2023-04-19, 19:09
Medlem
Jag har inte följt hela tråden men med tanke på MH:s namn, är det 100% säkert att hon inte är adopterad? Och då menar jag klassiskt adopterad så att man blir tok-svenne fast råkar ha svart/brun/gul utsida...
Citera
2023-04-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Förlåt! Va inte meningen att vara otrevlig eller nåt!
Är bara så arg och irriterad på JJ’s advokat som försöker få oss att tycka synd om JJ hela tiden! Bara ”hon är så ung och har fått sitt liv förstört”! Och försöker med nästan allt för att försöka mildra straffet men hon är fan bara pinsam. Livstid var bra men jag önskar det va hela livet! Finns det inte mördare mfl som måste ansöka om nåd efter några år? Tänkte på att JJ aldrig borde få släppas ut igen. Jäkla psykopat…
Ingen fara snälla du!
Som du förstår så delar jag din aversion mot adv Clea Sangborn. Hon är obehaglig och det lärde jag mig genom att jag följde ärendet med Göran Lambertz och juridikstudenten som riggade en fälla och sedan kom dragandes med "våldtäkt".

Det är visserligen varje brottmålsadvokats skyldighet att på bästa sätt försöka hjälpa sin klient men när en stroppig advokat som Clea Sangborn försöker mästra en rättsläkare på dennas område, då har hon trampat över ordentligt!
Bra att Eksjö TR ignorerade vad adv Clea Sangborn kom dragandes med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Håller med, det känns lite väl hårt med livstid för MH, JJ förtjänar det dock.

Problemet med MH:s vittnesmål är att hennes mobil varit aktiv under tiden för mordet då hon påstår att hon sov. Kanske medhjälp till mord och brott mot griftefriden vore det rätta för henne? Det är väl möjligt att det blir så i hovrätten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Fanns inga skador på toves huvud så din påhittade teori faller direkt.

Fel, läs obduktionsprotokollet!
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Eller var T tillräckligt medvetandesänkt för att inte kunna göra J illa, vilket även det RL ansåg möjligt.

Blandar du inte ihop det nu? Det var ju Maja som enligt egen utsaga var medvetandesänkt under viktiga tillfällen under natten. Märkligt!
Citera
2023-04-19, 19:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Känns som vi har gått igenom detta hur många ggr som helst. Grannen som anses som ytterst tillförlitlig har uppfattat något som till stor sannolikhet är sparkar, alltså är hon inte så medvetandesänkt att hon inte orkar sparka, då orkar hon även fäkta med armar. Eller är man medvetandesänkt bara i övre delen av kroppen?
Som fotbollsspelare hade hon troligtvis mer styrka i benen än i armarna, ja. Sedan hade hon även skador i ryggen och (minst) en klämd hand. Troligtvis hindrade det inte henne att kämpa för allt hon var värd, men det kan haft liten påverkan i alla fall.
Citera
2023-04-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ mördade TT, JJ var drivande.

JJ har försökt mörda TT tidigare.

JJ har googlat hur man mördar någon osv.

JJ har skrivit hattexter om TT med mera.

JJ har dömts 100% korrekt dvs till livstids fängelse.

MH däremot har EVENTUELLT(dvs ytterst oklart) hållit UNDAN TTs armar.

Oavsett om MH hållit undan TTs armar eller inte är livstid en alldeles för hård dom mot MH.

MH har skyddat en mördare och gjort sig skyldig till gravfridsbrott.

Hållit undan ..hade hon inte fått med sig T till lägenheten , hade hon inte hållit i T så hade nog inte T heller varit död idag .
Hon larmade inte . Hon var med och dumpade Tove . Och sedan teg hon i veckor och lät anhöriga leva i förtvivlan och ovisshet .
Citera
2023-04-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Undrar hur pappa J har tagit det hela?
Ja det skulle vara intressant att få veta hur både M och J föräldrar har tagit det
Det kan inte vara lätt att ha barn som är mördare och ska sitta på livstid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ visar upp badrummet för TT.... Högt osannolikt att MH var med JJ berättar det som att det enbart är hon själv och TT, förutom i slutet när hon ska säga vi kände efter TTs puls.

MH kan ha kommit in i badrummet när hon hörde TTs sparkar i väggen... Finns ingetting som överhuvudtaget tyder på att MH deltagit i mordet.

Varför var JJ gylf uppdragen och TTs bh och tröja, antastate JJ TTs döda kropp?

Anledningen till att JJ är själv i början av det uppdiktade förloppet är antagligen att hon mörkar att hon deltagit i ett överlagt mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Jag har inte följt hela tråden men med tanke på MH:s namn, är det 100% säkert att hon inte är adopterad? Och då menar jag klassiskt adopterad så att man blir tok-svenne fast råkar ha svart/brun/gul utsida...
Vet någon om JJ har tillgång till sociala medier, mobil mm nu på Hinsan?
Citera
2023-04-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Hållit undan ..hade hon inte fått med sig T till lägenheten , hade hon inte hållit i T så hade nog inte T heller varit död idag .
Hon larmade inte . Hon var med och dumpade Tove . Och sedan teg hon i veckor och lät anhöriga leva i förtvivlan och ovisshet .
Du beskriver insiktsuppsåt bra.
Citera
2023-04-19, 19:14
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det skulle vara intressant hur både M och J föräldrar har tagit det
Det kan inte vara lätt att ha barn som är mördare och ska sitta på livstid

Deras fel! Dålig uppfostran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera