2023-04-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Blir bara negern dömd till livstid så vore helt sjukt.

Det är ju fullständigt uppenbart att juden var med på det hela.
Hon blir ändå tvungen att fly landet om hon slipper undan lätt eftersom alla vet vad hon har gjort.
J kommer självklart inte undan
hon har ju erkänt strypning men kallar det för en olyckshändelse
Rätten kommer troligtvis döma henne för mord
M får troligtvis inte livstid
Även om åklagaren anser att båda ska dömas för mord
så har inte M erkänt mer än giftesfridsbrott
Senast redigerad av Anedin 2023-04-19 kl. 12:06.
Citera
2023-04-19, 12:01
Medlem
immenhusens avatar
Är det någon som vet vilken tid som domen förkunnas?

/AI
Citera
2023-04-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Det här påståendet är onekligen intressant i sammanhanget och kan påverka utgången för 18-åringen:

https://www.jp.se/2023-04-13/sa-kunde-bombkvinnan-hjalpa-polisen-i-vetlanda-fallet-kanner-mig-som-en-extramamma

Mer från artikeln:
M kan skylla på att J har berättat det för henne för att komma undan själv
Citera
2023-04-19, 12:04
Medlem
Min spekulation om kommande dom;
J döms till livstids fängelse för mord och grovt gravfridsbrott. Hon har i princip erkänt bägge brotten och bevisningen är stark.

M döms för medhjälp till mord (är det ens möjligt?) och gravfridsbrott, ej grovt. Bör få fängelse i 4-8 år. Även om hennes historia om att hon sov inte är trovärdig så är bevisningen mot henne inte särskilt stark.

Oavsett utfall kommer det garanterat överklagas till hovrätten.
Citera
2023-04-19, 12:06
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI
Kl 14 enligt SR i en länk ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Personlig hämnd för att 18-åringen tjallat? Hon verkar ju vara en sådan person som njuter av att utkräva egenbestämd rättvisa.

...men bara lite grann då, för det rimliga vore ju ändå att skylla den mesta delen av våldet på nån man vill hämnas på?
Citera
Medlem
För Majas fall- så kan jag inte sluta fundera på om Majas mobil registrerade ”egna” steg även fast den varit liggandes någonstans. Vet ni vad jag menar? Öppna er GPS på Google Maps eller något dylikt, så kan ni se att GPS-sändaren rör på sig konstant oavsett om man står stilla.. Kan teknikerna ha missuppfattat Majas handling här?

Om Maja råkar ut för livstid för Johannas handlingar kan det här vara otroligt intressant. Jag utgår även från huruvida Maja konstant nekat att hon hållit i Toves armar.. Det är liksom hela grejen om Maja var inblandad eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI
14.00
Citera
2023-04-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Absolut intresserant. Men påverkar inte utgången om inte rätten fått höra det. Fick rätten höra detta?
Jag gissar på att de inte hört det?
Det står i fup men den får de inte läsa
Citera
2023-04-19, 12:08
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
...men bara lite grann då, för det rimliga vore ju ändå att skylla den mesta delen av våldet på nån man vill hämnas på?
Hon kanske kände att bevisen som lades fram mot henne i förhören var ofrånkomliga? Jag bara spekulerar, jag tror MH var delaktig.
Citera
2023-04-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det behövs inga medicinska kunskaper för att posta ett citat.
Men det faktum att du hänvisar till en anonym internetpostares antagna medicinska kunskaper säger allt.
Det finns inget sådant citat. Det är en trådsanning.

Jag förstår din poäng. Det jag menade var att det diskuterats i tråden om huruvida rättsläkaren sagt att T inte kunde blivit medvetslös i den inledande fasen av mordet. Och vissa användare letade efter citat kring detta.
Citera
2023-04-19, 12:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men M visar prov på att agera utan J s fysiska närvaro när hon går och bankar på dörren och vill ha ut T. Även om hon under inflytande av J springer hennes äreende, så visar det på att hon inte är en passiv passagerare som enbart sitter hemma och ber för att något ont inte skall hända. Hon deltar aktivt.

Tycker också det är värt att notera att två veckor innan branden vid T s dörr så stod M utanför en annan dörr och T vågade inte komma ut.

Du menar att Maja varit utanför Toves dörr vid flera tillfällen och bankat på? är det inte samma tillfälle? PG verkade ha lite svårt att minnas exakta tidpunken, men Toves mamma hade sparat deras mess (PG- Tove), och då sa han att det var det tillfället han tänkte på.

Sedan om det har varit ytterligare tillfällen, det har jag isf missat.

https://www.flashback.org/p84156564#p84156564
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in