Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 20:19
Medlem
urgentmessages avatar
Det spelar ingen roll hur mkt ni spoilar vem som vinner, alla säger ändå olika och en del skämtar, så det är ändå inget som stör mig, att råka se en spoiler om "hehe" vem som vinner.

Det var många år sen jag såg robinson senast så jag har inte så mkt att gå på. Vet att jag hejade på Mirre senast jag såg, och det var väl minst 10 år sen. Och då tror jag att hon kom tvåa och en som hette Leif vann.

Men iaf, dessa två kämpade jävligt hårt och var duktiga på det mesta, så det är det jag har att gå på utifrån min egna (lilla) erfarenhet när jag nu ska spekulera lite om vem jag tror kan vinna.

Själv hejar jag på Markus, det är nog för att jag tycker lite synd om honom. Han har haft allt emot sig hela tiden, och han kämpar ändå på och gör allt han kan för att leverera i campet, i tävlingar och i det sociala spelet. Hoppas på att han blir mer uppskattad i sitt nya lag och finner bättre sällskap än ynglingarna. Både hejar på honom och tror han kan vinna

Amanda är en jävla tuffing, som tar för sig, är stark och smart. Kan gå långt. Tror oxå att hon gör det genuint, alltså hon kommer köra sitt eget race hela vägen.

Pernilla är oxå en tuffing, men inte fysiskt. Hon vet hur man manipulerar folk.

Alva, kan ha goda chanser för att ingen tror att hon kommer vinna, men alla tycker hon är gullig

Zeki kommer troligen vara den som återkommer från Gränslandet och psyka sönder folk tills ingen står ut längre. Han kan ta all skit och hot och motstånd i evigheter
2023-04-18, 20:21
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Amanda 28%. Gött🙃

Vad kul
2023-04-18, 20:21
Bannlyst
Pernilla Block verkar vara en så himla fin person om jag ska vara ärlig, hon verkar vara genuin & snäll person som vill alla det bästa. Önskar verkligen henne all lycka!
2023-04-18, 20:22
Medlem
Jag har missat det mesta i år, tittar bara ibland. Några reflektioner.

Hade jag suttit i Gränslandet så hade jag antingen hoppat av eller slagit ihjäl Zeki. Äcklig respektsnubbe som tydligen överlevde gängtiden.

Chris har, som nästan alltid, den elaka mobbande inställningen mot män och kvinnor som Amanda, som alla tidigare bögar också har haft. Genuint elaka är de. Det är alltid samma sak, även om man ser på Survivor.

Oscar är alldeles för duktig och klarar sig faktisk på en öde ö, dvs han har precis de egenskaper som föraktas i Robinson.

Erik och Dennis DÄ är båda helt OK, även om Erik blev litet väl låst vid Amanda. Dennis DÄ är en kille man skulle kunna dricka en öl med i baren.

Småtjejerna i gamla lag Syd är alla helt ointressanta och mesiga. Lika mesiga som Dennis DY.

Alla som pratat om att det viktiga är att en kvinna vinner avskyr man. Jag har sett för få avsnitt för att veta om det hänt i år, men jag antar att flera har gjort det.

Den enda nackdel jag kan hitta med Amanda är väl att hon tog med en ointressant privat sak till ön. Annars inget.
2023-04-18, 20:22
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morris1
Det där vet vi inte. Vi vet bara den bråkdel av tiden i lägret som är med i tv nu.

Helt sant. Vi kan ju inte annat än att utgå från det vi sett i tv
2023-04-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Hur tro "ni" att ni skulle klara er i Robinson?

Själv skulle jag inte lida av matbristen tror jag, men om jag inte får sova kommer jag blir sur som satan

Jag är inte heller någon tävlingsmänniska när det gäller fysiska tävlingar, är inte så smidig och snabb direkt. Plankan skulle jag kanske ta, eller sånt där man bara ska hålla ut i evigheter. Är expert på att sitta i mina egna tankar i evigheter, så jag skulle inte bli uttråkad. Sen när det gäller siffror och räkna på saker skulle jag nog greja rätt bra.

Sociala spelet skulle jag ha svårt med, skulle nog lätt bli sårad om folk planerade rösta ut mig. Är inte heller någon som snackar skit om folk, utan är tyvärr lite sån där som försöker "förstå" hur alla är och vill känna alla på tu man hand. Men skulle nog vara lite mer tyst när vi sitter hela gruppen och pratar. Och iom att jag själv är rätt "snäll" så skulle jag nog lätt bli ett offer. Sen skulle jag bli galen på att inte kunna få vara ifred om jag vill. Även om det är en ö och man säkert kan gå iväg själv om man vill, så skulle jag nog bli irriterad över att jag måste vara med och tävla och greja när jag helst vill sitta själv på en stubbe och tänka på något annat.

Mat, sömn och oavbrutet dryga babblande personer skulle få mig på fall.
Skulle jag däremot enbart få vara med Dennis, Oscar och tex Alva eller nån motsvarande tjej, skulle jag klara det längre än alla övriga deltagare tillsammans vill jag tro, men kanske vill hem och käka hamburgare efter 2 veckor också..

Jag är också exakt samma person som du beskriver. Har svårt för folk som kör mycket snack men ingen verkstad, folk som babblar ihjäl en..
Senast redigerad av Hurrunge 2023-04-18 kl. 20:46.
2023-04-18, 20:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Men då är ju Carro isf ihop med Dennis. De ligger ju i samma säng på bilden också.
Tror inte att Carro och Alva är lesbiska, de ville väl bara utforska en annan sida. Kanske även en täckmantel för att täcka att Dennis och Carro har något.

Står ju i artikeln att Carro och Dennis redan har "slutat att vara sambo - dessutom. Hon har flyttat till Barcelona = snabba puckar från den tjejen tycks det vara!

As ususal = Man kan INTE lita på Mr Koll eller ens Ratsit tydlingen
2023-04-18, 20:46
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag har missat det mesta i år, tittar bara ibland. Några reflektioner.

Hade jag suttit i Gränslandet så hade jag antingen hoppat av eller slagit ihjäl Zeki. Äcklig respektsnubbe som tydligen överlevde gängtiden.

Chris har, som nästan alltid, den elaka mobbande inställningen mot män och kvinnor som Amanda, som alla tidigare bögar också har haft. Genuint elaka är de. Det är alltid samma sak, även om man ser på Survivor.

Oscar är alldeles för duktig och klarar sig faktisk på en öde ö, dvs han har precis de egenskaper som föraktas i Robinson.

Erik och Dennis DÄ är båda helt OK, även om Erik blev litet väl låst vid Amanda. Dennis DÄ är en kille man skulle kunna dricka en öl med i baren.

Småtjejerna i gamla lag Syd är alla helt ointressanta och mesiga. Lika mesiga som Dennis DY.

Alla som pratat om att det viktiga är att en kvinna vinner avskyr man. Jag har sett för få avsnitt för att veta om det hänt i år, men jag antar att flera har gjort det.

Den enda nackdel jag kan hitta med Amanda är väl att hon tog med en ointressant privat sak till ön. Annars inget.

Zeki: Jo, han är jävligt störig. Jag hade nog efter ett tag med honom på gränslandet bara låtit det han säger gå rakt igenom öronen, sagt att jag håller med och inte svarat något mer alls. För att få lugn

Chris: jag såg honom i ett dejtingprogram i tv4 där jag tyckte han var riktigt fin och snäll och trots att han inte var så attraherad av killen han skulle bo med, så försökte han ändå göra det bästa av situationen och tänkte en del kring sina egna fördomar och att han ändå skulle ge denna killen en chans, så jag har tycker faktiskt om honom.

Oscar, honom är jag jättenyfiken på, varför får man inte se mer av honom? I början verkade han vara en aspig besserwisser, men nu är han nästan borta från rutan.

Dennis DÄ, ja han verkar rätt skön
Dennis DY, barnrumpa

Småtjejerna i lag syd: som någon tidigare beskrev dem "lattetjejerna". Ja, de gör varken till eller från, verkar mest bara vilja hänga med varandra och mysa. Men, det är ju oxå vad vi ser på TV, det kanske finns mer intressant med dem.

Att önska kvinnovinst: ja, det har jag oxå ledsnat på. Må bäste person vinna

Amanda, får oförtjänt skit
2023-04-18, 20:52
Medlem
Zeki borde sadla om till förhörsledare, han kan prata ihjäl vem som helst. När offret börjar ge upp så skickas Amanda in och sätter spiken i kistan. Finns ingen människa på jorden som skulle kunna klara det förhöret. Blablablablablablablablablabla!!!!!!!!!!!!!!!
2023-04-18, 21:05
Medlem
DoktorNos avatar
Vilken otroligt usel säsong det här var. Tråkiga och färglösa deltagare och tre trista stränder där det inte händer ett skit.

Det händer ju mer här i tråden än på ön. Verkar ju till och med som att Mastiff tröttnat, de försöker ju inte ens skapa drama på konstgjord väg. Måste ha varit svårt att klippa ihop 20 minuter att visa varje dag men det beror väl på att deltagarna är så pass intetsägande. Inte ens under tävlingarna händer det nåt särskilt.

När det enda tittarna pratar om är ifall någon är gift eller inte vet man att det är en långtråkig säsong.

Det enda som hänt egentligen är att en gubbe sa negress och tvingades åka hem och att någon annan åt nåt olämpligt. Annars är det total stiltje

Till och med Anders Lundin verkar tycka det är tråkigt.
2023-04-18, 21:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Zeki borde sadla om till förhörsledare, han kan prata ihjäl vem som helst. När offret börjar ge upp så skickas Amanda in och sätter spiken i kistan. Finns ingen människa på jorden som skulle kunna klara det förhöret. Blablablablablablablablablabla!!!!!!!!!!!!!!!

Haha 😃👍
2023-04-18, 21:21
Medlem
ojojoj3s avatar
Fyfan vad falsk och hemsk Chris är! Det är nästan roligt hur både han och Dennis tror så illa om Amanda bara för att de tänker från deras erfarenheter hur hemska de är. Jag hejar på Amanda som fan. Hoppas hon tar hem hela skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in