Maja är totalt opålitlig i sina förhör. Hon fortsätter ljuga och ljuga. Detta är från förhöret den 6/12, när hon för första gången erkänner att hon varit med och dumpat kroppen och att hon alltså vet att Tove dött i lägenheten:
Citat:
F: Nej. I det här första skedet då när du låg i sängen där sen har ju du, ja förresten fortsätt att
berätta, du gick och lade dig och sov i sängen, vad hände sen?
M: Eh, sen så vaknar jag, jag mår illa och så där så jag går ut till köket där Johanna och Tove
sitter och säger att jag mår dåligt och så, ja går in på toaletten, ja ramlar där inne och börjar ja
spy typ direkt. Kravlar mig till toan, spyr i toan. Johanna kommer in och hjälper mig att torka
upp spyorna.
Så trots att hon har berättat att Tove är död så håller hon fortfarande fast vid kräkhistorien och ramlingshistorien! Bara lögner!
Samma förhör 6/12, när hon fortsätter sin historia om hur hon ramlar på toaletten och passar nu in dunsen som grannen hörde till att det
fortfarande skulle vara hon själv som orsakar den:
Citat:
F: Okej ja men då är vid med. Och när du kom och ställer dig här och säger att du mår dåligt,
vem vänder du dig till och säger det? Vem pratade du till så att säga?
M: Eh, till Johanna.
F: Okej sa Tove någonting i det läget?
M: Inte som jag uppfattade det.
F: Nej sa Johanna något?
M: Eh, ja hon sa väl typ, okej, eh, ja någonting, ja någonting i den stilen.
F: Mmm och sen gick du till toaletten?
M: Mmm.
F: Ja och sen sa du, vad var det som hände meddetsamma när du kom in på toa?
M: Va, vad sa du?
F: Vad var det som hände när du kom in på toaletten?
M: Eh, ja jag ramlar och börjar spy efter det.
F: Ja. Eh, du vet ju att för det har vi ju pratat om förut att det påstås att ska ha varit en duns.
F: Ja när du ramlar, hur låter det?
M: Eh, ja jag vet inte riktigt.
F: Nej. Tycker du att det låter när du ramlar?
M: Ja det skulle jag säga.
F: Det gör det?
F: Så den duns som grannarna har reagerat på, kan det vara din duns?
M: Ja det skulle kunna vara det.
BF: Har du uppfattat att det har ringt eller knackat på dörren?
M: Nej.
BF: För grannen kom ju upp och knackar eller ringer på dörren, jag vet inte vilket. Har du
hört det tidigare?
M: Va? Hur menar du?
BF: Grannen som bor under kommer upp till Johannas lägenhet. Antingen ringer han på
dörren eller knackar på dörren. Har du uppfattat det?
M: Nej jag uppfattade inte det.
BF: Men du kände till det sen tidigare?
M: Ja.
BF: Att vi har berättat det för dig?
M: Ja.
F: Men din bild är att det som låter när du trillar det skulle kunna vara en duns som man
reagerade på, som grannen reagerar på?
Och i förhöret den 21/12, 2 veckor efter detta förhör där hon
låtsas att hon har berättat sanningen, håller hon fortfarande fast vid lögnen att hon har kräkts:
Citat:
BF: Brukar du göra så om du har varit ute t ex på Nöjet, brukar du lägga kläderna för tvätt då
eller var det något annorlunda den här gången?
M: Det är lite olika. Ja.
F: Mmm. Så det är lite olika, så vad var det som gjorde att du lade dom i tvätten den här
gången?
M: Spyorna.
Hon är faktiskt en inpiskad lögnare och trovärdigheten är noll. Det går inte att sminka över detta faktum.