2023-04-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Har inte läst allt
Fast vad jag undrar är om M H verkligen varit riktigt medveten i vad som hänt ?
M H kan faktiskt ha missbedömt situationens allvar.

Knepigt fall detta.

Mycket möjligt. Men, hon nekar och kan därav inte förklara hur hon tänkte i gärningsögonblicket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Det jag menar är att utredningen visar att denna trio bråkat mycket. Signalerna om osämja fanns.

Så varför gå hem till dem mitt i natten när till och med Toves pojkvän uppmanar henne att låta bli.

De bad Tove om ursäkt och ville reda ut bråket, så de kunde lura med henne.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Men kära kan de bli. En psykopat har känslor även om de inte upplever dem på samma sätt som en normal människa gör. Makt, värdesaker, en snygg brud och diverse ytliga statusprylar är exempel som väcker känslor hos en psykopat, så att en psykopat upplever vissa känslor är helt klart. En psykopat blir lätt uttråkad och därför söker de kickar som också väcker just känslor som är välbefinnande för en psykopat. Känslan som psykopaten saknar helt eller till större del är empati och det tillsammans med att de är narcissistiska och inte kan känna ånger (visserligen är detta ungefär samma sak som att sakna empati), samt bristande impulskontroll är vad som gör dem till just psykopater. Psykopati är ingen psykiatrisk diagnos.

Jag vet att det inte är en diagnos men det finns andra diagnoser som liknar den och psykologer pratar ändå om psykopater, det forskas om dom. Jag tror inte du förstår vad ”känslor” är för nånting och du får nog läsa på om det här.
Citera
2023-04-19, 22:38
Medlem
Helt rätt. Feta straff till alla kriminella utan utsläpp efter 2/3 eller vad det är. Helst med knappt ätbar mat och absolut noll privilegier.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Var det inte så att Majas telefon registrerade steg vid två tillfällen?
Kan det vara ett när hon gick in i badrummet och var med när T dog och ett när hon gick ut o la sig igen o därifrån skickade tummen upp till J.
Fast TR skriver att M:s uppgift stämmer väl med hälsoappen.

Andra tillfället är 02:43, när hon säger att hon stiger upp och möter J för att gå tillbaka till sängen och plocka upp mobilen och skicka en "tummen upp" på toa.

Om tiden för mordet:

"Det är genom bevisningen visat att detta skedde strax efter kl. 02.40 den 16 oktober 2022. "

- Hur har man kommit fram till den tiden? Och hur är det ens möjligt - borde vara oförenligt med grannarnas vittnesmål och J:s utsaga.

Då har TR utgått från sonens uppgift om 02:40 när han tittade på klockan. Han uppgav kl 03:00 innan. Det blev trassligt med tider som krockar nu.

- Man får väl ändå utgå från den tidpunkt J lämnar lägenheten tillsammans med T:s mobil och räkna bakåt? Kanske någon annan här förstår hur det har resonerats i fråga om fastställande av tidpunkt för mordet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebsboss
Mycket möjligt. Men, hon nekar och kan därav inte förklara hur hon tänkte i gärningsögonblicket.

Rullman/Knullman har dömt utefter medieintresse och inte "utom allt rimligt tvivel". Så enkelt är det.
Citera
2023-04-19, 22:39
Medlem
Svara kort

Varför blev hon mördad?

Vad menas med livstid? 20 år? Är själv 36 så det kommer att sitta i nästan 18 år?
Citera
2023-04-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Undrar om dom uppmuntrade henne dricka mer först.

Säkert,,
Citera
2023-04-19, 22:40
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag vet att det inte är en diagnos men det finns andra diagnoser som liknar den och psykologer pratar ändå om psykopater, det forskas om dom. Jag tror inte du förstår vad ”känslor” är för nånting och du får nog läsa på om det här.

Jaså? Du säger det? Jag släpper det här med dig men jag kan säga dig att du har inte en aning om vad du säger just nu. Tro mig, jag vet hur en psykopat tänker.
Citera
2023-04-19, 22:41
Medlem
Varför blev hon mördad!?
Citera
2023-04-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om de får sitta minst 18 år så är det nästan adjöss för dem att skaffa barn

Givetvis kommer de att tillåtas ta emot besök. Obevakade.

Kriminalvården bistår med papperslakan.

Så den biten kan nog tyvärr komma att ”lösa sig”.
Citera
2023-04-19, 22:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Leif verkade så säker att åtminstone Maja nästan skulle bli frikänd. Leif är en skön gammal kändis och en besserwisser. Men här hade han väldigt fel.

Ingen skuld på honom. Han har sin statistik och har sin enorma erfarenhet.

Men för oss åhörare kan man inte bara lyssna på ”experter”. Även dessa kan ha fel. Så vi alla måste vara ödmjuka inför detta faktum. Även Leif kan ha fel även om han resonerar rätt.

Nej GW har långt ifrån alltid rätt, men jag gillar att ta del av hans yrkeskunskap och erfarenhet. Hur fel det blir här vet vi ju inte ännu. Få ”matchresultat” ses som spikade i halvtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in