2023-04-19, 13:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Ja, det må så vara. Men det finns inget fastslaget att hon inte var medvetslös. Och jag påstår inte heller att hon var medvetslös, för vi vet varken det ena eller det andra.

Däremot finns en hel del som pekar emot att hon kan ha varit så inkapasiterad att hon gjorde inget eller minimalt motstånd.

Hon klarade i varje fall av att sparka i väggen för att försöka få hjälp av grannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rioni
Jag skapade ett konto här med pga detta fall, och mitt första inlägg var att Ms historia är flummig och sammanhängande för att inte tala om ologisk och orimlig. Hon spelar offerkortet till max men för att hamna där hon krävs tusen beslut, om ändock inte alla skedde den kvällen.

Finns en anledning att hon fortsatte stötta J efter hennes första mordförsök och hon teg i tre månader. Om J var ensam förövare och hade hon kunnat sätta dit J direkt vid första förhören. Med all bevis som fanns, och som M tydligen kände till, borde hon fattat att J kan inte få annat än livstid.

Detta ger samma vibbar som när Farhang mördade en ung kille i Borås och han och hans 2 kumpaner skyllde på varandra. Slutade med att alla fick livstid. Samma borde ske här
Håller helt med dej
Citera
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Oavsett vad kommer ju domen överklagas. Men bli intressant. Är själv nästan lite nervös haha
Nej den kommer ju knappast överklagas från åklagarens sida om de inte anser att skadeståndsbeloppet är för lågt. Om det skulle bli friande domar för båda så kommer de åtalade inte överklaga.
Citera
2023-04-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Nej den kommer ju knappast överklagas från åklagarens sida om de inte anser att skadeståndsbeloppet är för lågt. Om det skulle bli friande domar för båda så kommer de åtalade inte överklaga.

Men blir det ”friande” domar för båda lär väl åklagaren överklaga?
Citera
2023-04-19, 13:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbedissa66
Hoppas du skämtar nu , du har väl ingen aning om hur jag bemött henne , på mitt jobb bryr vi oss och tar hand om varandra och var nånstans skrev jag att maja undvikit mej , läs om och läs rätt

Bry dig inte om vad Sybel skriver. Hen gör vad som helst för att bortförklara och försvara MH.
Citera
2023-04-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbedissa66
Hoppas du skämtar nu , du har väl ingen aning om hur jag bemött henne , på mitt jobb bryr vi oss och tar hand om varandra och var nånstans skrev jag att maja undvikit mej , läs om och läs rätt
Vad hade M för jobb?
Om hon honlåg översittande och svarade med tystnad när man kontaktade henne, hur fick hon fortsätta vara kvar? Tänkte inte arbetsgivaren på personaldynamiken?
Citera
2023-04-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo

Blir de livstid tror jag de kommer överklagas ifrån försvarens sida ( dock svårt att tro de nu med tanke på att JJ redan flyttat till häktet på Hinseberg), men Mh blir väl glad om de blir 10 år eller mindre i fängelse. Men hade MH fått mindre än 10 år hade jag från åklagarens sida överklagat.
Citera
2023-04-19, 14:00
Medlem
https://sverigesradio.se/extrasandningfranekot

SR live
Citera
2023-04-19, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rioni
Vad hade M för jobb?
Om hon honlåg översittande och svarade med tystnad när man kontaktade henne, hur fick hon fortsätta vara kvar? Tänkte inte arbetsgivaren på personaldynamiken?
Hon praktiserade hos oss och visade ingen go eller intresse överhuvudtaget satt bara och stirrade på oss , som sagt skum
Citera
2023-04-19, 14:01
Medlem
Livstid för båda
Citera
2023-04-19, 14:02
Medlem
Livstid på båda!
Citera
2023-04-19, 14:02
Medlem
Tingsrättens dom: