Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
@Atervandsgrand4
Vi kan slå fast att du kom till PK:s lägenhet tidigt på morgonen den 14 juni -92. Det har du själv tillstått. Du var smutsig, riven och blodig. Du har inte förnekat detta, utan har förklarat detta med att du "forcerat" ett buskage vid PK:s hus. Kan vi fastslå att detta är fakta?
Enligt PK har du varit mycket upprörd vid tillfället och upprepat något i stil med: "Jag har gjort något fruktansvärt! Vad har jag gjort, vad har jag gjort!?!" Detta ska även PK:s ex-sambo ha hört. Enligt PK ska du ha bett (krävt?) honom att ge dig alibi för natten. Även detta ska ex-sambon ha hört.
För din egen skull, för att slippa spekulationer, så kan du väl berätta vad det var du hade gjort den natten, som var så upprörande. Det behöver ju inte ha med Helena att göra. Men detta hände ju den aktuella natten, så du måste förstå att folk undrar. Slumpen? Du har naturligtvis ingen skyldighet att svara, men det är nog många som skulle uppskatta ett rakt och tydligt klargörande.
Detta inlägg svarar aldrig PU(Återvändsgränd4) på. Nu kom det sent och sedan kom mer inlägg från Rednecksvedala2, men om han tidigare antytt att de skall gällt ett senare tillfälle typ 1993-1994, så vill han inte gå in och dementera detta för han, skulle jag vilja säga mycket
komprometterande datum.
Vad betyder det då om PU var uppe hos PK och SuEk denna tidiga morgonen vid 6.00 den 14 juni 1992, sargad, riven, ledsen och ångestfylld ?
Här kan man snacka om starka j-vla indicier, om man då vill. Med bakgrund av det Ugglan retoriskt frågade: Om PK säger sanningen om denna för PU ganska komprometterande morgonvisit, så varför skulle PK då ljuga om de saker som ändå blir något mindre komprometterande ? Något att grunna på.
En viktig sak i detta med PK och hans trovärdighet är ju SuEk, som jag tidigare tryckt på. Det jag hela tiden haft i tankarna är att chansen för att PK skulle ljuga om detta blir liten ,då även han just blandar in hans förre detta sambo som är mor till hans barn som bär hans efternamn. Nej, enbart sett ur denna synvinkel blir ett ljugande om detta omöjligt. Han bekräftar även denna tanke jag hela tiden har tänkt, i inlägg rednecksvedala2 #5981, s. 499, med orden:
"Att jag skulle gå ut och hitta på en sån här sak, jag vet att mitt x läser allt här. Tror man inte på fullaste allvar att hon inte skulle reagera negativt om jag skulle använda henne som vittne i det här."