Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag vet inte vad knutbygrejen har med det här att göra.
Men det har jag ju förklarat 2 gånger nu.
Det är ett exempel på en individ som rent objektivt man aldrig skulle kunna tänka sig inneha ett skjutvapen. Men ändå införskaffade individen det.
Och poängen är ju att det känns inte direkt superproduktivt att bara upprepa "Engström hade inget vapen" hela tiden. Hur vet du det?!
Ja! Vad vi vet idag har han inte haft licens för ett vapen. Vad vi vet idag har han inte ägt ett vapen.
Men det betyder ju inte att han faktiskt inte anförskäffade ett vapen ändå. Konstigare saker har väl hänt? Är det så jäkla otänkbart att GM använder ett vapen som inte är registrerat på honom och som närstående inte kände till?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag vet att det finns osannolika vapeninnehav are. Skillnaden här är ju dock att hon skaffade det i ett syfte. Vad SEs syfte skulle vara är väldigt oklart.
Men då är vi ju tillbaka till att det har gått 30 år och karln är död.
Hur ska vi få reda på det?
Han kanske var en rädd jävel och tyckte det kändes bra att ha den i ett hölster under rocken?
Han kan till och med hade planerat att skjuta OP?
Jag har ingen aning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Jag kan också lätt föreställa mig att det hade kunnat gå att hitta något som tyder på vapeninnehav 30 år senare. Inte självklart såklart, men ändå.
Berätta mer. Hur ska man gå tillväga här tänker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det är också skillnad mellan att hitta en osannolik vapeninnehavare och sedan förundras över osannolikheten i det. Här börjar man i andra änden och antar vapeninnehav och undrar inte allas över osannolikheten i det.
Jag har ingen aning vad du syftar på här. Antar att det gäller någon annan än mig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det som gör det osannolikt är att SE inte har någon i sin närhet som känner till vapeninnehavet, han har aldrig haft ett känt intresse av att hitta ett, han har ingen känd koppling till ett vapen, ingen har sett vapenfett, kulor, hölster osv.
Förutom ME. Vem tänker du skulle kunna känna till detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Tycker du inte själv att en slumpmässig kontorsarbetare är en osannolik vapenbärare?
Jag förstår nog inte hur just en kontorsarbete minskar möjligheten till vapeninnehav.
Vilka yrken ökar sannolikheten tänker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Ni har dessutom i det här fallet inte nöjt er med att anta vapeninnehav, ni har också gjort antagandet att han hade det laddat och klart påväg hem från jobbet.
Vilka är ni?
Det vore trevligt om du slutade att dra alla över en kam och sedan rikta det mot mig.
Om Engström faktiskt sköt OP får man självklart utgå ifrån att han var beväpnad och att han hade ammunitionen tillgänglig på sig ja?