakfoten, men har för mig att jag såg det nämnas i samband med rättegången. Men spelar ingen roll gällande bevisningen mot MH
Citera
2023-04-20, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Det visar sig men hoppas domarna står kvar. Man kommer ju ihåg hur det slutade I lindome fallet.
Det lät på Lapidius som att de ev skulle tas in en annan rättsläkare
Han håller ju på Cleas teori och vill ha det till att T dog av spyor i lungor och inte av strypning
Hoppas dom inte får ta in någon ny
Senast redigerad av Anedin 2023-04-20 kl. 05:10.
Citera
2023-04-20, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Dom dömde efter bevis. Det var precis det dom gjorde.
Så rätt de har dömt efter bevis
Citera
2023-04-20, 05:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det lät på Lapidius som att de ev att det skulle tas in en annan rättsläkare
Han håller ju på Cleas teori och vill ha det till att T dog av spyor i lungor och inte av strypning
Hoppas dom inte får ta in någon ny

Som sagt... de ska alltså betala för en kvacksalvare ska göra ett annorlunda utlåtande? Hur jävla trovärdig är en sån... som ska säga det försvaret vill höra för pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in