2023-04-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Herregud! Dessa 2 mördare hade ju försökt döda folk i månader och för första gången lyckades dom. En gången satt negern i skogen och väntade medan juden skulle elda upp sitt ex. Så rullade det på och om hon fattat att man behövde mer än lite bensin på nån dl så skulle flera gått hädan. Nu hoppas jag att dom aldrig kommer ut mer och helst blir strypta på plats båda 2. Har inga problem med det.

Men jag menade inte dessa fittor utan allmänt att en straffskala som tar hänsyn till planering hade utnyttjats.
Citera
Medlem
Snippelisnopps avatar
Citat:
Du tillhör alltså den trogna skaran med naiv fylleristdyrkan. Tragiskt och det är därför gubbslemmet kan sitta där och harkla sig i TV. Jag litar på helt andra personer och helst folk utan en mage som rymmer femlingar och alkis sen decennier. Ni har ju tokskallen Silbersky också att lyssna till.

Silbersky ja, honom hade jag nästan glömt bort där bakom GW:s brilljans. Tack för påminnelsen!
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det är inte MH:s gärning i sig som dödar. Det är strypningen.
Om inte negern höll fast Toves armar så kanske hon kunnat klara sig från strypningen. Chansen finns. Den fula Maja ska absolut ha livstid och så kan hon sova vidare.
Citera
2023-04-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det är inte MH:s gärning i sig som dödar. Det är strypningen.

Det spelar ingen roll då M är åtalad för mord (tillsammans och i samförstånd) och inte medhjälp till mord där din påpekning hade varit relevant.
Citera
2023-04-20, 00:39
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Om inte negern höll fast Toves armar så kanske hon kunnat klara sig från strypningen. Chansen finns. Den fula Maja ska absolut ha livstid och så kan hon sova vidare.

Jag förklarar bara varför det blir insiktsuppsåt för MH Självklart ska MH också dömas för mord. Uppsåt är uppsåt.
Citera
2023-04-20, 00:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så varför friades inte Maja?

Varför friade inte tingsrätten någon av alla de misstänkta som jag länkade som HR sen friade?

Fundera på den en stund, så kommer du kanske på svaret till sist.
Citera
2023-04-20, 00:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
02:43 var TT redan mördad.

MH säger att JJ dagen efter mordet säger att hon aldrig mått så bra.

Vad bra att du påminde mig om det. Tidningarna tog mytomanen Majas ord (visserligen skrev de att det var enlig den andre misstänkte men mycket smått) och gjorde stora rubriker av det.

Jag tycker det är för jäkligt. Att Maja säger det behöver inte ha med verkligheten att göra. Hon har väldigt dålig förankring i verkligheten.

Däremot målar det ut Johanna som ett värre monster. Det är hennes handlingar som ska definiera henne
de är hemska nog. Men att hennes kompis mytomanens ord ska stå på förstasidan är rent ut sagt för jäkligt. Det är nog därför t ex Expressen har kvar Maja och hennes lögner på förstasidan.

Ja Johanna ljuger också. Men hon kläcker inte ur sig sådana häpnadsväckande dumheter om sin kompis för att ligga bra till hos FHL och få strafflindring.
Citera
2023-04-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Idag fick Tove och hennes syster, sambo, bror och föräldrar upprättelse. Jag hoppas att hovrätten inte sänker straffet för de båda. I över 5000 sidor har det ältats och ursäktats om stackars MH och hennes diagnoser. Men den som dog varit bortglömd. Det är många liv som blir sparade nu när de båda mördarna sitter inne.

Jag hoppas att Toves anhöriga och vänner kan börja läka nu och få någon slags frid. Mina tankar går till Tove och dem nu den här dagen.

❤️
Citera
2023-04-20, 00:42
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebsboss
Det spelar ingen roll då M är åtalad för mord (tillsammans och i samförstånd) och inte medhjälp till mord där din påpekning hade varit relevant.

En rådman med många års utbildning och erfarenhet har bedömt det som insiktsuppsåt. Varken jag eller du kan veta bättre än honom.
Citera
2023-04-20, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Den allra snyggaste i världen kan se skev och ful ut på ett mug shot. JJ ser i vart fall relativt bra ut i verkligheten.
Tänk att hon inte får smaka kuk på minst 20år nu. Men slicka fitta får hon nog göra.
Citera
2023-04-20, 00:46
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snippelisnopp
Silbersky ja, honom hade jag nästan glömt bort där bakom GW:s brilljans. Tack för påminnelsen!
Hur kan du ha glömt av den gamla stofilen? Han är jude av hög rang och både fyllot GW och rättshaveristen Silbersky älskar att synas och höras. Det är nog mest obildade sossar i 70-årsåldern som ser upp till dom 2 gamlingarna och tror på allt dom hasplar ur sig. Båda ömmar för negern och visar prov på hur djävla korkade dom är.

En 12-åring begriper bättre och vet att en mobiltelefon inte kan promenera själv under tiden en person mördas i en liten lägenhet. Ingen normalbegåvad tror att fläsknegern Maja är oskyldig och sov när det var som hetsigast. Hon vaknade inte av någonting annat än när stryparen sa att det fanns hamburgare att tillgå. Då åt negen men slumrade till mellan varje tugga. Alla som läst FUP vet vilken patologisk lögnare lilla Maja är och listig. Säng säng säng, sova sova sova..
Citera
2023-04-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Du glömmer visst den här lilla detaljen om att detta kommer att bli ett av Sveriges mest omtalade fall. Då är det helt annorlunda.

Jag syftar dessutom på ett eventuellt frikännande eller lindrigare straff genom HR. INTE dagens dom.
Det finns många större fall genom tiderna det inte hänt ett skit med de skyldiga!
Det skrivs idag, imorgon kanske i övermorgon i media. Sen bevakas det lite under hovrättsförhandlingen, skrivs ngr gånger till. Sen är det stopp. Det glöms bort, och folk påminns inte längre. Människors liv går vidare, och det är inget folk går o tänker på om det inte syns i media dagligen!
Och media brukar iheller inte uppdatera, när folk släpps fria efter ett långt straff. Så det är nog lungt för dom. Bortsett från ngr besatta såklart, men de är helt ofarliga. Gillar mest bara att sitta o skriva i sådana här forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in