2023-04-19, 04:37
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Är nu Badboy rider också en i gänget som sprider "desinformation"? Du vet, han som först klargjorde att PU och BW kände varandra, trots att PU in absurdum vägrade kännas vid BW.

Glöm för all del inte bort Prinzezzan i konspirationen. Prinzezzan dög för Pudelfrillan ända tills hon citerade en tidning som visar att Ebeneezer22 ljuger, då plötsligt skall man inte tro på Prinzezzan utan fotobevis.

Pudellfrillan har även förklarat att Kvasta-Sara är en lögnare, intressant nog också i samband med PU:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Ur trådens synpunkt är Pudelfrillan och Skvagg troll och det bästa sättet att bemöta ett troll är att inte mata det. IB03 har den klart bästa approachen, han skakar av sig inlägg från Skvagg och Pudelfrillan och går vidare utan att mata dem.
Citera
2023-04-19, 07:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Ur trådens synpunkt är Pudelfrillan och Skvagg troll och det bästa sättet att bemöta ett troll är att inte mata det. IB03 har den klart bästa approachen, han skakar av sig inlägg från Skvagg och Pudelfrillan och går vidare utan att mata dem.

Det är klart att du är av den åsikten. IB03 tror ju på fabeln och har svalt betet med hull och hår, inte bara betet utan även kroken, linan, och hela fiskespöet. Av den anledningen hyllas och höjs nu IB03 till skyarna av dig, Ugglan och Thord.

Alla som tror på fabeln skyddas av dessa konton.
Citera
2023-04-19, 07:06
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Notera att uppgiften att BW tvättade och att RoEk begav sig till "EM-huset" kommer från Ebeneezer22, som hävdar att EM-huset låg vid Billings. Även HighlanderTheOnly1 placerade EM-huset "högt upp på Stockholmsvägen".

Så vitt jag vet finns det idag ingen i tråden som hävdar att EM-huset låg på Stockholmsvägen (jag räknar då bort avstängde Ebeneezer22). Tvärtemot hävdas att BW bodde med MiKj på Dillö. Om nu RoEk skall se BW tvätta på morgonen så måste RoEk ha begivit sig till Dillö mitt i natten han med. Men varför skulle han ge sig av till Dillö mitt i natten för att sova ett par timmar. Hans egen lägenhet är ju mindre än tio minuters promenad från badhuset där RoEk säger att han var.

Om RoEk och BW verkligen bodde på Dillö, som är rätt besvärligt att komma till landvägen nattetid, så borde de ha samåkt.

Till och med trådförvillaren Skvagg undviker att dra in RoEk i sin sammanfattning #53652.

Vi kan därför avfärda ett antal saker
1. Det har aldrig funnits ett EM-hus. Det huset är en uppfinning av trådförvillaren Pudelfrillan baserat på ett foto taget i MiKjs lägenhet. MiKj kallar personerna på fotot "EM-gänget 1992". Begreppet "EM-hus" kommer från Pudelfrillan. Det av Ebeneezer22 utpekade huset har visat sig vara uthyrt till annan person aktuell period.
2. RoEk har inte begivit sig till BWs lägenhet ej heller hans sommarstuga. Ej heller har han spelat poker med "grabbarna" för de aktuella grabbarna skall ju (enligt trådförvillarna) ha varit ute och dumpat Helena i Vänern. EM-gänget måste alltså växa långt utöver fotot för att poker skall bli möjligt.
3. RoEk har inte observerat BW tvättandes.
4. Det finns inget belägg för att BW och MiKj skulle ha bott tillsammans på Dillö. Det enda som finns bevis på är att de varit hemma hos MiKj till den grad att MiKj kallar BW sambo.
5. Även påståendet att BW begivit sig vid åttasnåret till UA har nyligen konstaterats vara en lögn.

Att BW liksom PaRu är utsatt för falska beskyllningar är uppenbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag ingår inte i något drev mot någon speciell överhuvudtaget. Det jag är intresserad av är att få fram
uppgifter från olika källor om olika personer, och därefter sålla, ställa uppgifter mot varandra, analysera dem för att slutligen försöka bilda mig en egen åsikt. Ju mer information, desto bättre förutsättningar att utgå ifrån - förhoppningsvis. (Om uppgifterna är sanna.)

RoEk:s uppgift i media säger att han efter Stadt gick till "badhuset" med ett gäng, varav en i gänget hade med sig sin gitarr. De satt där någon timme för att därefter gå hem/därifrån. Båda uppgifterna skulle kunna stämma, då vi inte vet när RoEk kom tillbaka till huset, ev för att spela poker, OM han nu var där och OM BW kom dit, tog av sig sina kläder och slängde in dem i en tvättmaskin för en tvätt en tidig sommarmorgon. Personligen vet jag inte vad som är sant, för jag var inte där. Det är sanningen, så nära man nu kan komma den, som är intressant.

Du menar att BW är utsatt för en massa falsk ryktesspridning, och det är mycket möjligt, precis som en hel del andra blir/har blivit. Jag förhåller mig neutral till skuldfråga gentemot många "utpekade", då jag inte kan/har kunnat bilda mig en åsikt, då det finns flera saker som pekar mot olika personer. Det kanske skulle vara upplysande om du kunde bena ut det du vet/tror/är övertygad om är falsk ryktesspridning, när det gäller BW (och även andra, om du har information)? Och göra skillnad på det du vet, tror eller är övertygad om.
Senast redigerad av VictoriaWestling 2023-04-19 kl. 07:17.
Citera
2023-04-19, 10:26
Medlem
Vilket pinsamt inlägg Ugglan. KF tyckte inte det var skruvat och det finns inget som är påhitt i det heller. Håll dig till PU, din idiot och avvakta tills de riktiga gm BW och MK plockas in.
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ditt inlägg är helt otroligt skruvat. Du ljuger och hittar på så det gör ont!

Jag är ledsen, men allt pekar på PU.
Citera
2023-04-19, 10:27
Medlem
Fokusera på vad BW gjorde mellan kl 2.10 och 3.45. Då dödade han Helena och dumpade kroppen i Vänern tillsammans med MK.
Citat:
Notera att uppgiften att BW tvättade och att RoEk begav sig till "EM-huset" kommer från Ebeneezer22, som hävdar att EM-huset låg vid Billings. Även HighlanderTheOnly1 placerade EM-huset "högt upp på Stockholmsvägen".

Så vitt jag vet finns det idag ingen i tråden som hävdar att EM-huset låg på Stockholmsvägen (jag räknar då bort avstängde Ebeneezer22). Tvärtemot hävdas att BW bodde med MiKj på Dillö. Om nu RoEk skall se BW tvätta på morgonen så måste RoEk ha begivit sig till Dillö mitt i natten han med. Men varför skulle han ge sig av till Dillö mitt i natten för att sova ett par timmar. Hans egen lägenhet är ju mindre än tio minuters promenad från badhuset där RoEk säger att han var.

Om RoEk och BW verkligen bodde på Dillö, som är rätt besvärligt att komma till landvägen nattetid, så borde de ha samåkt.

Till och med trådförvillaren Skvagg undviker att dra in RoEk i sin sammanfattning #53652.

1. Det har aldrig funnits ett EM-hus. Det huset är en uppfinning av trådförvillaren Pudelfrillan baserat på ett foto taget i MiKjs lägenhet. MiKj kallar personerna på fotot "EM-gänget 1992". Begreppet "EM-hus" kommer från Pudelfrillan. Det av Ebeneezer22 utpekade huset har visat sig vara uthyrt till annan person aktuell period.
2. RoEk har inte begivit sig till BWs lägenhet ej heller hans sommarstuga. Ej heller har han spelat poker med "grabbarna" för de aktuella grabbarna skall ju (enligt trådförvillarna) ha varit ute och dumpat Helena i Vänern. EM-gänget måste alltså växa långt utöver fotot för att poker skall bli möjligt.
4. Det finns inget belägg för att BW och MiKj skulle ha bott tillsammans på Dillö. Det enda som finns bevis på är att de varit hemma hos MiKj till den grad att MiKj kallar BW sambo.
5. Även påståendet att BW begivit sig vid åttasnåret till UA har nyligen konstaterats vara en lögn.

Citera
2023-04-19, 11:24
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

Nej! Kontot atervandsgrand4 är fejk, en påstådd "PU" är planterad i tråden.

En fråga till dig då. Är det din åsikt då att Återvändsgränd4 är fejk och det är därför du förkastar allt som rör PU för den sakens skull ? Jag är alltså inte dryg här utan vill bara veta varför du är en så stark motståndare till detta spår ? Eller är det en produkt utav att du och Ugglan tidigare ständigt har varit i luven på varandra ? Så kan det bli faktiskt, det vet alla när man blir attackerad och gräver sina "skyttevärn" ,det gäller alla i princip. Vi skall inte låta sådana här barnsliga stridigheter påverka vårt sökande efter rätt gärningsman till Helenas försvinnande.

Som jag sade tidigare ansåg jag att vi lyft fram allt som kan tänkas tala för BW och MK som GM. Därför anser jag det är mest effektivt för tråden att undersöka PU spåret. Att vända på i princip varje sten i tråden. Detta har ju jag sysslat med hela tiden, rätt eller fel. Min åsikt.

Badboyrider i inlägg #5438, s.454, bekräftar att det är PU som är Återvändsgränd4 . I så fall ljuger han då, om du har rätt. Jag får också säga att den då som skall "spela" PU , gör ett jäkla bra jobb som får han att se så där lagom slingrande misstänkt ut. Denne kör även hela tiden med (...) konstant, utelämningstecken(ellipsligatur). Jag skulle ju aldrig köpa en begagnad bil av en person som skriver på detta luddiga, fiskande och gåtfulla sätt i alla fall. Detta skrivsätt upphör denne med när det är dags för rond två när rednecksvala blivit rednecksvala2. Då antar han en annan mer intellektuell och akademisk stil, och pratar mer om sig själv i tredje person och försöker framställa sig som analytiskt objektiv, som om han blivit en annan person. Dubbelnatur ?

Även om vi leker med tanken att Återvändsgränd4 är fejk har vi ändå kvar Rednecksvala och Rednecksvala2. Denna berättelse som inbegriper även SuEk utöver PK, kanske vi också måste se som en fejk för att få bort intresset för PU. Alternativet att den är skriven av PK som en lögn ÄR uteslutet. För jag vill starkt hävda att denna historia kan inte vara en medveten total lögn av PK när den inbegriper SuEk. Aldrig.

Vi har även det Prinzezzan (# 51601, s.4301), har delgett tråden om det Muscarias sade till henne om att PU sökt alibi för natten den 14 juni 1992. Detta bör då helst strykas också om vi inte skall bry oss om PU. Samt även det Prinzezzan säger om att PU sågs sargad ut av någon i hans trappuppgång. Detta bör också då helst förbises antingen som lögn eller förklaras med en annan förklaring än att PU var inblandad i Helenas försvinnande.

Denna flashbackundersökning om PU följer precis samma mönster som de andra uppslagen, en ständig tankeprocess med diskussion och utbyte.
Citera
2023-04-19, 13:14
Medlem
Är det inte väldigt märkligt att om varken PU eller PK är de som skrivit i tråden, inte ens kommit in här som sina rätta jag, iaf en av dem, och dementerat att det är dem som är de välbekanta användarnamnen? Speciellt PU som fått ta så mycket skit från PK här? Och blanda in ex, flickvänner etc. Jag utgår från att det är dem. Någon av alla initialer som nämnts i deras konversationer borde kunnat dementera kan man tycka. Ryktet att de nämnts på FB borde ju såklart väcka en viss olutskänsla hos de flesta. Speciellt om man bor kvar i Mariestad. Men om allt stämmer som de skriver är en annan femma. PK kan ju utnyttjat PU's minneslucka där.....eller så är det sant.
Citera
2023-04-19, 13:43
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
En fråga till dig då. Är det din åsikt då att Återvändsgränd4 är fejk och det är därför du förkastar allt som rör PU för den sakens skull ? Jag är alltså inte dryg här utan vill bara veta varför du är en så stark motståndare till detta spår ? Eller är det en produkt utav att du och Ugglan tidigare ständigt har varit i luven på varandra ? Så kan det bli faktiskt, det vet alla när man blir attackerad och gräver sina "skyttevärn" ,det gäller alla i princip. Vi skall inte låta sådana här barnsliga stridigheter påverka vårt sökande efter rätt gärningsman till Helenas försvinnande.

Som jag sade tidigare ansåg jag att vi lyft fram allt som kan tänkas tala för BW och MK som GM. Därför anser jag det är mest effektivt för tråden att undersöka PU spåret. Att vända på i princip varje sten i tråden. Detta har ju jag sysslat med hela tiden, rätt eller fel. Min åsikt.

Badboyrider i inlägg #5438, s.454, bekräftar att det är PU som är Återvändsgränd4 . I så fall ljuger han då, om du har rätt. Jag får också säga att den då som skall "spela" PU , gör ett jäkla bra jobb som får han att se så där lagom slingrande misstänkt ut. Denne kör även hela tiden med (...) konstant, utelämningstecken(ellipsligatur). Jag skulle ju aldrig köpa en begagnad bil av en person som skriver på detta luddiga, fiskande och gåtfulla sätt i alla fall. Detta skrivsätt upphör denne med när det är dags för rond två när rednecksvala blivit rednecksvala2. Då antar han en annan mer intellektuell och akademisk stil, och pratar mer om sig själv i tredje person och försöker framställa sig som analytiskt objektiv, som om han blivit en annan person. Dubbelnatur ?

Även om vi leker med tanken att Återvändsgränd4 är fejk har vi ändå kvar Rednecksvala och Rednecksvala2. Denna berättelse som inbegriper även SuEk utöver PK, kanske vi också måste se som en fejk för att få bort intresset för PU. Alternativet att den är skriven av PK som en lögn ÄR uteslutet. För jag vill starkt hävda att denna historia kan inte vara en medveten total lögn av PK när den inbegriper SuEk. Aldrig.

Vi har även det Prinzezzan (# 51601, s.4301), har delgett tråden om det Muscarias sade till henne om att PU sökt alibi för natten den 14 juni 1992. Detta bör då helst strykas också om vi inte skall bry oss om PU. Samt även det Prinzezzan säger om att PU sågs sargad ut av någon i hans trappuppgång. Detta bör också då helst förbises antingen som lögn eller förklaras med en annan förklaring än att PU var inblandad i Helenas försvinnande.

Denna flashbackundersökning om PU följer precis samma mönster som de andra uppslagen, en ständig tankeprocess med diskussion och utbyte.

Regbevis för PUs Camry, som cirkulerat via PM, visar att Atervandsgrand4:as uppgifter om bilen är korrekta, dvs när han köpte den och till vem han sålde den (en firma). Vi har ju i tråden sett hur omöjligt det är att ta reda på dessa uppgifter om man inte känner ett regnummer. Att Atervandsgrand4 känner till PU:s bils historik talar för att Atervandsgrand4 är PU eller någon honom närstående.

Förändringen i språket kan tolkas som att kontot "kapats" av någon vid det senare tillfället. Det finns dock en mycket enkel förklaring till varför PU plötsligt ändrar språk. Han har helt enkelt blivit instruktör inom något som kallas "vei*dos", en flummig organisation som försöker använda sig av finare språk för att framstå som intellektuellt. PU så att säga tränar på att tala på detta vis när han arbetar... Se vei*dos.nu!

Dvs språkförändringen går hand i handske med PUs övergång till nytt jobb. Det stod förut på siten när han började där. Hittar det inte nu...

Försök har gjorts att kontakta hans vittnen, men de tiger som muren. Jag ser det dock som ett styrketecken att vittnenas namn faktiskt finns fullt läsbara i tråden och att det rör sig om flera personer. Ju fler namn, desto rangligare korthus om allt är bluff...

Så för min del råder ingen som helst tvekan om att Atervandsgrand4 är PU. Undertecknad har, som nämns i citatet nedan, kontaktat honom via mail och sedan sms. Han svarade på sms att han skulle kolla mailen men sedan är han onåbar. PU är med andra ord inte intresserad av att varken bekräfta eller dementera sin koppling till diskussionen i tråden. Atervandsgrand4:as agerande stämmer alltså med den riktige PU:s agerande, men Pudelfrillan tolkar det som att Atervandsgrand4 inte skulle vara PU medan sanningen snarare är att Atervandsgrand4 i andra omgången i tråden inte ville ha en direkt koppling mellan sig själv och användarnamnet i tråden, därav tal i tredje person. Den användare som talar om sig själv i tredje person lär ju vara tämligen ointresserad av att svara på frågor som visar att att användaren är denna person i första person...

Citat:
---Jag upprepar, jag har fått uppgifter från en A- källa att det inte är P*r Ul*berg dom skriver i tråden utan någon annan som utger sig för att vara PU. Detta kan jag dessutom enkelt kontrollera då jag har fått ett antal frågor av Källa A vilka hen har bett mig ställa till "Atervandsgrand4". Rätt svar på dessa frågor skulle bevisa att det verkligen är PU som skriver och frivilligt delger tråden information om sina förehavanden. Men den person som gömmer sig bakom nicket "Atervandsgrand4" vägrar svara på frågor.

Så Ugglan, varför vägrar "Atervandsgrand4" att svara på dessa kontrollfrågor som enkelt skulle kunna bevisa att han verkligen är P*er Ul*berg?---

VictoriaWestling har nog rätt i att "fabeln" är det viktiga för Pudelfrillan, att fabeln är falsk:

Citat:
---Men hela avsikten med "planterandet" av P*r Ul,*bergs personliga närvaro här i tråden via nicket "Atervandsgrand4" har ju varit att just kunnan styra tråden, att flytta fokus från den riktiga GM, att sprida lögner och annan desinformation om PU genom att använda hans namn som ett verktyg för att kunna ha full kontroll.---
Hela tråden är infekterad/ påverkad och har tagit STOR SKADA av detta. Samtliga användare har påtvigats felaktiga uppgifter och därmed skapat sig en negativ bild av PU p.g.a alla lögner som har spridits om honom, vilket givetvis även har varit baktanken med "Atervandsgrand4"-kontot, dvs någon har medvetet haft för avsikt att flytta bort fokus från den RIKTIGA gärningsmannen genom sprida alla dessa lögner och all desinformation om P*r Ul*berg.

Citat:
---IB03 tror ju på fabeln och har svalt betet med hull och hår, inte bara betet utan även kroken, linan, och hela fiskespöet. Av den anledningen hyllas och höjs nu IB03 till skyarna av [Pudelfrillan anger vissa konton].

Alla som tror på fabeln skyddas av dessa konton.

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tvivlar inte på något sätt på att Återvändsgränd4 verkligen är PU.

PU är lätt att kontakta eftersom han står med namn, e-postadress och telefonnummer på veidos (punkt) nu, som är kopplat till filosofin veidos:

https://www.veidos.org/introduktion/om-veidos-org/om-ordet-veidos/

I sina första inlägg använder PU normal svenska men mot slutet har han blivit inspirerad av veidos och försöker formulera sig mer ålderdomligt och föra in begrepp från filosofin och överutnyttjar därför ordet "tänka":

Pudelfrillan har rätt i sak att man inte kan veta vem som ligger bakom ett nick och att det finns duktiga idioter som i brist på förstånd kan springa andras ärenden. Men i detta fall så finns inga skäl att tvivla på att Återvängsgränd4 är just den person han utger sig för att vara.

Samtidigt finns det en knäckfråga och det är om Bickans uppgifter stämmer. Har UK åkt taxi med honom och vid en tidpunkt som gör det helt orealistiskt att tänka sig att PU är inblandad. Min plan var att etablera kontakt med PU och sedan i nästa steg med PU:s assistans kontakta UK och ge kött på benen om vilket alibi hon gett PU, om hon sett honom skadad osv. Tyvärr har PU så att säga gått vidare i livet.

Utan dubbelkoll av om Bickans uppgift verkligen stammar från UK så blir det legitimt att diskutera PU:s inblandning i fallet. Pudelfrillan vill räkna bort PU och det har hon rätt att göra. Men om användaren Återvändsgränd4 aldrig hade skrivit i tråden så hade vi ändå haft PK:s inlägg.

Pudelfrillan måste därför acceptera Ugglans misstankar och Ugglan måste lära sig tolerera Pudelfrillan.

Jag vill tillägga att när jag kontaktade PU så gjorde jag det med mitt riktiga namn och ett icke hemligt telefonnummer. Jag nämnde också vad jag heter i tråden och mitt första inlägg i tråden skrev jag efter att ha skrivit till PU att jag skulle göra det. Jag har alltså varit fullt transparent gentemot PU.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2023-04-19 kl. 13:52.
Citera
2023-04-19, 14:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Regbevis för PUs Camry, som cirkulerat via PM, visar att Atervandsgrand4:as uppgifter om bilen är korrekta, dvs när han köpte den och till vem han sålde den (en firma). Vi har ju i tråden sett hur omöjligt det är att ta reda på dessa uppgifter om man inte känner ett regnummer. Att Atervandsgrand4 känner till PU:s bils historik talar för att Atervandsgrand4 är PU eller någon honom närstående.

Förändringen i språket kan tolkas som att kontot "kapats" av någon vid det senare tillfället. Det finns dock en mycket enkel förklaring till varför PU plötsligt ändrar språk. Han har helt enkelt blivit instruktör inom något som kallas "vei*dos", en flummig organisation som försöker använda sig av finare språk för att framstå som intellektuellt. PU så att säga tränar på att tala på detta vis när han arbetar... Se vei*dos.nu!

Dvs språkförändringen går hand i handske med PUs övergång till nytt jobb. Det stod förut på siten när han började där. Hittar det inte nu...

Försök har gjorts att kontakta hans vittnen, men de tiger som muren. Jag ser det dock som ett styrketecken att vittnenas namn faktiskt finns fullt läsbara i tråden och att det rör sig om flera personer. Ju fler namn, desto rangligare korthus om allt är bluff...

Så för min del råder ingen som helst tvekan om att Atervandsgrand4 är PU. Undertecknad har, som nämns i citatet nedan, kontaktat honom via mail och sedan sms. Han svarade på sms att han skulle kolla mailen men sedan är han onåbar. PU är med andra ord inte intresserad av att varken bekräfta eller dementera sin koppling till diskussionen i tråden. Atervandsgrand4:as agerande stämmer alltså med den riktige PU:s agerande, men Pudelfrillan tolkar det som att Atervandsgrand4 inte skulle vara PU medan sanningen snarare är att Atervandsgrand4 i andra omgången i tråden inte ville ha en direkt koppling mellan sig själv och användarnamnet i tråden, därav tal i tredje person. Den användare som talar om sig själv i tredje person lär ju vara tämligen ointresserad av att svara på frågor som visar att att användaren är denna person i första person...

VictoriaWestling har nog rätt i att "fabeln" är det viktiga för Pudelfrillan, att fabeln är falsk:

Och nu dök du upp också till PU's och atervandsgrand's försvar veeem hade kunnat ana det? Inte jag iallafall 🙄

Skitsnack Reimer, jag vet vad du har för agenda i tråden. Du är en slug, manipulativ lögnare som påstår dig ha haft kontakt med alla möjliga: Du får info från polisen, du påstår att du har ringt Hanna, du påstår att du har ringt Lockerudsvittnet, mailat med PU etc.etc.
Det är inget annat än en teater, ett utstuderat och mycket effektivt sätt att utöva kontroll och snabbt tysta meningsmotståndare.
Allt är hittepå för att ge dig makt och en upphöjd position i tråden. På samma sätt som Ugglan påstår att han har ringt Hanna och andra personer, Thord är precis likadan, han har ringt den och den, mailat den och den, har dokument som ingen får se, tänk vad märkligt att ni håller på på samma sätt.

Men ingen av er vill ha kontroll?
Ingen av er är ute efter att styra tråden?

Nähä okeeej.. nej så kan det givetvis inte vara - för då skulle ju någon ha sagt nåt, eller hur?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-19 kl. 14:43.
Citera
2023-04-19, 14:39
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Jag tog bort det sista för att försöka att underlätta att de stridigheter som ständigt uppkommer kan förhindras. Se här nu vad som kom upp från Reimer när vi kan ha ett öppet samtal i tråden. Vi får se vart det leder, menar jag.

Mycket intressant, jag visste inte att det var den PU som jag har sett otaliga gånger på nätet. Veidos.nu, Lar*s Adelsk*og mm, ja då vet jag att det är alternativa grejjer och för "sökare".

När jag ser bilden på PU kan jag få för mig att längden kan passa in på den springande mannen på sjukhusparkeringen, samt "vältränad" i högsta grad och mer "ljus än mörk".

Förklaringen du ger med språkförändringen kan då vara helt klart sannolik. Vid betänkande av det faktum att denne person som döljer sig bakom detta konto pratar så här om "PU" i tredje person kan ju helt klart förklaras ur att denna person vill distansera sig från, denne i tråden kraftigt misstänkte PU. Han vill prata om sig själv mer som betraktare, ett utifrånperspektiv. Distans.
Citera
2023-04-19, 14:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det är smått komiskt att bevittna hur Skvagg och Pudelfrillan undan för undan har ändrat i sin "teori". När det visade sig att BW i "ursprungsteorin" inte passade in i GW Perssons beskrivning om bland annat bostadens placering (han passade för övrigt inte in i förhörsdelen heller), "flyttade" de honom tillsammans med MK helt ogenerat till Dillö!

Vad Skvagg och Pudelfrillan inte förstod var att den flytten orsakade grava följdverkningar i andra delar av "teorin". Eftersom Skvaggs och Pudelfrillans drömkombo BW och MK måste ha varit fullt upptagna med att dumpa Helenas kropp samt "på delat manér" ha tagit sig åt alla möjliga håll för att sedan sammanstråla på Dillö, kan vi mycket riktigt glömma det påstådda pokerspelet i det uppfunna EM-huset. Och eftersom RoEk enligt egen utsago i en tidningsartikel noga avskriven och citerad av Prinzezzan - och som tack för det blev placerad i de misstänktas gäng! - säger att han gick till badhuset och umgicks med vänner någon timme eller så, kan han omöjligen ha haft något som helst samröre med drömkombon BW och MK.

En annan grav följdverkning i kölvattnet av att Skvagg och Pudelfrillan "justerade" sin "teori" är att RoEk garanterat inte åkte till Dillö - och kan därmed heller inte ha bevittnat att BW skulle ha tvättat kläder på morgonen som ebeneezer22 påstod. Att ebenezzer22 ljög om den påstådda tvätten visste jag redan när han skrev det första gången. Jag trodde heller aldrig på den "nattliga båtturen" och den typ "rädda flickvännen". Faktum är att strategin med ebenezzer22 var att försiktigt och mycket lömskt börja styra misstankarna mot BW och på det sättet bana väg för efterföljande användare. Tur då att vi är några i tråden som inte låter oss luras!

Den ena lögnen efter den andra kan nu bevisas, och alla lögnerna har det gemensamt att de lägger skulden på BW. ebeneezer22, Skvagg, Pudelfrillan, Inka och någon mer har satt i system att fabricera saker som inte finns med agendan att sätta dit BW genom just en rad lögner och påhitt. Men det som de inte förstår är att en liten ändring på ett ställe, ger grava följdverkningar på andra ställen.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-19 kl. 15:05.
Citera
2023-04-19, 14:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
1. Det har aldrig funnits ett EM-hus. Det huset är en uppfinning av trådförvillaren Pudelfrillan baserat på ett foto taget i MiKjs lägenhet. MiKj kallar personerna på fotot "EM-gänget 1992". Begreppet "EM-hus" kommer från Pudelfrillan.

Fel igen, gå tillbaka och läs på i tråden! Jag beslår dig med nya lögner varje dag.

Begreppet "EM-hus" kommer från Ugglan, det var han som började med den benämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in