Citat:
Ursprungligen postat av
Naghini
Precis! De som försvarar honom här i tråden är själva män och det är ju inte någon nyhet direkt att män alltid håller varandra om ryggen oavsett hur illa de beter sig.
Återkommande tema här och i andra trådar på FB är för övrigt snubbar som gång på gång ger uttryck för både sexistiska åsikter och kvinnohat. FB verkar vara en samlingsplats för hatiska män som inte har ngt bättre för sig i livet och det verkar vara någon tävling i vem som kan skriva mest nedvärderande kommentarer om kvinnor och deras utseende. Detta speglar iof bara hur samhället ser ut i övrigt med den ojämnlikhet, sexism och toxisk maskulinitet som råder.
Användaren wihnei14 som du argumenterat med här ovan är ju också ett praktexempel på en man som har förlegade åsikter om kvinnor och som också tror att han har tolkningsföreträde för en grupp han själva inte tillhör. Tröttsamt

Så är det. Jag brukar ibland roa mig med att föreställa mig hur dessa besvikna, isolerade incels ser ut, som klamrar sig fast vid sin egen bitterhet mot ett samhälle de aldrig intagit en aktiv roll i.
Men det är ju ämnet för en annan tråd. Oerhört märkligt - när det undermodererade feminism-/ jämställdhetsforumet spiller över till tråden om Robinson.
Dags att FB startar underforumet "Mammas källare", där de kan samsas om sina ölmagar, drömmar om det ouppnåeliga motsatta könet och alla livets besvikelser.
Topic, pojkar! Kom igen nu.
Vad gäller Robinson, är det rätt svårt tycker jag, att säga vilket lag som kommer ta hem spelet i tävlingarna framöver. Jag tror att Pernilla kommer sinka lag Syd trots vinnarskalle, Amanda fortsätta att vara lagets ledare - men att intriger och missnöje tar ut sin rätt.
Dennis den äldres Nord tror jag har en skaplig chans att ta hem tävlingar framöver. De kommer att ha bra stämning och trivas med varandra - och (efter att ha sett ungefär 50 säsonger av Robinson / Survivor, vet jag att) det har stor betydelse.
Sedan har väl lag Syd ett mycket bättre läger, med fler förnödenheter på plats. Kan bli jämnt detta. Men Syd med Marcus, Chris, Dennis den yngre, osv. kommer inte att dra jämnt alls.
Ändå kul med golvläggarens kommentar om att lag Syd ser ut som ett gammalt torrfoder och tuggar wellpapp. Klockrent, om man går in och kollar mimiken under den första laguppställningen.