Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Trist att se att ni är så många som inte förstår komplexiteten i frågeställningen, och att ditt resonemang är så kraftigt förenklat att det sedan länge tappat all relevans i sammanhanget.
Jag kan ha två behållare med vatten, i den ena häller jag i 100 liter vatten till, utan att det rinner över. I den andra häller jag bara i 50 liter vatten, men det blir ändå plaskvått på golvet. Ändå tror du att det är ett större problem med de extra 100 literna i den första behållaren. Men du kommer förmodligen med ditt nästa inlägg bekräfta att du inte fattade ett skit av den analogin heller.
Det är tyvärr du som inte begriper att antropogen klimatpåverkan inte går att bevisa då betydligt större uppvärmning sker på närliggande och snarlika
OBEODDA planeter.
Således antropogen klimatpåverkan (låt oss undanta butterfly effect och liknande) är i bästa fall en obekräftad hypotes, men troligast en felaktigt hypotes.
För tydlighetens skull: Med antropogen klimatpåverkan menar jag att mänsklig aktivitet utgör minst 50% av all påverkan. Jag tror att vi skulle få samma resultat än om vi sänkte denna gräns till 10%.
Uttala dig inte om sådant som du inte har en susning om