2023-04-19, 23:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Givetvis, men tyckte det var en intressant sak att ta fram..

(är ju lite stiltje på fronten.., ifrån ett makro-perspektiv)

Det händer mycket på fronten, det är bara det att vi inte får se det, än. Det är egentligen helt sinnessjukt, vi får genomleva ett krig framför våra ögon i princip i realtid jämfört med förr. Helt sinnes.
Citera
2023-04-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Och allt är finansierat av usa. Men det är klart; att dö för judeo-usa måste betala sig för de stackars ukrainare som likt bönder i schack får sina lemmar bortsprängda (om de har tur).

Alla andra länder hade varit glada och nöjda om Ryssland låtit bli att starta storkrig i grannland. Det är ingen annans fel att de är paranoida och har storhetsvansinne. Bra att de har lemlästat sig själva och kommer vara stukade i några år. Tänk vad det där ska kosta för skola, vård, underhåll av infrastruktur och innovationer i Ryssland nu. Dom går från 70-tal till medeltid och borde sluta skylla egna misslyckanden på andra.
Citera
2023-04-19, 23:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Raskens, jag hoppas du inte är full ikväll (som vanligt) och misshandlar din kvinna. Håller med om att det är "billigt" för urkraina och vem bryr sig om alla män som lemlästas och dör? Dessutom är det ju pappa usa som står för fiolerna.

I slutändan är det här en "vinstaffär" för urkraina.

Ukraina tar hand om sina sårade och glömmer dom inte. Kreml är bara glada ju fler Ryssar som dör så dom blir av med kriminella. Ryssland bedriver ett folkmord inte bra i Ukraina dom bedriver ett folkmord bland sina egna också, så har alltid ryssarna betett sig.
Citera
2023-04-19, 23:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Apropå ryska missiler och ukrainskt luftförsvar — något jävligt märkligt inträffade i Kiev i kväll:

https://twitter.com/ChristopherJM/status/1648792272425631746?s=20

Det skulle kunna vara en meteorit i den ukrainska huvudstaden, av alla ställen. Inget man skjuter ned (med S-300) helt utan vidare.
Citera
2023-04-19, 23:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
När väst samlar sig och flexar musklerna finns nog ingen som kan matcha i att få igång kolossal industriell kapacitet. När det verkligen gäller finns dom industriella musklerna som Ryssland aldrig kan matcha.

De där 3D-skrivarna behöver ju reservdelar. "tänkte inte på det!"
Citera
2023-04-19, 23:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jo, incitamenten för ukrainarna varierar nog. Men visst kan vi väl va överens om att det är judeo-usa som står för lejonparten av ekonomiska medel. Det ligger ju trots allt i deras intresse att "försvaga" ryssen.

Usa har den största plånboken, det har de. Har även själv efterlyst (återkommande) i tråden att Eu borde ta ett större ansvar med vapenleveranserna. Detta är Eu`s egna bakgård.., om man inte visar ett intresse nu.., när i h-vete skall det då göras ?

Sedan är jag oense med sig, om att jänkarna vill försvaga Ryssland. Det gör Putin helt och hållet på egen hand. Han kommer att sälja ut landet till Xi, till sin egna befolknings framtida sorg. Detta då på grund av hans storhetsvansinne.

Även om Bakhmut skulle falla imorgon, och Putin skulle erklära "vinst" med det.., och att Kiev skulle säga : ok, dessa gränser gäller.

Så är det ett enorm förlust för Ryssland i längden...
Citera
2023-04-19, 23:29
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Då kan man undra varför Ryssland startade krig. För att sprida sionismen? För att ge världen en öppning att beskriva dem by proxy? Som vänlig gest mot USA?

Jag tror att Putler startade kriget för att bli av med gammalt mög som stod och rostade i de militära lagren.

Uteslutet är iaf att kriget skulle ha nått att göra med storpolitik och Rysslands långsiktiga säkerhetsintressen.
Citera
2023-04-19, 23:32
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Usa har den största plånboken, det har de. Har även själv efterlyst (återkommande) i tråden att Eu borde ta ett större ansvar med vapenleveranserna. Detta är Eu`s egna bakgård.., om man inte visar ett intresse nu.., när i h-vete skall det då göras ?

Sedan är jag oense med sig, om att jänkarna vill försvaga Ryssland. Det gör Putin helt och hållet på egen hand. Han kommer att sälja ut landet till Xi, till sin egna befolknings framtida sorg. Detta då på grund av hans storhetsvansinne.

Även om Bakhmut skulle falla imorgon, och Putin skulle erklära "vinst" med det.., och att Kiev skulle säga : ok, dessa gränser gäller.

Håller med om att usa är de som pyntar det mesta i kriget (undra varför?)

Däremot är jag tveksam till att Ryssland kommer försvagas i längden. Tycker dynamiken pekar åt annat håll. Men vem vet. Svårt sia om framtiden.
Citera
2023-04-19, 23:35
Medlem
Citat:
Jag tror att Putler startade kriget för att bli av med gammalt mög som stod och rostade i de militära lagren.

Uteslutet är iaf att kriget skulle ha nått att göra med storpolitik och Rysslands långsiktiga säkerhetsintressen.

Jag tror inte det är uteslutet. Men tycker jag redan skrivit det (noja och storhetsvansinne). Det är obegripligt för andra, men verkar flyga i rysk statstelevision. Nåja, de fick lära sig hårda vägen iaf. Blanda ännu mer bark i brödet och dra åt svångremmen ett snäpp till.
Senast redigerad av YBB641 2023-04-19 kl. 23:38.
Citera
2023-04-19, 23:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Håller med om att usa är de som pyntar det mesta i kriget (undra varför?)

Däremot är jag tveksam till att Ryssland kommer försvagas i längden. Tycker dynamiken pekar åt annat håll. Men vem vet. Svårt sia om framtiden.

I den ytterst prekära situation som Ukraina befann sig i den inledande delen utav kriget : Då tar man de vänner man får, man väljer inte de.

Håller du inte med om det ?
Citera
2023-04-19, 23:40
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
I den ytterst prekära situation som Ukraina befann sig i den inledande delen utav kriget : Då tar man de vänner man får, man väljer inte de.

Håller du inte med om det ?

Jo, för urkrainas del så tar man de pengar man kan få.

Frågan är varför usa lägger så mycket pengar på en konflikt som ligger i en annan världsdel, en konflikt som inte ens är i närheten av att hota usa.

Det tål att tänkas på.
Citera
2023-04-19, 23:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

De asiatiska delarna av ryska federationen har redan haft möten med Kina och då utan ryska representanter närvarande . Kina har även publikt backat Kazakstan. Frågan är om skadan inte redan är skedd för Ryssland del ? Kazakstan har ju även lagt kvarstad på rysk egendom vid rymdcentret .

Ryska federationen kommer nog se väldigt annorlunda ut om några år misstänker jag ( med fördel för Kina)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in