• 3
  • 4
2023-04-17, 22:26
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatkyliejenner
Har en katt (omplacering) steriliserad hona p 5 r, har bott hos mig i snart 2r. Generellt s r hon extremt tillgiven, vill alltid sova ihop, mter ibland vid drren och r kelig.

Fattar dock inte varfr hon envisas med att flja med och skita varje gng jag gr det? Om jag stnger ut henne frn badrummet nr jag gr in s klser hon snder drren och skriker som ett jvla odjur, s brukar lta henne flja med. Men just nr jag ska skita s gr hon alltid in och skiter samtidigt p ldan. Hon bajsar ju utan mig nr jag jobbar eller r ivg.

Vet inte vad detta beror p och lyckas inte googla fram ngot heller, och hade ingen lust att frga vetrinren. Ngon som har vart med om samma eller vet varfr detta sker?

Jag vill minnas att de flesta djur r som mest oskyddade fr attacker just nr de skiter (dribland mnniskor).
Det r tydligen ett nedrvt reciprocitivt beteende som gr att djur sitter och glor p varandra nr de skiter.
Katten frsker f s stt sga att "du r trygg jag kollar s ingen anfaller dig nr du sitter och skiter".
Jmfr t.ex. hstar som kan skita i full galopp. Hstar skiter i att andra hstar skiter

Har du en djur som tycker om dig och som inte kan skita i full galopp frsker den visa grupptillhrighet (reciprocitet) nr den krver att f glo p dig nr du sitter och skiter. Samma gller fr kvinnor som sitter ner och kissar
Citera
2023-04-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Mste vara ett enkelt liv att leva som Ts och helt blunda fr att babbarna skiter p dej samtidigt.
Men snlla. Mste invandringen diskuteras i ALLA trdar p detta forum?
Citera
2023-04-17, 22:47
Medlem
Hon har nog hrt att tjejerna brukar visa musen p toan.eller att ngon fick ett skott i rttan drinne..
Citera
2023-04-17, 22:52
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Samma gller fr kvinnor som sitter ner och kissar

Menar du att kvinnor grna vill att man tittar p dem nr de sitter och kissar, s att de knner sig trygga?

Det kan nog vara s.
Citera
2023-04-17, 23:07
Medlem
Haha vet inte vad jag gr hr, men underbar trd iaf.

Kul och lite udda att ha en skitkompis. Katter kan ha vldigt speciella personligheter, vissa mer n andra. Precis som folk egentligen.
Senast redigerad av Chillgren 2023-04-17 kl. 23:12.
Citera
2023-04-17, 23:17
Medlem
Katten vill skydda dig frn strre rovdjur nr du r p toaletten. I djurriket r man utlmnad och srbar nr man tmmer tarmen.

Ser det som ett bra lge s ni kan ha koll p varandra kanske?
Senast redigerad av VretaKloster 2023-04-17 kl. 23:30.
Citera
2023-04-17, 23:23
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatkyliejenner
Har en katt (omplacering) steriliserad hona p 5 r, har bott hos mig i snart 2r. Generellt s r hon extremt tillgiven, vill alltid sova ihop, mter ibland vid drren och r kelig.

Fattar dock inte varfr hon envisas med att flja med och skita varje gng jag gr det? Om jag stnger ut henne frn badrummet nr jag gr in s klser hon snder drren och skriker som ett jvla odjur, s brukar lta henne flja med. Men just nr jag ska skita s gr hon alltid in och skiter samtidigt p ldan. Hon bajsar ju utan mig nr jag jobbar eller r ivg.

Vet inte vad detta beror p och lyckas inte googla fram ngot heller, och hade ingen lust att frga vetrinren. Ngon som har vart med om samma eller vet varfr detta sker?

Knner igen detta. Hade en katt p 1990-talet som alltid kom in och bajsade d jag sjlv satt p toaletten. Sknt knlsa!
Citera
2023-04-17, 23:52
Medlem
Sqrbankens avatar
Om katter vet jag inget men nr jag r hundvakt t brorsans glfs s gr vr relation mer eller mindre enbart ut p att turas om glo p varandra nr vi bajsar.
Citera
2023-04-17, 23:56
Medlem
BrainDisorders avatar
Frmodligen, som mnga redan har skrivit, s vill katten utrtta sina behov nr du finns i nrheten. Tillgivenhet, trygghet, whatever, katten knner sig trygg nr stora hrliga husse/matte finns i nrheten. Att du sjlv just sitter och bajsar tror jag kommer i andra hand.

Har inte varit med om just detta bajsndiga beteende sjlv men dremot vid matsklen s har jag haft katt som alltid ska komma och gapa p en om man rkar g frbi kket och s vips ska den in och ta medans jag sjlv ska till kylskpet och hmta en l eller dylikt. Detta r vl ett ganska vedertaget scenario dr katten knner sig trygg ver att f ta i lugn och ro utan att vara utelmnad under min vervakning, trots att den borde veta efter 10 r att det r samma gamla vanliga trkfolket som bor hr.
Citera
2023-04-18, 15:32
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Menar du att kvinnor grna vill att man tittar p dem nr de sitter och kissar, s att de knner sig trygga?

Det kan nog vara s.

Nja, kanske inte riktigt.
Jag tror dock att du frstod trots att jag skrev inlgget i all hast
Citera
2023-04-18, 17:59
Medlem
RickRozays avatar
Omplacerade djur r vl extra lojala. Ska du brja ta med den p jobbet?
Citera
2023-05-04, 01:53
Medlem
Inner_Sanctums avatar
Har 2 som tvunget ska in och hnga.
Ofta vill de kissa samtidigt och den stora krver kranen ska sttas p s han kan dricka. Den lilla gillar att ta nden p toarullen och dra ivg. Ibland ligger de bara p mattan och stirrar p en.
Stngd drr.med dom.utanfr? Bara att glmma. De river drren.
Lgg till barn och man som alltid fr akut skitskott s fort jag doppar rven p porslintronen och vill in. S kanske du kan njuta av att du iallafall har lite mer skitro n vissa andra.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in