Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 21:22
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Det spelar ingen roll hur mkt ni spoilar vem som vinner, alla säger ändå olika och en del skämtar, så det är ändå inget som stör mig, att råka se en spoiler om "hehe" vem som vinner.

Det var många år sen jag såg robinson senast så jag har inte så mkt att gå på. Vet att jag hejade på Mirre senast jag såg, och det var väl minst 10 år sen. Och då tror jag att hon kom tvåa och en som hette Leif vann.

Men iaf, dessa två kämpade jävligt hårt och var duktiga på det mesta, så det är det jag har att gå på utifrån min egna (lilla) erfarenhet när jag nu ska spekulera lite om vem jag tror kan vinna.

Själv hejar jag på Markus, det är nog för att jag tycker lite synd om honom. Han har haft allt emot sig hela tiden, och han kämpar ändå på och gör allt han kan för att leverera i campet, i tävlingar och i det sociala spelet. Hoppas på att han blir mer uppskattad i sitt nya lag och finner bättre sällskap än ynglingarna. Både hejar på honom och tror han kan vinna

Amanda är en jävla tuffing, som tar för sig, är stark och smart. Kan gå långt. Tror oxå att hon gör det genuint, alltså hon kommer köra sitt eget race hela vägen.

Pernilla är oxå en tuffing, men inte fysiskt. Hon vet hur man manipulerar folk.

Alva, kan ha goda chanser för att ingen tror att hon kommer vinna, men alla tycker hon är gullig

Zeki kommer troligen vara den som återkommer från Gränslandet och psyka sönder folk tills ingen står ut längre. Han kan ta all skit och hot och motstånd i evigheter

Han som spoilade Farmen-vinnaren misslyckades totalt. Tar alla vinnar-spoilare med en nypa salt på FB!
2023-04-18, 21:26
Medlem
Är Amanda-fan och tycker hon lite liknar en ung Elvis

https://images.app.goo.gl/sWexE5C8kaAHKHpr6
2023-04-18, 21:28
Medlem
ojojoj3s avatar
Jobbigt också hur de snackar om att "Åh Erik och Amanda tror de är bäst men det är de inte!". Säger de som är tio gånger sämre än E och A! De är ju två av de starkaste tycker jag i år
2023-04-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag har missat det mesta i år, tittar bara ibland. Några reflektioner.

Hade jag suttit i Gränslandet så hade jag antingen hoppat av eller slagit ihjäl Zeki. Äcklig respektsnubbe som tydligen överlevde gängtiden.

Chris har, som nästan alltid, den elaka mobbande inställningen mot män och kvinnor som Amanda, som alla tidigare bögar också har haft. Genuint elaka är de. Det är alltid samma sak, även om man ser på Survivor.

Oscar är alldeles för duktig och klarar sig faktisk på en öde ö, dvs han har precis de egenskaper som föraktas i Robinson.

Erik och Dennis DÄ är båda helt OK, även om Erik blev litet väl låst vid Amanda. Dennis DÄ är en kille man skulle kunna dricka en öl med i baren.

Småtjejerna i gamla lag Syd är alla helt ointressanta och mesiga. Lika mesiga som Dennis DY.

Alla som pratat om att det viktiga är att en kvinna vinner avskyr man. Jag har sett för få avsnitt för att veta om det hänt i år, men jag antar att flera har gjort det.

Den enda nackdel jag kan hitta med Amanda är väl att hon tog med en ointressant privat sak till ön. Annars inget.
Jag hade med glädje hjälpt dig å ha ihjäl Zeki...
2023-04-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Står ju i artikeln att Carro och Dennis redan har "slutat att vara sambo - dessutom. Hon har flyttat till Barcelona = snabba puckar från den tjejen tycks det vara!

As ususal = Man kan INTE lita på Mr Koll eller ens Ratsit tydlingen

Du får nog läsa igen, det är Dennis som flyttat till Barcelona, inte Carro.
Ratsit tar ju sina uppgifter från folkbokföringen, så det stämmer, det är ju inte så att Ratsit bara hittar på, däremot kan ju folk bo nån annanstans än där dom är folkbokförd.
2023-04-18, 21:40
Medlem
Citat:
Måste ändå säga att jag tycker många av er som skriver här skriver intressanta, vettiga och roliga inlägg. Roligt att vara här och läsa (nyanvändare på flashan men har blivit så inspirerad efter flashback forever)

Kul att ha dig här. Välkommen in i värmen!
2023-04-18, 21:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Jobbigt också hur de snackar om att "Åh Erik och Amanda tror de är bäst men det är de inte!". Säger de som är tio gånger sämre än E och A! De är ju två av de starkaste tycker jag i år
Det ska bli roligt ändå att se när det nya ungdomsgänget skjuter sig själva i foten. Först kommer de ju plocka ut alla de starka "som inte passar in" eftersom de inte är snöflingor som Chris. Sen kommer de inte vinna fler tävlingar och det kommer uppstå ett socialt kaos med "djupa svek" i deras pakt när de börjar rösta ut varandra Det lär bli bra TV. Och gött snack på Flashback när Chris drar homofobi-kortet.
2023-04-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Jag skulle vara helt värdelös och hamna i dispyter med alla, och förmodligen skulle det leda till våld. De kedjar fast mig vid ett träd där jag skriker primalvrål hela nätterna för att hålla alla vakna för att ha större chans att vinna någon tävling själv, en tävling som inte är fysiskt krävande. Dessutom skulle min svettstank förstöra för både produktionsteamet och lokalbefolkningen och ge de men för livet. Det skulle kunna leda till kraftiga depressioner bland andra deltagare. Chanserna är således goda.

Haha skön kommentar.
2023-04-18, 21:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
Du får nog läsa igen, det är Dennis som flyttat till Barcelona, inte Carro.
Ratsit tar ju sina uppgifter från folkbokföringen, så det stämmer, det är ju inte så att Ratsit bara hittar på, däremot kan ju folk bo nån annanstans än där dom är folkbokförd.

Det spelar väl ingen roll VEM som har flyttat av Dennis eller Carro? Grejjen var ju att de INTE bor tillsammans längre. Jag svarade en person som skrev att Dennis och Carro bor ihop fast i artikeln så svarar Carro att de INTE gör det!

Sedan hittar inte Ratsit på heller - de tar sina uppgifter ifrån där man är folkbokförd = Ja.

Märkligt nog har jag kännedom om folk som är folkbokförda (de har skrivit sig själva där) på adresser som de INTE bor på dvs hos andra personer och ibland även kontor etc. Så någon tilltro att folk verkligen bor där de står i registren - har jag inte numera. Om andra har det - är upp till dem!
2023-04-18, 22:03
Medlem
Citat:
Chris: jag såg honom i ett dejtingprogram i tv4 där jag tyckte han var riktigt fin och snäll och trots att han inte var så attraherad av killen han skulle bo med, så försökte han ändå göra det bästa av situationen och tänkte en del kring sina egna fördomar och att han ändå skulle ge denna killen en chans, så jag har tycker faktiskt om honom.

Jag såg också de avsnitten med Chris och präststuderanden. Visst, Chris var fullt normal i beteendet där men det överskuggas av hans äckliga stil i Robinson. Varenda homosexuell som är med har samma attityd, småaktiga och elaka.
2023-04-18, 22:15
Medlem
Puma006s avatar
Det som visas inför nästa avsnitt: Anders ifrågasätter varför Alva inte har lyssnat på reglerna på tävlingen. Hur man kan vara så dum att man inte lyssnar på reglerna innan tävling, är obegripligt.

Mer om nästa R avsnitt:
Senast redigerad av Puma006 2023-04-18 kl. 22:17.
2023-04-18, 22:33
Medlem
Ganonitos avatar
Gränslandet:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in