2023-04-19, 15:47
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Vad tror du själv? Hon kommer att bli hatad. Alla vet ju att hon är skyldig oavsett HRs dom.
Ingen håller reda på negrer. De ser ju alla lika fula ut, ett namnbyte och hon glöms snabbt bort.
Citera
2023-04-19, 15:48
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Usch och fy... Tror fortfarande Maja får sänkt straff i HR dock.

Vet inte. Hon har nog varit mer aktiv i dödandet än hon försökt ge sken av . Har nog inte legat och snarkat under tiden för mordet med tanke på stegräknaren menar jag.
Citera
Medlem
Finns det ljudfil från när dom läser upp domen? Länk? Man skulle vilja höra och se mördarnas reaktioner på domen.

Må dom aldrig komma ut igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
läste nu att de är nere på 10 år, då kan man få tidsbestämt straff. Men räkna med att om hon/dom döms till livstid så räkna med att dom får sitta mellan 15-24år bakom lås o bom

Snitt är väl 16 år så

36 respektive 34, nästan halva livet i fängelse när dom kommer ut
Citera
Medlem
herregud så maja ser ut med de fläskiga läpparna o stora näsan o sneögda ögon
Citera
2023-04-19, 15:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
M åkte på insiktsuppsåt medans J bedömdes som avsiktsuppsåt.

Blev också förvånad över att både åkte på livstid faktiskt.
Jaha! Jag gissade på likgiltighetsuppsåt, insiktsuppsåt tycker jag låter mer tveksamt. Men, men ...
Jag undrar om det står sig I HR?
Citera
2023-04-19, 15:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vet inte. Hon har nog varit mer aktiv i dödandet än hon försökt ge sken av . Har nog inte legat och snarkat under tiden för mordet med tanke på stegräknaren menar jag.

I HR ändrar hon sig till att hon är sömngångare! och trådens alla MH tofflar! kmr spinna vidare på den tesen
Citera
2023-04-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ett osmakligt inlägg.
Du hinner radera det.

Jag står för mina antaganden
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Inte direkt evidensbaserat i dagens värld, men åndå det många tror är sant.
Tycker inte heller dom två mörderskorna ser inbjudande ut 🙁.
Skumma typer.
Hoppas hovrätten nekar överklagade.

Det är kanske inte så lätt att forska på då det är ett subjektivt intryck som kanske är svårt att mäta i studier. Jag ser iaf att det bekräftats i studier att psykopater stirrar mer och rör sitt huvud annorlunda i intervjuer än normala människor. Dom är vända rakt fram mer hela tiden och har huvudet mer fixerat mot den dom pratar med. Vilket jag absolut känner igen, har träffat, pratat med och jobbat med många som begått grova våldsbrott och tortyr och dom är sådär fixerade på den dom pratar med. Och har en kall eller tom blick, jag känner igen det direkt.
Ungefär som Ramirez https://www.thewrap.com/night-stalker-terrifying-facts-serial-killer-richard-ramirez/
eller random dömd gängkriminell som mördat och har en tom blick. Visa mig en seriemördare som har en snäll blick
Citera
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
De första kvinnorna under 21 år att dömas till lagens hårdaste straff i Sverige.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/domen-mot-vannerna--efter-mordet-pa-tove-21/
En ny verklighet, fängelsen kommer att fyllas med livstidsdömda unga.

Vilket land är kopplat till mellan-namnet Leshem? När adopterades Maja?

Leshem är hebreiska och hon har alltså rötter från Israel. Hon är alltså jude.
Citera
Medlem
Fan vad ful Maja är... Får inte säga mer för då blir jag dömd för hets mot folkgrupp. Johanna är ingen vacker kvinna heller.

OnT: Härligt att det blev livstid för båda. Hoppas straffet håller i sig och inte ändras efter deras överklagan.
Citera
Medlem
Samtidigt får en 17åring som avrättar någon med en ak47 2 år på SIS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in