Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Börja inte skratta åt mina frågor nu, är dålig på AI, men undrar om farhågor är att folk av nån orsak börjar klistra in svar på inlägg som AI formulerat, eller om AI-botar "på eget bevåg" ska "gå in" och besvara forumtrådar?
En farhåga är väl följande: tänk dig att ett ämne diskuteras, t.ex. för och emot feminism. Du vet redan vad du tycker men är för lat för att ta diskussionen själv, men du vill att dina argument förs fram och "vinner". Du talar då om för AI'n vad din inställning är och sedan säger du åt den att driva din linje, besvara varje inlägg som opponerar sig, och sedan aktiverar du den.
Någon annan med motsatt inställning gör samma sak och sedan har vi minst två AI som tjattrar i evighet.