2023-04-19, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har inte läst allt
Fast vad jag undrar är om M H verkligen varit riktigt medveten i vad som hänt ?
M H kan faktiskt ha missbedömt situationens allvar.

Knepigt fall detta.

Skämtar du eller?! Man sitter inte och stryper en person två stycken och slår denne i huvudet tills hen kräks om man inte förstår situationens allvar. M visade ju dessutom kyla efteråt, följde med och forskade bort kroppen, eldade upp, nekade länge osv. Jag tror en del av er fantiserar lite mycket flr att hon har inlärningssvårigheter. Hon klarade gå i vanlig skola upp till högstadiet och hon har haft normalbegåvade kompisar. Även läkarstudenten Tove har umgåtts med henne tidigare. Hade hon varit så svårt utvecklingsstörd att hon inte förstår att strypning dödar så hade hon bott på ett gruppboende och knappt kunnat prata, jag har aldrig träffat en utvecklingsstörd person som inte förstår vad mord är.
Citera
2023-04-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Rullman/Knullman har dömt utefter medieintresse och inte "utom allt rimligt tvivel". Så enkelt är det.
Nu var det ju inte Rullman som dömde i och för sig
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Robelslip
Helt rätt. Feta straff till alla kriminella utan utsläpp efter 2/3 eller vad det är. Helst med knappt ätbar mat och absolut noll privilegier.
Menar du ungefär som att låta dessa 2 - typ få vitaminbristsjukdomar , typ skörbjugg
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Jaså? Du säger det? Jag släpper det här med dig men jag kan säga dig att du har inte en aning om vad du säger just nu. Tro mig, jag vet hur en psykopat tänker.

Nej det gör du inte. Mm okej, jag har bara pratat om det med forskare i psykologi, arbetat med människor som klassats som farliga och haft diagnostiserad avsaknad av empati, av läkare, jag har läst forskning om det och sett dokumentärer om forskning på ämnet. Men sitt du och fantisera.
Citera
2023-04-19, 22:45
Avslutad
Citat:
Jaså? Du säger det? Jag släpper det här med dig men jag kan säga dig att du har inte en aning om vad du säger just nu. Tro mig, jag vet hur en psykopat tänker.

Nej det gör du inte. Mm okej, jag har bara pratat om det med forskare i psykologi, arbetat med människor som klassats som farliga och haft diagnostiserad avsaknad av empati, (av läkare), jag har läst forskning om det och sett dokumentärer om forskning på ämnet. Men sitt du och fantisera.
Citera
2023-04-19, 22:45
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det förefaller som du tydligen inte förstår det.

Har du läst FUPen? Finns det något i den som gör att du så ivrigt försvarar Maja?

Ponera att hon utförde ett insiktsmord, som domen hävdar, vad kan hon ha för bevekelsegrunder att ljuga så stenhårt att ögonen blöder?

Uppfostrad i stark religiös anda; adoptivpappan är pastor och det blir man inte lätt som en plätt, behövs en stark ”kallelse” till det (om det handlar om Gud eller makt över andra lämnas därhän). Hur hårt har hon blivit matad med att vara en ”god människa”; att blåneka är hennes sista halmstrå av värdighet inför familjen.

Hon har ändrat sin berättelse allteftersom, och något jag reagerade på var ett förhör där hon plötsligt (av misstag?) höll noga reda på exakt vad klockan var (tidigare förhör menade att hon hade problem med att förstå klockan). Hon visar sig å ena sidan lågbegåvad, å andra sidan knivskarp. Det är i mina ögon en udda kombination; slughet kan det vara. Vad tror du?
Citera
2023-04-19, 22:46
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Varför blev hon mördad!?

Hon hade snackat skit om din mammas flakmoppe så du blev helt skogstokig och dödade henne och skyllde allt på de nu dömda troglodyterna som var de enda tjejer du pratat med i hela ditt incel-liv.
Citera
Medlem
Stämmer det att JJ flyttar till Hinseberg? Eller var det bara någon som gissade?
Citera
Medlem
Citat:
Hon hade snackat skit om din mammas flakmoppe så du blev helt skogstokig och dödade henne och skyllde allt på de nu dömda troglodyterna som var de enda tjejer du pratat med i hela ditt incel-liv.

Svara ärligt
Citera
2023-04-19, 22:47
Medlem
Varför blev hon mördad?

Har försrpt hon har blivit strypt till döds men VARFÖR?
Citera
2023-04-19, 22:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fast TR skriver att M:s uppgift stämmer väl med hälsoappen.

Andra tillfället är 02:43, när hon säger att hon stiger upp och möter J för att gå tillbaka till sängen och plocka upp mobilen och skicka en "tummen upp" på toa.

Om tiden för mordet:

"Det är genom bevisningen visat att detta skedde strax efter kl. 02.40 den 16 oktober 2022. "

- Hur har man kommit fram till den tiden? Och hur är det ens möjligt - borde vara oförenligt med grannarnas vittnesmål och J:s utsaga.

Då har TR utgått från sonens uppgift om 02:40 när han tittade på klockan. Han uppgav kl 03:00 innan. Det blev trassligt med tider som krockar nu.

- Man får väl ändå utgå från den tidpunkt J lämnar lägenheten tillsammans med T:s mobil och räkna bakåt? Kanske någon annan här förstår hur det har resonerats i fråga om fastställande av tidpunkt för mordet.

Jag reagerade också på tiden. Se mitt tidigare inlägg.
Har dock inte hunnit läsa så mycket av domen att jag känner mig beredd att ta en grundligare diskussion än, men nog känns mycket som en rundgång i bevisningen.

Själv tycker jag att jag inte ens hört 02:40 tiden nämnas vare sig i FUP eller i direktrapporteringen.

Även slutsatser om händelserna i badrummet känns tagna ” ur luften”. En rundgång i bevisningen utifrån skadorna som utgår från att Maja har hållit i Toves armar.

Rättssäkert svajigt att döms någon till livstid på så svaga grunder. Utgår från att Johanna talar sanning.
Citera
2023-04-19, 22:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Rullman/Knullman har dömt utefter medieintresse och inte "utom allt rimligt tvivel". Så enkelt är det.
Inte illa!
Sitter Rullman som nämndeman eller domare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in