2023-04-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det jag markerat: jag har inte på fötterna för att kunna bedöma om han skulle kunna uttrycka sig så, men jag har bland annat en mycket trovärdig källa som hört Polisen under en huvudförhandling i Tingsrätten säga att det är AM som = Slickshrub. Har också läst FUPar där andra personer döpt Slickshrub till saker med anknytning till AM etc.

Det är mycket möjligt att det är som du säger, att Polisen faktiskt inte alls har saker att lägga på AM, men vi får väl se. Jag tror som jag skrivit tidigare att AM – när han är fri – kommer att sätta avtryck på Malmö på olika sätt. Det han bevisat tidigare är att han ALDRIG låter en oförrätt gå obemärkt förbi. Sedan är väl frågan hur mycket våldskapital han har kvar i Sverige, det återstår att se.

Jag ställde frågan för att detta verkar vara det enda från det aliaset officiellt från chattarna. Om det styrkte att det skulle vara boxaren enligt dina uppgifter.

Om han skulle sätta sin fot i Sverige igen lär väl han ha dunderspan och tar han saken i egna händer lär det inte dröja länge innan han är i förvar igen.
Citera
2023-04-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Haha, vilka totalt helblåsta pajaskriminella ?
HAHA - Det är tamigfan det sämsta jag läst. Klart som fan att åklagarna inte behöver hålla några löften heller.
- Varför skulle de göra det ?
Detta är inte USA, CSI eller någon annan deckarserie.

Detta är blodigt allvar.
Finns gott om fall i Spanien där GM erkänt men ändå fått mycket lååånga straff.

Och stackars advokaten som hade tagit fram massvis av "stödbevisning", nu faller hela skiten
ihop som ett korthus. Precis som Såssarnas vansinniga massinvandringspolitik.

HAHAHA, Så de har lurats att erkänna ?
HAHAHA - IQ-Fiskmås, men det är inget annat att vänta av kaosblattar från Sverige - sillmjölkar allihopa
FYYY FAAN - Inte ens någon slags maffiaheder kvar, vad är detta för ynkliga existenser egentligen ?
Påminner om Abbe Blattelito ?
Det är tveksamt om åklagaren och domstolen håller de löftena om mildare straff.
Spanien är inte precis USA, och deras rättssystem
Varför skulle de ge ett sådant löfte ? - Har de sett för mycket deckarserier, eller ?

Skulle åklagarna acceptera straffsänkning så kan det lätt bli så att narkotikabrotten blir ett ärende för sig, och i den rättegången att de plussar på med 15-20 år på straffsatserna ändå ?

De betraktar dessa kriminella som mycket farliga och kommer troligen att använda lagboken att låsa in dem på mycket lång tid.

Du förstår inte vad permanent revisable prison term betyder.
La Prisión Permanente Revisable (PPR) på spanska betyder att det är i praktiken livstid, men kan
omprövas till att bli ett tidsbestämt straff. Kanske efter halva strafftiden ?

Åklagarna tar nog i rejält med 54 år för att garantera att de blir kvar i fängelserna under
mycket lång tid...

Tittar man på diverse fall som beskrivs på olika Wiki-sidor, så är det tydligen bara 7 fall under hela förrförra året, år 2021, som då togs upp i de högre instanserna och att de straffen blivit
tidsbestämda.
Tex här:
https://es.wikipedia.org/wiki/Prisi%C3%B3n_permanente_revisable

Och i flera fall gäller det brott där GM har erkänt också.

Så om 27 år, dvs år 2050 så står Los Seucos inför skranket för att få sitt
livstidsstraff omprövat

Jag tror dock inte att detta kommer att ske, utan dessa kommer att lämna fängelset
i en kista istället.

Det kommer troligen inte att bli något överklagande om åklagarna känner sig nöjda.
Nu har de fårskallarna dessutom erkänt ovanpå allt, så att då blir vitsen med ett överklagande helt bortblåst.

Samt att bevisningen verkar gjuten i betong och blytung enligt spanska medier.
Spanien har långt ifrån samma överklagandesystem som i Absurdistan, AKA Sverige...

Men svenska PK-Vänstern, Miljöpartiet och Såssarna kommer nu att dra igång
snyftvalserna i tidningarna för fullt....
Morgonsoffan står uppvärmd och redo.
Anders Lindberg har vässat sin penna nu, akta er

Vi får väl se kommande dagar/veckor. Som det står nu visar det att ledaren kommer ut om 2 veckor. Hans bror är redan ute. Det andra paret bröder där en av dom fick 30 år för sprängningar (deras hovrätt har ej börjat än, kan mycket väl frias, få mycket lägre straff) och den äldre brodern erkände 2 mord och ska få eller har fått 5 år och kommer ut om 1 år. Han ska nog lämna in sig, men tror han får några veckor tills dess.

Blir en stor jävla soppa för en del individer, förutom alliansen finns det andra grupperingar/personer som har problem/dispyter/krig med Mekky? Tror Dani Jude släpps slutet av detta året eller början av nästa, kommer inte ihåg räkningen exakt. Blir del 2 av kriget snart. Tror dock att verken Mekky eller Dani jude kommer synas öppet och begå samma misstag alla kriminella gör.
Citera
2023-04-14, 22:27
Medlem
PaoloRobertos avatar
Amir Mekky släpps? Detta blir en händelserik sommar...
Citera
2023-04-14, 22:35
Medlem
Hmmm, lite underligt att man erkänner ett mord samt medverkan i ett kall blodigt mord och får en sådan dom. Kan det vara att Svenska rättsväsendet vill ha hem dom? Kan det vara att nån utav mord offrens respektive/allians har planlagt något mot ”los suecos”, jag läste någonstans att den mördade marockanens farsa är en åklagare i Marocko. Har jag fel?

Rätta mig gärna….. Ser dock fram emot denna action filmen 😊
Citera
2023-04-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00-00
Vilka golade ner AM ?

”Hassan och Biggie”.

Du kan börja läsa en bit ner på sidan jag länkar till här och fortsätta några sidor framom du vill veta. (FB) Människorov i Malmö (2021-11-05)

För övrigt en av de mest infekterade diskussioner jag deltagit i här på Fb.
De båda kom med hjälp av IP-TV på var Mekky var någonstans och ska på något sätt ha kontaktat europol om detta.
Tveklöst ett försök till golning. MEN vi är flera som menar att Mekky var en av dem som spansk polis absolut helst ville ha tag på och dörren öppnades helt med hjälp av encrochatt.
Citera
2023-04-14, 23:33
Medlem
Allt låter väldigt konstigt, vad vinner åklagaren på en sån här deal. Är det inte mest pinsamt alltihop.
Känns som mer kan komma.

Som jag förstår drar Rami och Papo nitlotten, dom är väl redan dömda till ganska långa straff för bomberna. Men hur man som i Hamades fall kan erkänna två mord och få 5 år (varav 4 dras av) låter inte rätt. Jag tänkte mig 15-25 år för honom och kanske samma för AM.

Om allt nu stämmer tror jag inte per automatik dom kommer tillbaka till Sverige, men kan säkert tänkas dom gör likt Räven och rekryterar yngre för smutsjobbigt och satsar mer på att smuggla. Dom har ju bra CV för att kunna jobba med stora smugglare framöver.
Citera
2023-04-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Han jobbar verkligen inte för Polisen, tvärt om han blev ner golad av h@ssan k@nsun.

Moh@mmed f@kro begärde ut Ip adressen som @mir m*kky använde sig av för att titta på (iptv). Den streaming tjänsten styr en kille vid namnet @hmed h@dad (abo) väldigt nära vän till ”biggie” = moh@med f@kro.

När biggie fick ip numret då skicka han den vidare till h@ssan K som i sin tur skickade vidare till till europol. All konversation kring det här finns med i FUP där gängkriget är med ”Aliansen”.

Encrochat, dem ända som jobbade med polisen samtidigt som dem lekte gangstrar/häftigta var h@ssan K/ biggie - moh@med f@kro. Dem firar till och med när mekky grips på enrcochat: ”det var du och jag bror som satte dit honom hahahahaha”.

Amir kommer att rensa ordentlig när han blir fri… han kommer aldrig skona Abo eller någon annan.
Citera
2023-04-14, 23:38
Medlem
Citat:
Som Right-Humanist mycket riktigt påpekade innan i tråden är det mycket möjligt att Polisen har hur mycket Encro-material på AM som helst, men att man inte tagit med det i några av de FUPar som just nu är tillgängliga att hämta ut. Detta eftersom det inte varit lönt att bygga ett åtal mot honom när han sitter i Spanien, men detta kan ändras nu, tänker jag. Encro släpptes redan 2016, så det kan ju finnas material bakåt i tiden tills dess, antar jag.

Säkert mycket man inte publicerat i andra ärende för att ha ett case ifall shit hits the fan. Slickshrub förekommer gällande en försäljning av 1kg kokain som aldrig blir levererat till någon i Västerås (om jag minns rätt). Sen verkar Mekky förekomma i mordet på Flamur i England på Encro.
Citera
2023-04-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det kommer att dröja några år sen kommer snyftet - det är så hemskt i fängelsespanien
de måste få komma hem o avtjäna på öppen anstalt som ett led i nytt liv i frihet.

Finns Carabanchel fängelset kvar - där satt Eive Tungsted o när kan kom ut kunde 2 E T gå
i hans byxor

HAHA, Ja, nej, fängelset finns inte kvar, det stängdes nämligen år 1998. Byggnaderna revs år 2008.
Och det vållade viss uppståndelse att en del av arkiven över fångarna fanns kvar där.
Tunnlarna under fängelset skulle ombildas till något slags minnesmuseum.
Vilket det finns en relativt ny artikel om:
https://elpais.com/espana/madrid/2023-01-20/los-tuneles-de-la-memoria.html
Problemet är väl att det ligger på en plats som har ett mycket högt fastighetsvärde.
Cirka 650 lägenheter ska byggas där, är det tänkt.

Citat:
Slarvigt av mig: jag menar att det inte är lönt att VÄCKA åtal när han sitter i Spanien. Men det kan såklart också bero på att man inte har på fötterna mot AM, han har ju klarat sig undan mycket skit i Sverige redan tidigare.

Jag anser det 100% klarlagt att AM = Slickshrub, jag har en väldigt trovärdig källa på det + att folk döpt kontakten i Encro på ett sätt som vederlägger det. Han har dessutom haft minst ett Encro till, men jag är inte säker på vilket det är/var.

Andra länder har ju ibland bytt åklagare bara för att kunna säga att det löftet gällde den förra åklagaren.
Så det kan bli en betydligt tuffare åklagare som ersättare.

Det var väl det dummaste de kunde göra, att erkänna ??

Nu kan de åka in på nya förhör, och nya omgångar med häktning, 4 år i stöten (!!!)
HAHAHA.....

De kommer nog att se till att de här gökarna får valsa runt i rättegångar resten av sina liv...

Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Vi får väl se kommande dagar/veckor. Som det står nu visar det att ledaren kommer ut om 2 veckor. Hans bror är redan ute. Det andra paret bröder där en av dom fick 30 år för sprängningar (deras hovrätt har ej börjat än, kan mycket väl frias, få mycket lägre straff) och den äldre brodern erkände 2 mord och ska få eller har fått 5 år och kommer ut om 1 år. Han ska nog lämna in sig, men tror han får några veckor tills dess.

Och detta är väl advokatens egna ord som Sydsvenskan återger ?
Klart att han säger det han är ju för fan advokat ?
Det är ju det advokaten har betalt för att säga, att de blir frisläppta direkt ?
Advokaten kan säga att de blir frisläppta i morgon eller om 2 veckor, eller 1 år, eller 75 år ?
Tror inte att åklagaren uttalar sig förräns en dom har fallit.

Citat:
Det andra paret bröder där en av dom fick 30 år för sprängningar (deras hovrätt har ej börjat än, kan mycket väl frias, få mycket lägre straff) och den äldre brodern erkände 2 mord och ska få eller har fått 5 år och kommer ut om 1 år. Han ska nog lämna in sig, men tror han får några veckor tills dess.

Alltså vad fan Spanien har inte samma generösa överklagandesystem som Absurdistan, AKA Sverige har. Det ska väldigt mycket till innan ett överklagande kan bli aktuellt i Spanien.
Rätt så ovanligt att våldsbrott går igenom överklagandeprocessen.
Och om bevisningen är blytung så är det helt kört, vågar man påstå...

Däremot så finns det en del sådana lyckade överklaganden bland ekonomiska brott.
Har du hört det du skriver från en advokat, så är det precis vad spanska advokater
ska säga...

Citat:
Blir en stor jävla soppa för en del individer, förutom alliansen finns det andra grupperingar/personer som har problem/dispyter/krig med Mekky? Tror Dani Jude släpps slutet av detta året eller början av nästa, kommer inte ihåg räkningen exakt. Blir del 2 av kriget snart. Tror dock att verken Mekky eller Dani jude kommer synas öppet och begå samma misstag alla kriminella gör.

Det är som det heter på fikonspråket från fängelset: -- Face the music !!
När de kommer ut alltså...

Ja, vi får hoppas att Alliansen med Annie Lööf, Mona Sahlin och Transan Ursula (= Fredrik Federley)
i spetsen dyker upp på rättegången och drar sina floskler om pensionsräddarna som behövs i Sverige. Plus att de drar av sig tröjorna och behåarna inför en fullsatt rättegångssal i Spanien
Det skulle ge mycket rubriker, var säker på det
Att pensionsräddarna skulle bättre fylla svenska fängelser i stället

Signalvärdet från spanska rättsväsendet har dock varit tydligt i varenda större rättegång där en utlänning är GM:
- Kom inte hit och ställ till med några grövre brott, det blir livstid, riktig livstid.
Och ingen möjlighet att återvända till hemlandet. Annat än i en kista.

Tillsvidare är de nog säkrare i fängelset
Dan Eliasson skulle väl kunna sitta utanför domstolen och storböla i en rosa näsduk va ?
Citera
2023-04-15, 00:04
Medlem
Det var många inom svenska PK-Vänstern som jublade att Vänstern vann valet i Spanien.
Men den är långt ifrån lik den svenska dårhus-Vänstern.
Bland annat synen på kriminaliteten. Att den är fortfarande mycket sträng i Spanien.
Liksom som deras stränga syn på migranterna på Medelhavet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Allt låter väldigt konstigt, vad vinner åklagaren på en sån här deal. Är det inte mest pinsamt alltihop.
Känns som mer kan komma.

Som jag förstår drar Rami och Papo nitlotten, dom är väl redan dömda till ganska långa straff för bomberna. Men hur man som i Hamades fall kan erkänna två mord och få 5 år (varav 4 dras av) låter inte rätt. Jag tänkte mig 15-25 år för honom och kanske samma för AM.

Frågan är var Sydsvenskan har fått dessa uppgifter om strafförkortning ifrån ?
Troligen är det advokaterna som är källan.
Och då kan man inte lita på detta.
Advokaterna ska ju säga sådant som gynnar sina klienter i alla lägen.
Oavsett vad, typ...

Inför domslutet på den andra rättegången så förekom ju liknande uppgifter men det slutade med 30++ år i fängelset.
Spanska åklagare brukar vara experter på att få de åtalade att göra bort sig fullständigt.
Och det har de nog gjort här.

Osannolikt att även med ett erkännande att det skulle handla om att omvandla straffet till en så kort strafftid.
Som exempel hittade jag något rattfylleriärende där en etnisk spanjor som kört ihjäl en äldre man
blev dömd till 16 år trots erkännande.
Överklaganden har inte gett något resultat heller.
Överklaganden tar dessutom en evig tid, under tiden sitter GM kvar på kåken,
och åren bara går...

Är det ingen här som förstår det fruktansvärt komiska i att de dessutom har erkänt ?

Nu har de ju blåst och bränt alla sina chanser att överhuvudtaget kunna överklaga en
kommande dom.... HAHAHA !!!
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-04-15 kl. 00:20.
Citera
2023-04-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Frågan är var Sydsvenskan har fått dessa uppgifter ifrån ?
Troligen är det advokaterna som är källan.
Och då kan man inte lita på detta.
Advokaterna ska ju säga sådant som gynnar sina klienter i alla lägen.
Oavsett vad, typ...

Inför domslutet på den andra rättegången så förekom ju liknande uppgifter men det slutade med 30+ år i fängelset.
Spanska åklagare brukar vara experter på att få de åtalade att göra bort sig fullständigt.
Och det har de nog gjort här.

Osannolikt att även med ett erkännande att det skulle handla om att omvandla straffet till en så kort strafftid.
Som exempel hittade jag något rattfylleriärende där en etnisk spanjor som kört ihjäl en äldre man
blev dömd till 16 år trots erkännande.
Överklaganden har inte gett något resultat heller.
Överklaganden tar dessutom en evig tid, under tiden sitter GM kvar på kåken...

Vi får se. Det kan ändras och översättningar kan gå fel. Det låter konstigt och lite sensationellt.
Oavsett vad som sker tror jag inte ett frisläppande av Mekky och Hamade kommer ge kaos i Malmö.
Senast redigerad av Rytve 2023-04-15 kl. 00:21.
Citera
2023-04-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vi får se. Det kan ändras och översättningar kan gå fel. Det låter konstigt och lite sensationellt.
Oavsett vad som sker tror jag inte ett frisläppande av Mekky och Hamade kommer ge kaos i Malmö.

Ja, det ska bli spännande det här. Väntar mig dock inga större överraskningar faktiskt.
De häktade kan förmodligen inte läsa allt som skrivs om sina ärenden ändå.
De är helt utlämnade till vad advokaterna säger.
Och vad advokaterna vill delge dem med för material.

Advokaterna har sett sin chans att kunna blåsa sina klienter med att dra ut på
eländet och att de kan fakturera ännu större summor än vad de
redan har gjort, typ

Det är fullt möjligt att utredarna har nått ett slags genombrott nu,
och att de erkänner mycket mera nu ?
Kanske det är därför Guardia Civil kunnat göra en hel del tillslag
den senaste tiden i Spanien.
I så fall så ligger de här "svenska" kaosblattarna mycket dåligt till,
oavsett var de befinner sig någonstans.

De har väl inte ens lärt sig så mycket spanska ens på de här 4-5 åren så att de kan
formulera sig ?

BTW: Det är ju egentligen tragiskt på många sätt att unga människor har bränt
sin framtid så totalt som dessa har gjort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in