2023-04-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jodå, det är bara att leta. T ex 12 december (annan tråd i detta forum):

"Det blir inte bättre för den ukrainska civilbefolkningen att Putin invaderade 2022. Det var fel av Putin att invadera just på grund av att folk flydde hals över huvud. Man skulle ha löst konflikten diplomatiskt istället. Och man skulle folkomröstat och försökt få ihop en process där bägge sidor kunde leva med resultatet. Nu har man piskat upp så mycket hat att det blir svårt.

Men nu är vi där vi är. Vad är smartast i denna situation? Jag säger att det det minst dåliga resultatet är att frysa konflikten till status quo här (kort sagt). Alternativen leder till etnisk rensning och enorma kostnader.

Jag kommer antagligen vara enormt tråkig framöver. Status quo, status quo, status quo. Om Melitopol faller, så kommer jag att förespråka status quo (dvs Melitopol till ukros). Om Bakhmut faller, så kommer jag förespråka status quo (Bakhmut till Ryssland). Osv. Den hålllningen kommer först ändras om någon sida blir pressad längre tillbaka."

Hehe ja frys konflikten tycker du, så som den ryska ledningen helst hanterar ett nederlag såklart. Det blir givetvis inte så, den ukrainska militären kommer genomföra en motoffensiv.

Det är Kreml's (Putins) mål från början, att fortsätta på en påbörjad konflikt (2014) för att försöka frysa den. Det kommer inte bli så, ukrainarna kommer köra ut de ryska soldaterna, de borde vända hem och köpa en annan lösning än din nazi-lösning där Ryssland ska vara nån super-herre som kan gå och plocka land var den vill. Det fungerar inte så, stick.
Citera
2023-04-18, 00:01
Medlem
Citat:
Kollaboratörer är de allihopa på Krim. inga riktiga människor utan orcher som ska rensas. Ut ska de allihopa. De som stannar ska veta hut och göra som vi säger. Annars försvinner de och alla som funderar på om något är ett övergrepp är bara rysstroll. Den ukrainska rasen ska prioriteras och ha plats att frodas.

Har jag förstått det riktigt?

Du har ju för fan vaneföreställningar, sätt dig ner i båten och förbered dig på att den ryska militären kommer förlora detta kriget.
Citera
2023-04-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Kollaboratörer är de allihopa på Krim. inga riktiga människor utan orcher som ska rensas. Ut ska de allihopa. De som stannar ska veta hut och göra som vi säger. Annars försvinner de och alla som funderar på om något är ett övergrepp är bara rysstroll. Den ukrainska rasen ska prioriteras och ha plats att frodas.

"stanna"?

Varför I HELVETE ska några värdelösa PISS-RYZZAR få STANNA på Krim?

Är du sann eller?

Eller bara sådär totalt värdelös som bara piss-ryzzka kackerlackor kan vara?
Citera
2023-04-18, 00:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det första man skulle göra vara att gå till botten med vad som har skett. Orders ifrån vem till vilka, vad som har skett. Vem var ansvarig.

Något säger mig dock att du skulle förkasta fynden efter detta.
Citera
2023-04-18, 00:08
Bannlyst
Citat:
Jag är lite nervös för civilbefolkningens skull.

Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag också! Ryssråttorna har t ex haft ihjäl 500 civila barn sedan invasionen började.

Och våldtagit 200.

Kidnappat 30 000.

Dumfittan försvarar det.
Citera
2023-04-18, 00:09
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det första man skulle göra vara att gå till botten med vad som har skett. Orders ifrån vem till vilka, vad som har skett. Vem var ansvarig.

Något säger mig dock att du skulle förkasta fynden efter detta.

Utmärkt. En voice of reason. Ja, ett problem är att det blir svårt att få veta sanningen, och vi kan vara säkra på att om det händer kommer ryssarna dessutom att desinformera om det. Jag hoppas på det bästa, status quo frontlinje men den är inte den mest sannolika.
Citera
2023-04-18, 00:13
Medlem
Citat:

Nej. Inte de riktiga invånarna på Krim! Dem du pratar om är dem som fick lite billiga hus och mark efter att Ryssland READE ut det i RYSSLAND. De flesta riktiga krim-bor har fått lära sig att hålla lantbrujet igång eller hålla käften för att inte bli deporterade till Ryssland! Sitt inte här och ljug för att du fantiserat ihop en verklighet som passar ditt äckliga ämbete.

Fråga du någon av de RIKTIGA Krim-borna så skall du se att de flesta som svarar sitter undangömda i Ryssland utan röst, och resten är dem som så frihetligt nickar med dig för att det gynnade dem och INGEN annan. Ditt äckel som sitter och förspråkar frihet och människors fria val, samtidigt som du medvetet förnekar majoriteten utav rösterna. Dina ord är konstruerad lögn skapad i medveten affekt och inget annat.
Citera
2023-04-18, 00:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Utmärkt. En voice of reason. Ja, ett problem är att det blir svårt att få veta sanningen, och vi kan vara säkra på att om det händer kommer ryssarna dessutom att desinformera om det. Jag hoppas på det bästa, status quo frontlinje men den är inte den mest sannolika.

Varför ?

Är ju det samma som du skulle vända den andra kinden till.., som om din dotter "hade sig själv att skylla" för våldtäkten för att hon bar kort-kort..

Eller att du blev rånad/misshandlad för att du var full..., eller fick din bil/båt stulen..

Varför denna perversion att "ursäkta" aggressorn..?
Citera
2023-04-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Nu var det ju Ryssland som ockuperade Ukraina med militär 2014 samt förde ett proxykrig mot Ukraina via LPR och DPR. Vilka överenskommelser är det du menar? Vilka sändebud var på plats?
minsk agreements

ukraina anföll LPR och DPR och bröt den överenskommelsen direkt.

fler frågor?
detta är inga nyheter att "the minsk agreement" och att ukraina bröt mot dessa... direkt
Citera
2023-04-18, 00:22
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Vi vet ju inte var offensiven kommer. Jag håller med om att om den kommer i Bachmut och ingenstans är det ju att föredra rent humanitärt och egentligen inte något att prata om.

En framgångsrik motoffensiv in i Krim kan bli en stor etnisk rensning, det skulle leda till hundratusentals människors lidande av "riktiga" Krimbor.
Sen har vi ytterligare hundratusentals som flyttat till Krim. Det är lidande även det, men dem har i alla fall jag ett lite mer kluvet förhållande till, de "har gett sig in i leken och får leken tåla".

Jag ser en klar risk för massvåldtäkter, misshandel, mord och och övergrepp från Kiev-Ukrainier - givetvis under täckmantel av att det är "kollaboratörer" och att västlig massmedia inte täcker det så omfattande eller är apoloteter.

Av de som verkligen hör dit krimtartarerna så gillar de varken Ryssar eller Ukraina. Föreslår du en nybildad stat i Krim där både Ryssland och Ukraina går lottlösa ? Ja det vore iofs helt acceptabelt
Citera
2023-04-18, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Nej. Inte de riktiga invånarna på Krim! Dem du pratar om är dem som fick lite billiga hus och mark efter att Ryssland READE ut det i RYSSLAND. De flesta riktiga krim-bor har fått lära sig att hålla lantbrujet igång eller hålla käften för att inte bli deporterade till Ryssland! Sitt inte här och ljug för att du fantiserat ihop en verklighet som passar ditt äckliga ämbete.

Fråga du någon av de RIKTIGA Krim-borna så skall du se att de flesta som svarar sitter undangömda i Ryssland utan röst, och resten är dem som så frihetligt nickar med dig för att det gynnade dem och INGEN annan. Ditt äckel som sitter och förspråkar frihet och människors fria val, samtidigt som du medvetet förnekar majoriteten utav rösterna. Dina ord är konstruerad lögn skapad i medveten affekt och inget annat.

Piss-ryzzarna har pumpat in 200 miljarder i Krim, de senaste 10 åren.

För att "köpa" till sig lojalitet.

Enbart brojäveln kostade väl 50 miljarder?

Samtidigt sitter 98% av piss-ryzzarna och skiter på utedass som vi skulle ha skämts över, i Sverige, på slutet av 1700-talet.
Citera
2023-04-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
minsk agreements

ukraina anföll LPR och DPR och bröt den överenskommelsen direkt.

fler frågor?
detta är inga nyheter att "the minsk agreement" och att ukraina bröt mot dessa... direkt

Den ryska ledningen har sedan tidigt 2000-tal orkestrerat det hela anknytet till militärbas vid sevastapol. Den ryska ledningen hade för mycket stolthet i att kunna förhandla istället för att föra krig? eller hade de inte nåt sånt utrymme? De va helt enkelt sopor med en diktator i täten som suttit och läst journaler om rysk historia där man tagit informationen och ändrat lite hur som man vill under covid-pandemin, och blivit helt störd på kuppen? Ok.

Ingen bryr sig om rysk historia på det sättet som Putin och gänget försöker gestalta det. Det är skrattretande och hjärndött. Det är snarare ett hån mot rysk historia. Nästa, tack. Eller helst inte på 20 år vilket det lär ta tills en störd diktator i Ryssland får för sig nåt liknande igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in