Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag har letat tillbaka i ditt/era inlägg. Var finns ovanstående att finna i FUP?
Det är förhör 9 november- 21 och de manglar Johanna med barren i sängen, de inköpta bensinflakorna och lakanet på Dollarstore, likadana som hittats på Tove, precis som plastsäckrna som ligger på bordet...googlingarna, koordinaterna...
Men det är faktiskt intressant att Johanna här säger att inte var det jag eller Tove, och att hon visade Tove runt i lgh, vilket är det som Maja också säger.
"
Du och Tove var aldrig i det rummet?
Vi gick in i sovrummet jag visade henne runt i lägenheten. Så jag gick en sväng."
Visserligen är detta innan erkännndet, men varför skulle hon utesluta Maja här om Maja var runt på rundvandringen?
Jag tror ju inte att Maja var inne i badrummet vid "rundvandringen", utan detta är en lögn.
Jag tror att Tove blev inknuffad i badrummet, därför är Johanna bakom henne i dörröppningen. Tove säger då "vad f-n håller du på med?" Och försöker ta sig ut. Det är då Johanna fäller henne.
Och helt ärligt? Hur ofta tänker personer som inte är våldsamma, på att fälla någon?
Möjligen om man gått i någon kampsport, att man lärt sig sådana grepp. Det kanske Johanna har gjort?
Men jag tror just detta med att "fälla" någon när man känner sig förolämpad???