Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nej! Kontot atervandsgrand4 är fejk, en påstådd "PU" är planterad i tråden.
En fråga till dig då. Är det din åsikt då att Återvändsgränd4 är fejk och det är därför du förkastar allt som rör PU för den sakens skull ? Jag är alltså inte dryg här utan vill bara veta varför du är en så stark motståndare till detta spår ? Eller är det en produkt utav att du och Ugglan tidigare ständigt har varit i luven på varandra ? Så kan det bli faktiskt, det vet alla när man blir attackerad och gräver sina "skyttevärn" ,det gäller alla i princip. Vi skall inte låta sådana här barnsliga stridigheter påverka vårt sökande efter rätt gärningsman till Helenas försvinnande.
Som jag sade tidigare ansåg jag att vi lyft fram allt som kan tänkas tala för BW och MK som GM. Därför anser jag det är mest effektivt för tråden att undersöka PU spåret. Att vända på i princip varje sten i tråden. Detta har ju jag sysslat med hela tiden, rätt eller fel.
Min åsikt.
Badboyrider i inlägg #5438, s.454, bekräftar att det är PU som är Återvändsgränd4 . I så fall ljuger han då, om du har rätt. Jag får också säga att den då som skall "spela" PU , gör ett jäkla bra jobb som får han att se så där lagom slingrande misstänkt ut. Denne kör även hela tiden med (...) konstant, utelämningstecken(ellipsligatur). Jag skulle ju aldrig köpa en begagnad bil av en person som skriver på detta luddiga, fiskande och gåtfulla sätt i alla fall. Detta skrivsätt upphör denne med när det är dags för rond två när rednecksvala blivit rednecksvala2. Då antar han en annan mer intellektuell och akademisk stil, och pratar mer om sig själv i tredje person och försöker framställa sig som analytiskt objektiv, som om han blivit en annan person. Dubbelnatur ?
Även om vi leker med tanken att Återvändsgränd4 är fejk har vi ändå kvar Rednecksvala och Rednecksvala2. Denna berättelse som inbegriper även SuEk utöver PK, kanske vi också måste se som en fejk för att få bort intresset för PU. Alternativet att den är skriven av PK som en lögn ÄR uteslutet. För jag vill starkt hävda att denna historia kan inte vara en medveten total lögn
av PK när den inbegriper SuEk. Aldrig.
Vi har även det Prinzezzan (# 51601, s.4301), har delgett tråden om det Muscarias sade till henne om att PU sökt alibi för natten den 14 juni 1992. Detta bör då helst strykas också om vi inte skall bry oss om PU. Samt även det Prinzezzan säger om att PU sågs sargad ut av någon i hans trappuppgång. Detta bör också då helst förbises antingen som lögn eller förklaras med en annan förklaring än att PU var inblandad i Helenas försvinnande.
Denna flashbackundersökning om PU följer precis samma mönster som de andra uppslagen, en ständig tankeprocess med diskussion och utbyte.