2023-04-20, 00:24
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebsboss
Nja, antingen avsiktsuppsåt eller likgiltighetsuppsåt.

Insiktsuppsåt är korrekt tror jag. MH hade eller borde rimligen ha haft insikt i att fasthållandet som ensamt inte är dödligt skulle bli det tillsammans med JJ:s strypning.
Citera
2023-04-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Det är inte så bara. Det brukar i regel gå ganska bra att leda i bevis om en gärning varit planerad och i vilken utsträckning, det är sällan det saknas bevis kring det.

Hur går det att se efteråt om man medvetet lagt in massa slarviga "missar" i mordet? Har det jag beskriver ens prövats någon gång?
Citera
2023-04-20, 00:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varje person som anger ”gubbslem” får automatiskt etiketten ”feministisk hora”.

Och feministiska horor behöver man inte vara hövliga eller artiga mot. Eller ens svara.
Okidock. Jag kan ändra till snorgubbe så jag inte hamnar i ett fack. Jag sätter etiketten "obegåvad socialdemokrat" på dig och att du förhåller dig till snoret. I mina ögon är han dock en stor slempropp som jag hoppas försvinner från jordens yta.
Citera
2023-04-20, 00:28
Medlem
Fula var dom med
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Varje person som anger ”gubbslem” får automatiskt etiketten ”feministisk hora”.

Och feministiska horor behöver man inte vara hövliga eller artiga mot. Eller ens svara.
Ändå svarade du!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Insiktsuppsåt är korrekt tror jag. MH hade eller borde rimligen ha haft insikt i att fasthållandet som ensamt inte är dödligt skulle bli det tillsammans med JJ:s strypning.

Ja, du beskrev precis likgiltighetsuppsåt. Att M har en misstanke om att hennes gärning kan leda till att T dör och att M inte ser detta som ett skäl att avstå från gärningen (likgiltighet).
Citera
2023-04-20, 00:29
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Finns en ljudupptagning från rättegången där Johanna Leshem Jansson berättar om mordet.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/johanna-leshem-jansson-om-mordet-pa-tove/

Jovisst.
Men.
Varför hatade de henne så djupt att de ville döda henne? Det är liksom bara extrema fyllon eller väldigt arga gamla tjakkisar som dödar nån sådär spontant.
Det här är två yngre tjejjer som vill ta livet av en jämnårig.

Varför i allsin där ville de döda henne? Varifrån kom de tankarna eller drifterna? Vad är historien bakom?
Citera
2023-04-20, 00:31
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebsboss
Ja, du beskrev precis likgiltighetsuppsåt. Att M har en misstanke om att hennes gärning kan leda till att T dör och att M inte ser detta som ett skäl från att avstå från gärningen (likgiltighet).

Det är inte MH:s gärning i sig som dödar. Det är strypningen.
Citera
2023-04-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Jovisst.
Men.
Varför hatade de henne så djupt att de ville döda henne? Det är liksom bara extrema fyllon eller väldigt arga gamla tjakkisar som dödar nån sådär spontant.
Det här är två yngre tjejjer som vill ta livet av en jämnårig.

Varför i allsin där ville de döda henne? Varifrån kom de tankarna eller drifterna? Vad är historien bakom?

Negern ville döda henne för att det är så negrer löser konflikter, och andra bruden har ingen egen vilja och drogs med.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Man skulle då bara kunna få ett planerat mord att framstå som oplanerat för lägre straff.
Herregud! Dessa 2 mördare hade ju försökt döda folk i månader och för första gången lyckades dom. En gången satt negern i skogen och väntade medan juden skulle elda upp sitt ex. Så rullade det på och om hon fattat att man behövde mer än lite bensin på nån dl så skulle flera gått hädan. Nu hoppas jag att dom aldrig kommer ut mer och helst blir strypta på plats båda 2. Har inga problem med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
En rekommendation är att söka efter "gofile" i tråden så hittar du oftast domen / FUPen
Här är domen: https://gofile.io/d/sgXFIL

Tackar.

Känner någon till en annan länk till domen som inte har en röd text över varje sida som konstigt nog gör de mest väsentliga delarna oläsliga?
Citera
Medlem
Idag fick Tove och hennes syster, sambo, bror och föräldrar upprättelse. Jag hoppas att hovrätten inte sänker straffet för de båda. I över 5000 sidor har det ältats och ursäktats om stackars MH och hennes diagnoser. Men den som dog varit bortglömd. Det är många liv som blir sparade nu när de båda mördarna sitter inne.

Jag hoppas att Toves anhöriga och vänner kan börja läka nu och få någon slags frid. Mina tankar går till Tove och dem nu den här dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in