2023-04-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Utmärkt. En voice of reason. Ja, ett problem är att det blir svårt att få veta sanningen, och vi kan vara säkra på att om det händer kommer ryssarna dessutom att desinformera om det. Jag hoppas på det bästa, status quo frontlinje men den är inte den mest sannolika.
Du hoppas på en status quo frontlinje för att det är det bästa för Ryssland.
Citera
2023-04-18, 12:58
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vadå att Ryssland invaderat Ukraina är ju en ickefråga det känner alla till. Nivån bör vara högre än så hävdar jag.

Då är vi eniga.

Hade det varit någon annan, hade man snabbt hamnat i att Nuland tvingade Putin till detta.
Citera
2023-04-18, 13:03
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ja absolut. Då skulle man kunna övervaka området och ha observatörer där. Jag tror inte storskaliga etniska rensningar skulle ske på Krim om Ryssland kommunicerar att de drar tillbaka sina trupper. Men jag tror inte de kommer att göra det.

Varför skulle det ske storskaliga etniska rensningar på Krim om alla ryssar som ockuperar marken flyttar hem igen?
Citera
2023-04-18, 13:05
Medlem
Letrangeres avatar
Inte bara militärer och oligarker som kritiserar regimen i Kreml flyger från fönster och balkonger, nu senast "ramlade" Viktoria Divak ut genom ett fönster. Det är farligt att tala emot Putin.
Citera
2023-04-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ja absolut. Då skulle man kunna övervaka området och ha observatörer där. Jag tror inte storskaliga etniska rensningar skulle ske på Krim om Ryssland kommunicerar att de drar tillbaka sina trupper. Men jag tror inte de kommer att göra det.
Jasså? Det har ju varit din stora fruktan. Vad har fått dig att ändra dig plötsligt?
Citera
2023-04-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Återigen lögner från din sida. Trist att Kremls propaganda ätit sig så hårt in i din hjärna.

Ryssarna själva säger ju att det var de som invaderade 2014 och beväpnade några enskilda lokala galningar. Det finns massor av vittnesmål om att rysk militär, utan märken för att identifiera dem, invaderade Donbas 2014 och startade krig mot Ukraina.

https://youtu.be/OP9qX-I5Pxk

Man bussade även in folk till Kharkiv, Donetsk och Luhansk, innan invasionen, för att skapa oroligheter.
Enda stället med bara lokala förmågor var Odesa men de var finansierade av Ryssland.
Den ryske nazisten Dimitry Demushkin har även berättat att han blev kontaktad av Rysslands dåvarande vice premiärminister i Feb 2014 om att samla nazister och ultras för att åka till Donbas och kriga. Han blev lovad att få bli borgmästare i stad i Donbas för sina nazistiska tjänster. Han vägrade dock.
Citera
2023-04-18, 13:39
Medlem
Belarus eventuella understöd till Ryssland - desto sämre det går för Ryssland - desto fegare borde Luka vara o bli - han är ju superimpopulär o skulle Ryssarna få storstryk i Ukraina efter t ex invastion från
Belarus kommer ju B att bli utsatta för likartade totala sanktioner som Ryssland o dlå blir ju möjligheterna ännu större för folkligt uppror i Belarus.

Putin åter i Ukraina men det är bara kort besök inte för att vara i frontlinjen o leda sina mannar till seger eller ond bråd död

PS - skulle det vara såå svårt att skjuta ner Putins helikopter i främmande land?
Citera
2023-04-18, 13:40
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Man bussade även in folk till Kharkiv, Donetsk och Luhansk, innan invasionen, för att skapa oroligheter.
Enda stället med bara lokala förmågor var Odesa men de var finansierade av Ryssland.
Den ryske nazisten Dimitry Demushkin har även berättat att han blev kontaktad av Rysslands dåvarande vice premiärminister i Feb 2014 om att samla nazister och ultras för att åka till Donbas och kriga. Han blev lovad att få bli borgmästare i stad i Donbas för sina nazistiska tjänster. Han vägrade dock.

Men ojdå. Detta går stick i stäv med vad vi får höra från ryss-sidan i denna tråd.
Menar du att Nuland hade konkurrens i att påverka Ukraina?? Är det sant!!
Jag trodde endast CIA/Nuland/USA/EU höll på med detta.
Citera
2023-04-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
minsk agreements

ukraina anföll LPR och DPR och bröt den överenskommelsen direkt.

fler frågor?
detta är inga nyheter att "the minsk agreement" och att ukraina bröt mot dessa... direkt

Båda sidorna sköt fram och tillbaka och det var skärmytslingar. Däremot anses det första minsk avtalet brutits definitivt när DPR attackerade flygplatsen. Vart har du fått för dig att det bara var Ukraina som bröt mot vapenvilan?
Citera
2023-04-18, 13:54
Medlem
Reimers avatar
Den evigt dystre Igor Girkin finner inget ljus i någon tunnel, allt verkar svart.

Citat:
Not the jolliest of updates from Girkin, he says Avdiivka will not be encircled before the Ukrainian offensive; Wagner are reinforced with regular army and mobiks as they ran out of people in Bakhmut.

https://twitter.com/wartranslated/status/1648273902823505921
Citera
2023-04-18, 13:57
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
På tal om ingenting, jag såg detta twitterinlägg för några dagar sedan.

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1647445736710184960

En T62M som Ukrainarna har tagit över från Ryssarna. Jag måste säga att det är ett bedrövligt skick på dom Ryska stridsvagnarna.

Ser mest ut som rostigt skrot! Man blir inte rädd direkt!
Citera
2023-04-18, 13:59
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den evigt dystre Igor Girkin finner inget ljus i någon tunnel, allt verkar svart.

https://twitter.com/wartranslated/status/1648273902823505921

Betänk detta. Man har slut på folk. Ungefär som att korven är slut i kiosken.
Vad hade man, när man tagit in fångar. 10+40 tusen = 50 000?
Några fångar nådde målsnöret och blev fria.

Korven är slut! Jisses...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in