Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nästintill utesluten enbart på den punkten ja.
Tack för svar.
Jag måste erkänna att jag då finner ditt incitament för att skriva så frekvent i denna tråd suspekt med den grunsynen. För mig känns det helt otänkbart att hänga i CP-tråden tex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Nej, han behöver inte. Men det hade ökat sannolikheten för honom om han hade varit vapenhandlare eller yrkeskriminell.
Flyttgubbe drog jag till med lite förhastat, det är nog en försumbar sannolikhets skillnad mellan dom och kontorsarbetare vad gäller vapeninnehav.
Tror du inte
alla människor i världen håller med dig om sannolikheten ökar markant för vapeninnehav om man är yrkeskriminell eller vapenhandlare?
Hur produktivt är det påståendet?
Det är ju som att säga: Om man är musiker ökar sannolikheten för att ha ett instrument.
Med din slutledning är det ju närmare omöjligt att någon annan än dem kan ha ett vapen då.
Alltså är GM med största sannolikhet yrkeskriminell, polis eller vapenhandlare?
Eller kanske någon som känner en vapenhandlare?
Spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Har du funderat på om du tycker det är sannolikt för SE att vara beväpnad eller ej?
Har jag inte svarat på det?
Jag har ingen aning om Engström hade ett vapen eller inte.
Och jag förstår inte hur man beräknar en sådan sannolikhet där man får fram ett svar av värde.
Att du konstanterar att yrkeskriminella, poliser och vapenhandlare har vapen hjälper tyvärr inte mig att förstå bättre.