2023-04-19, 19:15
Medlem
Jag så ju att båda skulle få dom lika skyldiga båda två. Hoppas de ruttnar nu fega kräk som går 2 mot en.
Citera
Medlem
shbous avatar
Står sig domarna kommer de att sitta ungefär lika länge som från dess att de föddes tills idag. Säkert en kittlande tanke!

Onödigt, kan tyckas.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man kan konstatera att Anna Sjöman inte tog målet själv, utan lät en av sina rådmän, Erik Handmark, ta det. Jag trodde nog att de flesta lagmän skulle anse att det ingick deras uppgifter att ta de tyngsta eller mest uppmärksammade målen, till vilka det här målet rimligen måste räknas. Handmark tillhör uppenbart inte den svenska domarkårens allra mest framstående stilister (jag är till exempel lite ovan vid att "kräk" förekommer som synonym till "spyor" i en dom) och ibland blir domen i pratigaste laget - det långa avsnittet om rättsläkarutlåtandet närmast forcerat mångordigt - men jag tycker att idén om att Johanna har avsiktsuppsåt och Maja insiktsuppsåt är sund, och köper man bara att Maja har uppsåt, skit samma vilket, så betingas hennes livstidsdom väsentligen av det allvarliga gravfridsbrott hon gjort sig skyldigt till i samband med mordet. Hade hon inte hjälpt Johanna att undanskaffa och gömma Toves lik hade hon fått ett tidsbegränsat straff, också allt annat lika.
Det påminner om fallet med den mördade Mickael i Karlskrona.
Den ena dödar och den andra styckar och är med och gömmer liket.
Båda döms till livstids fängelse för mord och gravfridsbrott.
Citera
2023-04-19, 19:16
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar hur pappa J har tagit det hela?
Och du tror inte att Israel är som ett land som alla andra?
Idiot! Det sitter brottslingar i Israel också som inte har med politik att göra.
Det finns brottslighet överallt och det har ingenting med ursprung att göra.

Dessvärre ser vi ju det i Sverige där många får låga straff och små hem
där telningarna ska vara på i några månader.

Rätt straff för rätt illdåd oavsett ursprung.
Men vi är ju tyvärr en blöj-stat när det gäller mördare.
Citera
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon1234
Vet någon om JJ har tillgång till sociala medier, mobil mm nu på Hinsan?

Ja nästan alla vet att man inte har tillgång till sånt inne på kåken. Nån insmugglad becknarlur kanske förekommer men inget dom kan hålla på med sina sociala medier med ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedavia
Stackars tjej säger jag bara. Att avsluta sitt liv på detta sättet är bara hemskt. Hon måste ha känt en hemsk dödsångest.
18-åringens advokat säger att 20-åringen inte är tillförlitlig. Tja vad ska han säga...

Glädjande dom i alla fall. Utgår ifrån att rätten var enig?

Undrar också om rätten var enig i alla delar?

(kunde ej ladda ner domen)
Citera
2023-04-19, 19:17
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, det finns bara två möjliga gm och det kan inte ha gått till som Johanna säger. Att strypa Tove hade tagit lite tid och Tove hade med fria armar kämpat emot och gett Johanna klös och rivmärken. Nu saknas det helt klös och rivmärken på någon av gm så antingen var Tove medvetslös eller så har någon hållit fast hennes armar. Eftersom negressen ljuger om att hon sov hela tiden enligt stegräknaren och ljuden som grannarna hörde så är det hon som deltagit. Även Johanna säger att negressen hållit i Toves armar och det finns märken på handlederna. Ett logiskt resonemang som bygger på sunt förnuft.

Som många innan mig har påpekat: DET EXISTERAR INGA MÄRKEN PÅ HANDLEDERNA, DOM ÄR PÅ ARMBÅGARNA.

Kan ni negerhatande bönder sluta sprida en massa lögner?!
Citera
2023-04-19, 19:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ visar upp badrummet för TT.... Högt osannolikt att MH var med JJ berättar det som att det enbart är hon själv och TT, förutom i slutet när hon ska säga vi kände efter TTs puls.

MH kan ha kommit in i badrummet när hon hörde TTs sparkar i väggen... Finns ingetting som överhuvudtaget tyder på att MH deltagit i mordet.

Varför var JJ gylf uppdragen och TTs bh och tröja, antastate JJ TTs döda kropp?

Var uppdraget att "antaste", Borsten?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Dax för dig att inse att din Maja också är en bestialisk mördare. Lika aktiv som den andra.
Min Maja!?
Maja-dyrkare
Maja-försvarare
Det är många epitet jag fått för att se myntet från Ms sida, helt utan värdering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Jag har inte följt hela tråden men med tanke på MH:s namn, är det 100% säkert att hon inte är adopterad? Och då menar jag klassiskt adopterad så att man blir tok-svenne fast råkar ha svart/brun/gul utsida...

Hon är adopterad, vill minnas att hon var 9 månader när hon adopterades. Svenska föräldrar, pappan är pastor.
Citera
2023-04-19, 19:19
Medlem
XtraXs avatar
Hoppas det var värt det dumma jävlar.
Citera
2023-04-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Js 10 s, styrks inte av RL.

Om mobilrörelserna går att förklara på annat sätt, så ja. Att mobilen rör sig är inte bevis för att M gör det, även om det är mest troligt.

Nej du försvarar inte MH , du vill ju bara försöka förstå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in