Citat:
ÖÖhh, menar du den här artikeln:
https://newsrnd.com/news/2023-04-14-the-defendants-from-the--los-suecos--clan-now-admit-that-they-participated-in-two-murders -on-the-costa-del-sol.SJJzmxwMh.html
Fem år ja, och de har antagligen 22 år kvar till nästa förhandling om eventuell straff-förkortning ?
Ditt citat är uttalandet från advokaten vad jag kan förstå, dvs "hästens mun".
Har hittat några fall i Spanien där GM erkänt och ändå fått typ 16 år för ett mord,
dubbelmord ger i regel det dubbla.
Spanien har additiv lagstiftning och straffrätt,
det finns ingen straffrabatt där.
Varför skulle de korta ner ett 12-årigt straff ?
Inse att det är Spanien det här.
Inte Sverige precis.
Vilken planet bor du på ?
Läser man noga om straff-förkortning i Spanien så är
de generellt bara tillämpbara på straff som är 3 år eller kortare.
Så vi får se vart det landar ?
År 2025 dvs om två år får du bjuda på öl om de kommer ut då ?
Det är BullShitt - finns en del utlänningar som har suttit 30++ år i spanskt
fängelse och knappt fått en enda permission...
https://newsrnd.com/news/2023-04-14-the-defendants-from-the--los-suecos--clan-now-admit-that-they-participated-in-two-murders -on-the-costa-del-sol.SJJzmxwMh.html
Fem år ja, och de har antagligen 22 år kvar till nästa förhandling om eventuell straff-förkortning ?
Ditt citat är uttalandet från advokaten vad jag kan förstå, dvs "hästens mun".
Har hittat några fall i Spanien där GM erkänt och ändå fått typ 16 år för ett mord,
dubbelmord ger i regel det dubbla.
Spanien har additiv lagstiftning och straffrätt,
det finns ingen straffrabatt där.
Varför skulle de korta ner ett 12-årigt straff ?
Inse att det är Spanien det här.
Inte Sverige precis.
Vilken planet bor du på ?
Läser man noga om straff-förkortning i Spanien så är
de generellt bara tillämpbara på straff som är 3 år eller kortare.
Så vi får se vart det landar ?
År 2025 dvs om två år får du bjuda på öl om de kommer ut då ?
Det är BullShitt - finns en del utlänningar som har suttit 30++ år i spanskt
fängelse och knappt fått en enda permission...
Alltså du länkade själv artikeln men ignorerar precis allt som står där till och med de delar jag citerade till dig i mitt inlägg.
Igen:
Citat:
The four considered perpetrators faced permanent reviewable prison and the four accomplices to twelve years in prison, sentences that will be reduced by the confession itself and, also, by the payment of compensation to the relatives, according to legal sources.
Citat:
Both the confession and the payment to the next of kin of an amount —unknown at the moment and which is expected to be consigned in the short term— will serve to reduce the penalties.
Vet inte med hur mycket. Men de fyra man pratar om har i sådana fall endast 7 år kvar utan straffreducering. En är redan dömd till 34 år och kan uteslutas ur dealen. Vad gäller ledarfiguren verkar det ännu otydligt. Vet inte om man räknade in honom bland de fyra man talar om. Den som skrivit artiken är en kratta på engelska.
Men verkar inte vara advokaten utan generella riktlinjer.
Senast redigerad av Brawndo 2023-04-18 kl. 23:31.
Senast redigerad av Brawndo 2023-04-18 kl. 23:31.