Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Men nu förvanskar du sanningen.
När Js historia är att T lämnar lägenheten levande så ja, då uppger hon att hon själv och T sitter i köket och pratar medan M sitter i vardagsrummet. Del i den historien är ju att M dyker upp i köket och säger att hon mår illa, varpå T lämnar och J tar hand om M som ramlar i badrummet.
Det är ju en del i den första lögnen att säga att M är i vardagsrummet. När hon sen erkänner att T aldrig lämnade lägenheten levande och att M aldrig mådde illa så korrigerar hon hela historien. M satt aldrig i vardagsrummet.
Vad är det för fint du pratar om?
Fast när Johanna "erkäner", då har Maja redan "erkänt" sin del och det är väl inte alls osannolikt att hon plötsligt dra in Maja där som hämnd?
Historien om dunsarnas uppkomst hade ju med Maja att göra, Tove var utbytt till Maja. Men vad är det som säger att det inte är sant, att det är Johanna och Tove som pratar ensamma? Maja som ligger och vilar?
Kanske Maja är med första stunden, men lägger sig vid 02:19, och då tar med sig sin mobil?
Kanske hon vaknar till av bråket?
Ingen vet vad som hände.
Det räcker inte med att Maja kan, borde ha varit vaken för att kunna säga att hon var med i badrummet och mördade Tove. Min absoluta uppfattning, ju mer jag läser.
Om stämningen hade varit otrevlig i lgh då hade förmodligen Tove lämnat tidigare, kanske skrik och bråk hade hörts. Jag tänker att det är Johannas konflikt, och att Tove skulle sitta med två emot sig i ett bråk tills kl 02:30 ungefär, då åklagaren menar att mordet skedde, det ser jag inte som så troligt. Vi vet ju att Tove en gång skar sig tvärs över låret, när det blev en konflikt med Maja, A*lexandra och Johanns som kom till A*lbins lgh. Tove mådde mycket dåligt då.
Så stämningen har varit relativt god, kan man kanske tänka, och Maja kan ha varit med i samtalet, eller inte. Hon kan ha varit med ända tills det hände, men att hennes mobil har visat rörelse 02:19 och 02:43, säger inte att hon varit med i badrummet, eller varit med om mordet.
Om Maja blir fälld i TR blir jag förvånad. Men om hon blir fälld i HR blir jag inte bara mycket förvånad, då tappar jag förtroendet för rättsväsendet, om inte åklagaren kan presentera något mer tills dess om Majas förehavanden runt tiden för mordet.