2023-04-19, 06:22
Medlem
cidertiders avatar
Vore det min dotter som skulle ha råkat ut för dessa mördare , så skulle det inte finnas
några som helst förmildrande omständigheter , det skulle vara livstid som gällde. Inget
sovande eller andra patetiska bortförklaringar skulle ändra på detta. Tove var inte min dotter,
men jag önskar detsamma för dem som tog hennes liv ifrån henne. Hoppas inte Maja sätter
ribban nu så att alla mordmisstänkta framöver kommer att sova sig igenom mordet !
Citera
2023-04-19, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det går inte att sitta på någon och ”säkra dennes armar med sina ben” medan man lutar sig fram och samtidigt stryper vederbörande med sina händer. Inte om personen också kämpar emot och sparkar 5-10 gånger i väggen.

Det går inte tekniskt, för armar är vridbara och krånglar sig ut benens grepp. Efter betydligt kortare tid än 2-3 minuter är en eller båda armarna ur benens grepptyngd. Lägger man hela benens tyngd på personens armar, vrider vederbörande sin kropp och lirkar ut en arm.

Det vet alla som hållit på med brottning eller kampsport. Det är just därför man inte kan ”säkra” någon genom att sätta sig på vederbörandes mage eller bröst utan att samtidigt ta tag i armarna och vrida upp dem ovanför huvudet. Det finns inga lediga händer att strypa med då.

Om du tvekar - försök själv att hålla fast någon på rygg och hålla fast dennes armar enbart med hjälp av din kropp och dina ben. Det fungerar inte om vederbörande verkligen vill komma loss.

Men om en person har fått sänkt medvetandegrad, då? Motsäger inte dig nu. Men jag tänker(undrar) om T förlorat sitt medvetande till viss del, och sparkarna va den sista kraft som ”kom ut”, innan hon förlorade medvetandet helt, och J ströp ihjäl henne
Citera
2023-04-19, 07:02
Medlem
Vetlandadomen kan bli unik – första i sitt slag

De åtalade för mordet på Tove i Vetlanda kan bli de första kvinnorna under 21 år att dömas till livstids fängelse i Sverige – om rätten går på åklagarens linje. I dag faller domen i det mycket uppmärksammade fallet.

https://www.sydsvenskan.se/2023-04-19/vetlandadomen-kan-bli-unik--forsta-i-sitt-slag
Citera
2023-04-19, 07:13
Medlem
Konstigt att Johanna blir flyttad till Hinsan redan nu för att kunna få socialt umgänge bara ett dygn innan domen faller.
I mina ögon deklarerar det att J kommer dömas till ett hårt straff för aldrig någonsin har jag hört att någon flyttas från polisens häkte till anstalt bara för att få socialt "umgänge" med andra intagna.

Jag tror att J kommer dömas till lagens hårdaste straff i och med att hon redan nu flyttas till Hinsan.

1 "ett" dygn skulle inte göra någon skillnad i det sociala umgänget anser jag utan J placeras på Hinsan redan nu för att hon kommer få en hård dom.

Mycket konstigt agerande av kriminalvården att göra då här dagen innan domen faller.

Jag personligen är säker på att J kommer dömas hårt då hon flyttas redan nu .

Källa: SR/ P 4 Jönköping.
Citera
2023-04-19, 07:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Konstigt att Johanna blir flyttad till Hinsan redan nu för att kunna få socialt umgänge bara ett dygn innan domen faller.
I mina ögon deklarerar det att J kommer dömas till ett hårt straff för aldrig någonsin har jag hört att någon flyttas från polisens häkte till anstalt bara för att få socialt "umgänge" med andra intagna.

Jag tror att J kommer dömas till lagens hårdaste straff i och med att hon redan nu flyttas till Hinsan.

1 "ett" dygn skulle inte göra någon skillnad i det sociala umgänget anser jag utan J placeras på Hinsan redan nu för att hon kommer få en hård dom.

Mycket konstigt agerande av kriminalvården att göra då här dagen innan domen faller.

Jag personligen är säker på att J kommer dömas hårt då hon flyttas redan nu .

Källa: SR/ P 4 Jönköping.
Det finns ett häkte på Hinseberg, det är dit hon är flyttad.
Citera
2023-04-19, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Vore det min dotter som skulle ha råkat ut för dessa mördare , så skulle det inte finnas
några som helst förmildrande omständigheter , det skulle vara livstid som gällde. Inget
sovande eller andra patetiska bortförklaringar skulle ändra på detta. Tove var inte min dotter,
men jag önskar detsamma för dem som tog hennes liv ifrån henne. Hoppas inte Maja sätter
ribban nu så att alla mordmisstänkta framöver kommer att sova sig igenom mordet !
Folk har ju hävdat att de våldtagit sömnen, och nu har vi den förste som hackigt sover sig igenom mord. Hon har varit uppe och vandrat två gånger i lägenheten - turligt nog utan att se eller höra något alls! Dags att köpa en trisslott för Maja, hon har flyt.
Citera
2023-04-19, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En hämndens ängel som nu bestämmer sig för att gå fri från mord och samtidigt dra med sig den mörka själ som hade fräckheten att förråda henne - begäret efter att skada och förgöra stiger så återigen, däri finns ingen mättnad.

Men vis av tidigare misslyckade försök till skuldförskjutning, så lägger hon in M som en central figur i det avgörande slutet - utan M:s fasthållande, ingen strypning. Båda lika delaktiga i "olyckshändelsen."
Herregud är det en roman du skriver? Det måste vara uppföljaren till Änglar och demoner.
Citera
2023-04-19, 07:42
Medlem
Om någon minut (efter reklamen) kommer GW uttala sig om detta fall. TV4

Nu...
Citera
2023-04-19, 07:45
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Längesedan jag grottade mig i kriminalfall och jag har inte följt detta fall måste jag erkänna. Men får jag komma med en gissning så blir det inte full pott på detta. Alltså inte livstid för den ena och inte för mord för den andra.

Time will tell!

Det som jag tycker är intressant är varför vissa mord uppmärksammas som detta och inte andra. Visst ovanliga GM men det är denna förväntan om hårda domar som fascinerar mig då andra slipper undan med ungdomsfängelse några år efter att ha avrättat någon ute på gatan mitt på ljusa dagen.
Citera
2023-04-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om någon minut (efter reklamen) kommer GW uttala sig om detta fall. TV4

Nu...

Va han svamlar..
Citera
2023-04-19, 07:47
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Folk har ju hävdat att de våldtagit sömnen, och nu har vi den förste som hackigt sover sig igenom mord. Hon har varit uppe och vandrat två gånger i lägenheten - turligt nog utan att se eller höra något alls! Dags att köpa en trisslott för Maja, hon har flyt.

....eller hur
Citera
2023-04-19, 07:48
Medlem
Då mina vänner är vi framme vid målet (jag vet, de kommer naturligtvis överklagas till hovrätten, skulle inte förvåna mig om de även når HD eftersom de är ett unikt fall). Men de har varit en jävla resa, från när Tove försvann och man följde de slaviskt, till hon hittades och hoppet var ute, till väntan på fup, och efter man läst fup. En bergochdalbana känslomässigt, från ett gäng tårar till ren ilska. Nu hoppas man bara på att knyta ihop säcken så att Toves anhöriga får ett rättvist avslut. Och jag har ju redan skrivit vad jag tror de hela slutar. Johanna är klar, där är de inga konstigheter. Hade så klart hoppats på livstid, men man får väl vara nöjd med 18 år. Maja blir de mest spännande, där kan de gå lite hur som helst. De högsta hon kan åka på är runt 8-12år och då blir de medhjälp. De lägsta hon kan få är att hon är en fri kvinna innan dagen är slut, och då stannar de vid brott mot griftefriden. Jag hoppas på att hon får medhjälp, men tror de blir brott mot griftefriden fast "grovt", och då får hon runt 6år istället för 6 månader. De är mina gissningar, och man hoppas på så högt som möjligt.

Jag trodde domen skulle komma runt kl 11 som de brukar vara, men på radion snackar dom om i eftermiddag, är de kl 15 då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in