Citat:
Ursprungligen postat av
bblues
Bra ide det där med att kontakta Sofia Clason.
Ska se om jag kan få hennes uppmärksamhet kring det där med kronofogden.
I samma stund jag skrev kronofogde kom jag på att de kanske lämnar ut vilka han står i skuld till. Offentlighetssverige är ju vitt och brett.
Bra idé att kontakta KFM!
Gissar att fordringsägare inte kan vara skyddade av sekretess, utan att du säkert bör kunna få ut uppgifter på det.
Däremot har ju många myndigheter (motsv) en princip om att inte mejla uppgifter, så antingen får du kanske ringa dem och be KFM:s handläggare att läsa upp vilka fordringsägarna är eller så får du ange vem du är och sedan får du uppgifterna hemskickade i ett brev.
Hoppas jag inte sprider oriktiga uppgifter nu.
OnT: Är msm:s märkliga tystnad/ointresse gällande detta märkliga ärende baserat på att det nu skall visas hårda tag mot knarksmugglare och andra kriminella?
Inga snyftartiklar om en pensionär tydligt inlurad i en fälla längre? Nu är det nya tag, minsann!
Har troikan Kristersson-Strömmer-Åkesson på så här kort tid lyckats förändra journalistiken, så att en stackars ekonomikraschad desperat skåning och som blivit inlurad i en fälla, nu får skylla sig själv?
Klimatfolket får gärna säga att Sverige på senare tid har blivit varmare. Mig tycks det som att det blivit betydligt
kallare i Sverige..