Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zEkoQr/alva-och-caroline-fran-robinson-vi-traffas

Oväntat göka

Så Alva kan tydligen inte bara gråta, hon kan lappa också. Spännande.
2023-04-18, 13:55
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Så är det. Jag brukar ibland roa mig med att föreställa mig hur dessa besvikna, isolerade incels ser ut, som klamrar sig fast vid sin egen bitterhet mot ett samhälle de aldrig intagit en aktiv roll i.
Men det är ju ämnet för en annan tråd. Oerhört märkligt - när det undermodererade feminism-/ jämställdhetsforumet spiller över till tråden om Robinson.
Dags att FB startar underforumet "Mammas källare", där de kan samsas om sina ölmagar, drömmar om det ouppnåeliga motsatta könet och alla livets besvikelser.

Topic, pojkar! Kom igen nu.

Vad gäller Robinson, är det rätt svårt tycker jag, att säga vilket lag som kommer ta hem spelet i tävlingarna framöver. Jag tror att Pernilla kommer sinka lag Syd trots vinnarskalle, Amanda fortsätta att vara lagets ledare - men att intriger och missnöje tar ut sin rätt.

Dennis den äldres Nord tror jag har en skaplig chans att ta hem tävlingar framöver. De kommer att ha bra stämning och trivas med varandra - och (efter att ha sett ungefär 50 säsonger av Robinson / Survivor, vet jag att) det har stor betydelse.

Sedan har väl lag Syd ett mycket bättre läger, med fler förnödenheter på plats. Kan bli jämnt detta. Men Syd med Marcus, Chris, Dennis den yngre, osv. kommer inte att dra jämnt alls.

Ändå kul med golvläggarens kommentar om att lag Syd ser ut som ett gammalt torrfoder och tuggar wellpapp. Klockrent, om man går in och kollar mimiken under den första laguppställningen.

Ja, tyvärr så spårar nästan alla trådar ur där det blir personpåhopp, sexistiska påhopp och hat mot kvinnor. Men jag tänker som du - att det nog sitter en jäkla massa ensamma och hatiska män som lägger all skuld för sina egna misslyckade liv på kvinnorna. Och visst, självklart kan det ju vara praktiskt att hitta en syndabock för sitt eget dåliga mående men det börjar bli himla tröttsamt.

Gällande Robinson så gillar jag personligen Amanda, men jag förstår om folk kan se henne som dryg och påfrestande. Det känns också som att lag syd kan ha bättre möjligheter i tävlingar då Erik snabbt valde varenda snubbe till sitt lag medan Dennis valde tjejerna. Lag Syd har nu Dennis junior, Erik, Marcus och Amanda som alla är starka medan lag nord har typ Oskar. Dock så känns Dennis den äldres lag mycket mer soft och trevligt då alla verkar vara schyssta, roliga och snälla mot varandra. Och som du skriver så har stämningen i laget absolut stor betydelse för hur man ska orka med att stå ut, då dålig stämning och intriger splittrar laget. Trist bara att Dennis lag kommer tillbaka till lag nords strand där det knappt finns några redskap alls eftersom det tidigare laget som bodde där inte vunnit någonting.

Och ja, tycker också att Dennis den äldre verkar vara en riktig rolig prick med klockrena kommentarer och mycket humor. Så det ska bli roligt att se vad som händer.
2023-04-18, 13:57
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
tycker du ska göra som jag, ignorera allt han skriver. Det är bara provokation och effektsökeri

Tack för tipset Men ibland blir man bara så otroligt trött på folk.
2023-04-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Så Alva kan tydligen inte bara gråta, hon kan lappa också. Spännande.

Kan man säga att de "saxade" sig igenom Robinson eller är det offensive?
Jag menar folk åker ju räkmacka så borde väl inte vara nåt fel tänker jag...
2023-04-18, 14:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vad jag tycker och inte - det redogör jag för själv.

Zeki verkar ju inte vara riktigt frisk, och lirar följaktligen inte med vanliga normala beteende-parametrar, som jag ser det.

Att att dödshota någon är ok enligt dig. Däremot om man skriker så "är man inte riktigt frisk".

Citat:
Sitter du och sysselsätter dig med att söka upp Robinson-deltagare irl?!

- Hur kommer det sig?

Fan vad skruvat...

Inte mer skruvat än att hålla på och spekulera fram och tillbaka.
2023-04-18, 14:09
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Ja, tyvärr så spårar nästan alla trådar ur där det blir personpåhopp, sexistiska påhopp och hat mot kvinnor. Men jag tänker som du - att det nog sitter en jäkla massa ensamma och hatiska män som lägger all skuld för sina egna misslyckade liv på kvinnorna. Och visst, självklart kan det ju vara praktiskt att hitta en syndabock för sitt eget dåliga mående men det börjar bli himla tröttsamt.

Sådär är det ju dessvärre. Jag skulle nästan kunna gradera mina manliga vänner efter hur mycket de fått göka och haft relationer i sina dar och de mest misogyna är de som lyckats sämst och vice versa. Det blir så mycket enklare att skylla på något utanför en själv och att det inte var jag utan andra som var skulden. Särskilt klokt är det inte om man vill åstadkomma en förändring men tyvärr tyvärr alltför allmänmänskligt.

Lite sexistiska kommentarer fäller vi dock alla lite till mans - Bastusnacket blir ni nog svårligen av med, men det är ju för att vi gillar er.
2023-04-18, 14:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Är inte detta varje straight mans högsta dröm?
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zEkoQr/alva-och-caroline-fran-robinson-vi-traffas
Helt otroligt, snart är man unik om man är hetero, etnisk svensk man/kvinna i Robinson.
Alva, Caroline, Chris och Amanda? Finns det fler? På det blattarna och negressen med rasitkortet.
2023-04-18, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Kan man säga att de "saxade" sig igenom Robinson eller är det offensive?
Jag menar folk åker ju räkmacka så borde väl inte vara nåt fel tänker jag...

Saxade låter bra! Det var i alla fall ingen bajsmacka de fick... eller det vet vi ju i och för sig inte heller
2023-04-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Den som är lat är ju Zeki som jämt sitter i en av vilstolarna och har mage att klaga på att Elin är lat. Han som sa't han va't!

Han planerar sin nästa duellvinst och vad han ska göra med alla sina amuletter
2023-04-18, 14:43
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Helt otroligt, snart är man unik om man är hetero, etnisk svensk man/kvinna i Robinson.
Alva, Caroline, Chris och Amanda? Finns det fler? På det blattarna och negressen med rasitkortet.

Gnäll inte, det är det svennigaste Robinson någonsin.
2023-04-18, 14:58
Medlem
Om man kollar på insta kan man ganska kraftigt reducera antalet potentiella vinnare av årets Robinsson.

2023-04-18, 15:08
Medlem
PaaloAaltos avatar
Alva och Carro ett par tydligen. Enligt Aftonbladet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in