Citat:
Ursprungligen postat av
Xedome
Så är det. Jag brukar ibland roa mig med att föreställa mig hur dessa besvikna, isolerade incels ser ut, som klamrar sig fast vid sin egen bitterhet mot ett samhälle de aldrig intagit en aktiv roll i.
Men det är ju ämnet för en annan tråd. Oerhört märkligt - när det undermodererade feminism-/ jämställdhetsforumet spiller över till tråden om Robinson.
Dags att FB startar underforumet "Mammas källare", där de kan samsas om sina ölmagar, drömmar om det ouppnåeliga motsatta könet och alla livets besvikelser.
Topic, pojkar! Kom igen nu.
Vad gäller Robinson, är det rätt svårt tycker jag, att säga vilket lag som kommer ta hem spelet i tävlingarna framöver. Jag tror att Pernilla kommer sinka lag Syd trots vinnarskalle, Amanda fortsätta att vara lagets ledare - men att intriger och missnöje tar ut sin rätt.
Dennis den äldres Nord tror jag har en skaplig chans att ta hem tävlingar framöver. De kommer att ha bra stämning och trivas med varandra - och (efter att ha sett ungefär 50 säsonger av Robinson / Survivor, vet jag att) det har stor betydelse.
Sedan har väl lag Syd ett mycket bättre läger, med fler förnödenheter på plats. Kan bli jämnt detta. Men Syd med Marcus, Chris, Dennis den yngre, osv. kommer inte att dra jämnt alls.
Ändå kul med golvläggarens kommentar om att lag Syd ser ut som ett gammalt torrfoder och tuggar wellpapp. Klockrent, om man går in och kollar mimiken under den första laguppställningen.

Ja, tyvärr så spårar nästan alla trådar ur där det blir personpåhopp, sexistiska påhopp och hat mot kvinnor. Men jag tänker som du - att det nog sitter en jäkla massa ensamma och hatiska män som lägger all skuld för sina egna misslyckade liv på kvinnorna. Och visst, självklart kan det ju vara praktiskt att hitta en syndabock för sitt eget dåliga mående men det börjar bli himla tröttsamt.
Gällande Robinson så gillar jag personligen Amanda, men jag förstår om folk kan se henne som dryg och påfrestande. Det känns också som att lag syd kan ha bättre möjligheter i tävlingar då Erik snabbt valde varenda snubbe till sitt lag medan Dennis valde tjejerna. Lag Syd har nu Dennis junior, Erik, Marcus och Amanda som alla är starka medan lag nord har typ Oskar. Dock så känns Dennis den äldres lag mycket mer soft och trevligt då alla verkar vara schyssta, roliga och snälla mot varandra. Och som du skriver så har stämningen i laget absolut stor betydelse för hur man ska orka med att stå ut, då dålig stämning och intriger splittrar laget. Trist bara att Dennis lag kommer tillbaka till lag nords strand där det knappt finns några redskap alls eftersom det tidigare laget som bodde där inte vunnit någonting.
Och ja, tycker också att Dennis den äldre verkar vara en riktig rolig prick med klockrena kommentarer och mycket humor. Så det ska bli roligt att se vad som händer.