2023-04-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
På sidan ett, i sammanfattningen.

Du som kan och vet allt…
När meddelas eventuellt prövningstillstånd till HR?
Ingen dömd innan vunnit laga kraft? Eller hur?
Citera
2023-04-19, 16:14
Medlem
ziracorns avatar
Grannen sa i andra förhöret att han hörde dunsar klockan 03!

Det finns i FUP sidan 471

Han var säker på tiden, kollar på sin klocka!

Varför säger han den tiden?

Åklagare Rullman har ju fastslagit tid för strypning ca 0230

Dessutom skjutsar han ju Johanna till donken 0246!

Och den blatten ska va åklagarens "näst bästa bevis"?
Citera
2023-04-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja det är lite så jag känner också varför ska vi ha TR om HR bara kan gå in och ändra rakt av på samma bevisning... men är de inte äcklet som sitter där i HR som delar ut skadestånd på 800k till våldtäktsmän?

I tingsrätten sitter lekmän, i hovrätten juridiskt utbildade. Jag tror att domen kommer att ändras, livstid ska vara reserverat för de värsta morden. Alla mord är givetvis fruktansvärda men det verkar inte föreligga någon långvarig planering, de är ej närstående, brottet skedde ej i offrets hem osv osv.
Citera
2023-04-19, 16:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
https://delafil.se/b786082fa7550808/Eksj%C3%B6_tingsr%C3%A4tt_B_1877-22_Dom_20230419.pdf?pt=sXMIZlPGFK5CIiG7vehiyIP55BN 15YGYOtUJlS9XX7I% 3D

Stort tack
Citera
2023-04-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Grannen sa i andra förhöret att han hörde dunsar klockan 03!

Det finns i FUP sidan 471

Han var säker på tiden, kollar på sin klocka!

Varför säger han den tiden?

Åklagare Rullman har ju fastslagit tid för strypning ca 0230

Dessutom skjutsar han ju Johanna till donken 0246!

Och den blatten ska va åklagarens "näst bästa bevis"?

Njae.

Ett bra tidschema hittar du i dagens dom.
Citera
2023-04-19, 16:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Var fanns MH när Toves anhöriga var förtvivlade och letade efter henne i 17 dagar? MH kunde ha berättat var Tove fanns. Hon får gott vara ledsen nu efter allt lidande hon orsakade och fortfarande orsakar genom att inte berätta sanningen för Toves anhöriga.

Vilken egoistisk människa som inte skäms för att tala om sina känslor när andra lider ofattbart mycket mer på grund av henne.

Det där är intressant, faktiskt. Maja satt häktad, med restriktioner. Hon såg eller hörde ingenting av det du nämner ovan.

Om man ponerar att hon inte häktats direkt, utan istället varit fri och närvarande i samhället och fått ta del av allas förtvivlan, så kanske hon hade berättat ganska omgående.

Jag säger inte att det hade varit rätt, jag påtalar bara den psykologiska skillnaden och hur det kan påverka en människa.

En anledning att häkta någon är för att de inte skall förstöra utredningen. Men det är sällan, eller aldrig, man hör talas om att underlåta att häkta någon av det omvända skälet, annat än i amerikanska polisfilmer, där det faktiskt förekommer. Det kanske hade kunnat ha en effekt i detta fallet.

Och nu kommer säkert en och annan i tråden att säga att jag är slut i huvudet, men det är bara för att de saknar förmåga att förstå psykologin i detta.
Citera
2023-04-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Rättsläkaren säger ju att det måste gått till på sådant sätt att MH hållit fast Tove under strypningen
Om jag minns rätt så sa rättsläkaren att skadorna på Ts armbågar med stor sannolikhet inte var pga att de hölls fast.
Svullnaden i handen kunde vara pga att hon hölls fast eller att hon slagit något.

Minns inte alls att rättsläkaren sagt att T måste ha hållits fast.
Rättsläkaren sa att det kunde gått till så men skadorna var osannolikt pga det och att armarna kan ha hållits fast av JJs ben.

Man får ha i åtanke att detta är en rättsläkare som bedömer skadorna, hur det gått till rätt praktiskt får någon annan utreda.
Citera
2023-04-19, 16:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Du som kan och vet allt…
När meddelas eventuellt prövningstillstånd till HR?
Ingen dömd innan vunnit laga kraft? Eller hur?
Det är din fria tolkning...

Det som är klargjort är att TR. domen ska överklagas om senast tre veckor.

"Ingen dömd innan vunnit laga kraft?" ang. det, vet jag inte vad du menar...
Citera
2023-04-19, 16:19
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Njae.

Ett bra tidschema hittar du i dagens dom.

Grannen var säker på 0300 i andra förhöret

Det hittar du i FUP på sidan 471

Han kan ha ändrat sig, bra så men varför säger han så initialt? Lagat för mkt youhurt?
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
I tingsrätten sitter lekmän, i hovrätten juridiskt utbildade. Jag tror att domen kommer att ändras, livstid ska vara reserverat för de värsta morden. Alla mord är givetvis fruktansvärda men det verkar inte föreligga någon långvarig planering, de är ej närstående, brottet skedde ej i offrets hem osv osv.

Så strypning är inte mord enligt dig? Om dom nu inte hade velat mörda Tova så hade ju Johanna kunnat släppa taget om halsen. Sedan om det inte var meningen att Tova inte skulle dö varför ringde dom inte 112? Detta var planerat av både Johanna och Maja som mördade Tova i samförstånd.

Tycker det är sjukt att folk försöker försvara dom och att dom ska få lägre straff.
Citera
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Haha, fan vilket gött straff. Blev väldigt förvånad över det höga straffet. De kommer att sitta och ruttna bort under livets guldår. Hoppas att de aldrig släpps fria. Jävla smutsmänniskor.
Citera
2023-04-19, 16:22
Medlem
Har någon hela FUP att ladda ned? Har bara en gammal länk som jag aldrig hann ladda ned från…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in