Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Ja jag säger inte att alla kvinnor är på ett sätt eller alla män på ett annat, i dagens Sverige delar jag inte heller Markus syn på det hela. Kvinnor ska jobba & försörja sig & inte leva på männen, män ska dela hushållsarbetet osv. Men om man som de i BB-pakten nu då också delar dessa värderingar att könen har lika ansvar för sina liv & roller i förhållande så tycker jag det är rätt patetiskt när man då bara verkar chilla i varenda klipp & det är just 3 män som tar hand om dem. Fan tom när det ska ätas kokosnöt är det typ Dennis i varenda klipp. Och ja, Amanda ska ha en stor eloge, jag gillar henne som deltagare, hon bidrar jävligt mycket, men hon blev ju med hatad av denna tjejpakt när hon var i lag Syd.

Ja det var nog efter jag slutade kolla på gränslandet, när jag slutade så var det Elin som ville vara back seat driver på hur allt skulle göras med det där bygget. Har börjat kolla på de senaste avsnitten igen & då är Zeki fortfarande rätt hårt på om att Elin är lat som fan, ingen som verkar motsätta sig det, inte ens Elin då.
Tycker Elin gjorde helt fel val att ha kvar Millan för att hon skulle stötta henne mot Zeki! Vad gör Millan när Zeki får utbrott mot Elin ?? Inte ett jävla skit!! Står där som ett mähä och låter Zeki hållas , försöker bli vän med honom blaha blaha!! Hade hon haft Christina kvar är jag säker på att hon fått bättre stöttning av henne!!
2023-04-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigare
Zeki låter som en kulspruta när han pratar.
Ratatatatatatatatata!!!

Tur att man kan stänga av ljudet. Lider med de på Gränslandet som inte kunde det.
.
Jag får panikkänslor när idioten öppnar käften! Han är så vidrig! Speciellt när han ska leka snäll med sitt falska leende!
2023-04-18, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
BRA där. Ring SKV och meddela va 17 Erik verkligen har gjort - eller inte gjort osv. Spänningen är olidlig i varje fall för "gullefjun" eller om det var "gullegullan Ko Ko som en Gök" som vill veta hur det verkligen kan vara möjligt att ens skilja sig (fortare än skvallertidningarnas pressar hunnit trycka sina artiklar och register som Mr Koll och Ratsit hinner ändra hos sig!) och t ex gifta om sig -med samma kvinna tillika mor till barnen och dessutom skilja sig igen. Fråga samtidigt om han varit gift ännu fler gånger och har flera barn än som omnämnts - för NÅGOT skumt måste det ju vara ... enligt vissa i tråden
Oj oj oj nu börjar det osa hett riktigt hett. Jag vet att sanningen kan reta upp en del och den kan vara riktigt jobbig. Kul att du blandar ihop mig med Jockes gamla fina sång. Hade du haft lite bättre läs och skrivkunskaper hade du märkt att det inte är samma namn.
2023-04-18, 10:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Precis! De som försvarar honom här i tråden är själva män och det är ju inte någon nyhet direkt att män alltid håller varandra om ryggen oavsett hur illa de beter sig.

Återkommande tema här och i andra trådar på FB är för övrigt snubbar som gång på gång ger uttryck för både sexistiska åsikter och kvinnohat. FB verkar vara en samlingsplats för hatiska män som inte har ngt bättre för sig i livet och det verkar vara någon tävling i vem som kan skriva mest nedvärderande kommentarer om kvinnor och deras utseende. Detta speglar iof bara hur samhället ser ut i övrigt med den ojämnlikhet, sexism och toxisk maskulinitet som råder.

Användaren wihnei14 som du argumenterat med här ovan är ju också ett praktexempel på en man som har förlegade åsikter om kvinnor och som också tror att han har tolkningsföreträde för en grupp han själva inte tillhör. Tröttsamt

Så är det. Jag brukar ibland roa mig med att föreställa mig hur dessa besvikna, isolerade incels ser ut, som klamrar sig fast vid sin egen bitterhet mot ett samhälle de aldrig intagit en aktiv roll i.
Men det är ju ämnet för en annan tråd. Oerhört märkligt - när det undermodererade feminism-/ jämställdhetsforumet spiller över till tråden om Robinson.
Dags att FB startar underforumet "Mammas källare", där de kan samsas om sina ölmagar, drömmar om det ouppnåeliga motsatta könet och alla livets besvikelser.

Topic, pojkar! Kom igen nu.

Vad gäller Robinson, är det rätt svårt tycker jag, att säga vilket lag som kommer ta hem spelet i tävlingarna framöver. Jag tror att Pernilla kommer sinka lag Syd trots vinnarskalle, Amanda fortsätta att vara lagets ledare - men att intriger och missnöje tar ut sin rätt.

Dennis den äldres Nord tror jag har en skaplig chans att ta hem tävlingar framöver. De kommer att ha bra stämning och trivas med varandra - och (efter att ha sett ungefär 50 säsonger av Robinson / Survivor, vet jag att) det har stor betydelse.

Sedan har väl lag Syd ett mycket bättre läger, med fler förnödenheter på plats. Kan bli jämnt detta. Men Syd med Marcus, Chris, Dennis den yngre, osv. kommer inte att dra jämnt alls.

Ändå kul med golvläggarens kommentar om att lag Syd ser ut som ett gammalt torrfoder och tuggar wellpapp. Klockrent, om man går in och kollar mimiken under den första laguppställningen.

Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 10:46.
2023-04-18, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nja, nu var det inte det han sa, faktiskt.

Det är någon slags obekväm anomali - att ingen hittills har fått Zeki att täppa igen kakhålet och be honom fara åt helvete.

Jag ser fram emot det: en vacker dag borde gränsen vara nådd även för deltagarna.
Ja det är ytterst märkligt att Milla och Fabian står bredvid som mähän när Zeki går loss !! Fan nån måste sätta ner foten för detta beteende är inte ok!! En sån person som Zeki går bara upp mer i varv när man försöker diskutera. Det har han sagt själv! Så nån måste bara sätta punkt!! Gör det bara!!
2023-04-18, 10:47
Medlem
Hur orkar någon ha med Amanda att göra?
2023-04-18, 10:58
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag har inte mycket till övers varken för Elin eller Zeki men blir det kamp mellan dem ja då vill jag oändligt mycket hellre se Elin vinna över Zeki än tvärtom. Det skulle garanterat bli ett av de allra festligaste ögonblick i hela Robinsons TV-historia. Ja om inte rent av det allra mest sevärda bäst om det skulle bli i "hålla ihop" Får Elin välja så blir det nog just den grenen eftersom Zeki visat sig fena med elden och slog ju Elin innan i klosstapling. Stor muskelmassa har ju visat sig vara en nackdel i statiskt så

Det hade varit otroligt roligt att se. Jag tror aldrig att jag har sett en man med så dåligt självförtroende - att han inte tål i princip någonting från någon kvinna.
Det är flashback - nivå på killen - lite som om man dragit ut någon incel härifrån i skogen och bett honom att göra upp eld.

Vilken dramatisk scen kommer Zeki att välja?

" - Jag var minst 80 % bättre än Elin!!1 80 %!!"

..följt av att han går och lägger sig i nån oåtkomlig bambutrap i en sanddriva på andra sidan ön, när båten kommer. Gråter en skvätt kanske. Sedan en vändning i 180 och garnityr-smilet på, massa kramar, när han inser att folk tycker att han är patetisk.

Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 11:04.
2023-04-18, 11:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det jag hörde, var att han skulle göra livet surt om någon försökte något i den riktningen. Men skitsamma.

Verkar för övrigt vara en reko kille. ^^

Han är patetisk. Han är förälskad upp över öronen i Amanda och vill knulla henne, men hon bara friendzonar honom.

Peter är nog också en reko kille, men där räckte det att han sa negress så blev han utslängd med huvudet före. Dödshota någon är imo lite värre.
2023-04-18, 11:27
Medlem
Xedome skulle inte fått nån mat av mig iallafall, feta flickor måste svälta lite
2023-04-18, 11:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han är patetisk. Han är förälskad upp över öronen i Amanda och vill knulla henne, men hon bara friendzonar honom.

Tja. Det beror helt på vad man jämför med. Erik verkar påverkad av livsföringen på ön. Fysiskt och psykiskt tycker jag att han förändrats sedan start och tror att det kan vara orsaken.

Att han är kär i Amanda utan respons är inte patetiskt - det är mänskligt. Nu vet jag ju inte villa erfarenheter du har - resp. inte har i livet utanför flashback. Generellt kan sägas, att ett visst mått av tönteri ingår i det att vara kär.

Det behöver inte betyda att man nödvändigtvis svansar efter, men ett mått av brist på självkontroll är nog rätt så vanligt. Amanda spelar spelet väl och det kommer sannolikt att gynna henne. Gott så.

Patetisk är en människa som inte inser sina egna brister, men ändå framhärdar i att alla andra har fel och han själv rätt. Till exempel.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 11:40.
2023-04-18, 11:37
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Helt sinnessjukt men jag tycker om alla som är kvar i årets Robinson (förutom de två tanterna).

Sjukt hög nivå i år med bra smarta människor som aldrig tappar det.

Självklart är favoriten fortfarande Alva.

Må Alva ta hem hela spelet. Vad härligt att se henne glad och hissad och så sura många i tråden skulle bli.
2023-04-18, 11:39
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano

Må Alva ta hem hela spelet. Vad härligt att se henne glad och hissad och så sura många i tråden skulle bli.

Ja. Hon hade väl en SM-titel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in