2023-04-19, 14:16
Medlem
Börja inte skratta åt mina frågor nu, är dålig på AI, men undrar om farhågor är att folk av nån orsak börjar klistra in svar på inlägg som AI formulerat, eller om AI-botar "på eget bevåg" ska "gå in" och besvara forumtrådar?
Citera
2023-04-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Testa läs forumdelen Rysslands invasion av Ukraina. Där finns det en del bots som skapar nya trådar om och om igen med samma tröttsamma Ryska propaganda.

Instämmer till 100 %. Ryssland-Ukraina tråden synes allvarligt drabbad både av bots och betalda aktörer (från annan stat; host..... Ryssland och Kina). Viktig för chatforums överlevnad att införa regler kring sådant här annars kommer forumen inte längre bestå av levande diskussioner utan av slentrian-robot-rabblanden som kväver fri och kvalitativ diskussion.

Med andra ord; Grattis Flashback till denna nya regel 0.13! Den kan bli viktig för forumet.
Citera
2023-04-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Börja inte skratta åt mina frågor nu, är dålig på AI, men undrar om farhågor är att folk av nån orsak börjar klistra in svar på inlägg som AI formulerat, eller om AI-botar "på eget bevåg" ska "gå in" och besvara forumtrådar?

En farhåga är väl följande: tänk dig att ett ämne diskuteras, t.ex. för och emot feminism. Du vet redan vad du tycker men är för lat för att ta diskussionen själv, men du vill att dina argument förs fram och "vinner". Du talar då om för AI'n vad din inställning är och sedan säger du åt den att driva din linje, besvara varje inlägg som opponerar sig, och sedan aktiverar du den.

Någon annan med motsatt inställning gör samma sak och sedan har vi minst två AI som tjattrar i evighet.
Citera
2023-04-19, 14:45
Medlem
Autobahn76s avatar
Hur vet vi att du inte är en textrobot som har kapat ett adminkonto ?
Citera
2023-04-19, 14:51
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Finns det robotar på flashback?

Finns det ris i Kina?
Citera
2023-04-19, 15:03
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Ja det är exakt det som har tagit fart ordentligt nu de sista månaderna.
Citera
2023-04-19, 15:04
Medlem
TonaldRumps avatar
Men vilka härliga argument... "Varför får jag inte använda en bot för att skriva som en anständig människa"... 🤣

Behöver ni en bot när ni ska skita också? Varför inte bara lägga er i sängen, resten av livet och låta boten sköta hela eran liv istället.
Citera
2023-04-19, 15:04
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Hur många månader tror ni det tar innan Flashback invandrats av AI robotar?

Hur vet vi om det inte redan har hänt?
Citera
2023-04-19, 15:06
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Hur vet vi om det inte redan har hänt?

Jävla robotar!
Åk hem! 😅

Framtidens rasism.
Citera
2023-04-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ja det är exakt det som har tagit fart ordentligt nu de sista månaderna.

Åtminstone har diskussionerna om det tagit fart men jag tror att det nästan alltid är indoktrinerade PK-idioter som tror att alla som kritiserar samhället är en bot från Ryssland. De kan inte förstå att alla inte delar deras världsbild.
Citera
2023-04-19, 15:16
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Åtminstone har diskussionerna om det tagit fart men jag tror att det nästan alltid är indoktrinerade PK-idioter som tror att alla som kritiserar samhället är en bot från Ryssland. De kan inte förstå att alla inte delar deras världsbild.

Jo att många skriker troll eller bot när något rubbar deras världsbild är en sak. Men nu har vi fått fram en AI som låter hyfsat lik en människa, den är färdig för att användas av allmänheten och den kan redan nu göras tajt intergrerad i våra webbbrowsers för den som önskar. Det hade vi inte för ett par månader sedan. Det är inte en sekund för tidigt att admins lyfter frågan.
Citera
2023-04-19, 15:21
Medlem
Citat:
Jo att många skriker troll eller bot när något rubbar deras världsbild är en sak. Men nu har vi fått fram en AI som låter hyfsat lik en människa, den är färdig för att användas av allmänheten och den kan redan nu göras tajt intergrerad i våra webbbrowsers för den som önskar. Det hade vi inte för ett par månader sedan. Det är inte en sekund för tidigt att admins lyfter frågan.

Ja jag gav också ett exempel mitt föregående inlägg innan det du citerade om hur det kan bli. Detta skulle döda siten men det kommer bli svårt att undvika det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in