2023-04-19, 16:43
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Johanna Leshem Jansson döms även för skadegörelse efter att ha försökt tända eld på huset där Tove bodde
Citera
2023-04-19, 16:43
Medlem
Knut-Annes avatar
Ah!
Det är vår, härligt att leva nu, njuter av solen, snart är det sommar, med sol och bad, grillkvällar, kanske några öl eller lite vin med kompisarna.
Vad sägs om det Johanna och Maja?
Citera
2023-04-19, 16:44
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
När de kommer ut har de ingen utbildning och kommer att leva resten av sina liv på våra skattepengar. Man skulle dömma ut dödstraff så i stället. Vore bättre för samhället.

Många utbildar sig väl i fängelset. Finns mördare som fått uppfatta poster och bra yrken sen.

Dödsstraff? Samhället måste vara bättre än så. Vi kan inte fördöma mord och sedan göra samma sak.
Citera
2023-04-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är pga personer som honom som rättsstaten Sverige är ett enda stort haveri.

I USA så hade dessa tjejer fått 50+år med denna bevisning.

I Sverige så kan både negern och juden nu få kraftigt sänkta straff i Hovrätten. I Sverige så vill man helst inte att mördare ska sitta i fängelse av någon anledning.

Vi är ett upp och nervänt clownland där kriminella missfoster tillåts vandra runt bland vanligt folk.

Håller med dig. Är nåt fel här. Livstid (som i USA) eller dödsstraff!
Citera
2023-04-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Blir så nyfiken på vad du sett. Har du några exempel?
Hon praktiserade på mitt jobb , gjorde knappt ingenting , satt och grejade med mobilen , svår att prata med , smög omkring och försvann långa stunder
Citera
2023-04-19, 16:47
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
När de kommer ut har de ingen utbildning och kommer att leva resten av sina liv på våra skattepengar. Man skulle dömma ut dödstraff så i stället. Vore bättre för samhället.

Det går att skaffa sig högskoleutbildning i fängelse. En av många anledningar till varför inte ens ett livstidsstraff är tillräckligt för mord enligt min mening. Livstid utan möjlighet till frigivning eller dödsstraff ska det vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Många utbildar sig väl i fängelset. Finns mördare som fått uppfatta poster och bra yrken sen.

Dödsstraff? Samhället måste vara bättre än så. Vi kan inte fördöma mord och sedan göra samma sak.

Finns mördare som kommer ut och gör samma sak igen. Själv tycker jag inte alls att man ska ha friheten att komma ut om det handlar om ett planerad mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Det är klart att JJ´s advokat är igång nu direkt:

"20-åringens försvarsadvokat: ”Domen behöver överklagas”"

Vadå behöver..... jo för hon anser att rättsläkarens uppgifter inte är säkra....

"Min klient kommer vara ledsen när jag träffar henne. Jag anser inte att det är rätt att hon ska ha livstidsstraff, säger Clea Sangborn."

- Hoppas att hon kommer vara ledsen i resten av hennes liv och ångra vad hon gjort....

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/20-aringens-forsvarsadvokat-domen-behover-overklagas

Clea Sangborn har inte alla hästar hemma, det är klart. Hon skiter troligen i sin klient. Detta är ett sätt för henne att lansera sig själv. Hon är obehaglig.

Bara detta att försöka övertrumfa rättsläkaren Aleksandra L och hennes kollega och försöka så tvivel i det 2 rättsläkare har lagt fram och förklarat, är så mycket bullshit det bara kan bli.
Citera
2023-04-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det vore skamligt om det blir så
Men det är som du säger att risken är stor

Hovrätten kan sänka respektive dom eller så följer de tingsrätten.
Citera
Medlem
Antipats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023

Dödsstraff är för fan inget mord, i så fall hade ju fängelse varit kidnappning och böter varit stöld, eller hur?
Citera
Medlem
Conjurings avatar
Johanna, 20, och Maja, 18, döms till livstids fängelse för mordet på Tove
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Llmv8P/dom-faller-om-mordet-pa-tove-i-vetlanda
De borde få tio år extra för att de är fula som stryk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Ser fram emot förhandling i hovrätten där vi säkerligen kommer att se fler experter uttala sig om det här maginnehållet i strupen. Den preliminära rapporten säger en sak och den slutliga rapporten en helt annan.
Nån här som kanske sitter inne på en förklaring? Vad sa den sakkunnige i rätten om just det jag tar upp?

Att en PRELIMINÄR och en SLUTGILTIG rapport diffar är rätt normalt?

Avdelning ackumulerad och preciserad förståelse ligger i utredningens riktning..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in