Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-17, 22:30
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Jamen absolut, så är det. Hög tid att skapa något slags underforum för alla bittra incels. De har inte mycket att tillföra.

Det förvånar mig lite, att inte deltagarna spelar spelet bättre efter alla säsonger, för övrigt.

Amanda spelar jävligt bra och är en stark kandidat. Men är en smula besviken på att inte fler hajar vitsen med det sociala spelet för att kunna ta sig vidare.

Individuell immunitet kommer hon att ta lätt - förutsatt att hon går vidare. Blir intressant nu, att se Dennis den yngre och Erik och Amandas spel fortsättningsvis. Tror på henne. 👍

Dennis den yngre påstår sig inte ta Amandas parti nu när han byter lag, men det lär bara dröja en dag innan han kärar ner sig i henne igen. Att han blev så sårad av hennes snabba välanpassande i lag nord tyder väl om något på hans förälskelse.

Det som man kan se på lag syd (enligt mig) som negativt är brist på självständighet. Troligen pga att de är så unga. Mycket prat om trygghet och rädslan att förlora sina vänner. Ingen lyster och glädje och nyfikenhet kring vilka som är i det andra laget. Helst vill de sammanslå sig med dem, så att de har sina trygga befintliga vänner att ty sig till.

Cred till Amanda här, som verkligen är självständig. Bajs till Chris, han är en av de mest osjälvsäkra

Oxå...Alvas oro för att hamna med Erik, för att han är "läskig"..
JA, hon är ett barn.
2023-04-17, 22:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ja, snacka om att tänka med kuken. Fast gubbkuken i det här fallet, usch.

Men han har ändå humor..? Inte helt hundra på att han tänker så, ändå. Han verkar vilja ha god stämning i laget mest..?
2023-04-17, 22:31
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Dennis den yngre påstår sig inte ta Amandas parti nu när han byter lag, men det lär bara dröja en dag innan han kärar ner sig i henne igen. Att han blev så sårad av hennes snabba välanpassande i lag nord tyder väl om något på hans förälskelse.

Det som man kan se på lag syd (enligt mig) som negativt är brist på självständighet. Troligen pga att de är så unga. Mycket prat om trygghet och rädslan att förlora sina vänner. Ingen lyster och glädje och nyfikenhet kring vilka som är i det andra laget. Helst vill de sammanslå sig med dem, så att de har sina trygga befintliga vänner att ty sig till.

Cred till Amanda här, som verkligen är självständig. Bajs till Chris, han är en av de mest osjälvsäkra

.

Exakt så, håller med..
2023-04-17, 22:32
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Amanda hade inte klarat sig en dag i Nord om hon inte haft Erik som svansade för henne.

Jo, det tror jag verkligen. Jag tror alla i laget gillar henne, utom Fabian. Fabian snackar bara goja
2023-04-17, 22:36
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Har deltagarna gått ner något i vikt tror ni? Jag ser inte riktigt någon skillnad från när de kom. Antar att det inte rör sig om så många kilon.
Flera deltagare som kommenterat i programmen: vad smal du blivit. Det syns att många gått ner i vikt, de äter inte mycket i denna säsong.

Robinson 2022 (vår) då fick de massa mat av produktionen, vissa gick upp i vikt denna säsong.
2023-04-17, 22:37
Medlem
Elin argumenterar på klassiskt vänsterblivet vis där man totalt frångår sakfrågan och påpekar hur motståndaren argumenterar istället. Man gör också allt i sin makt för att bli av med sin meningsmotståndare helt och hållet. Kung Zeki bör ges en gratisbiljett tillbaka in i tävlingen och kärringarna bör skickas hem då de inte tillför något varken på ön eller underhållningsmässigt.
2023-04-17, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Jo, det tror jag verkligen. Jag tror alla i laget gillar henne, utom Fabian. Fabian snackar bara goja

Hon hade blivit utröstad om hon inte vore immun.

Synd att produktionen inte lät de nya lagen väljas slumpvis istället. Då hade kanske Erik blivit skild från Amanda och färre från familjen hade kanske hamnat i samma lag.

Mastiff kan inte göra någonting rätt.
2023-04-17, 22:39
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej för hon fixar inte det sociala spelet. Hon gjorde sig oomtyckt i Syd och hon har gjort sig oomtyckt i Nord hos alla utom Erik.

Jag tror Amanda klarar sig väldigt mycket bättre bland äldre människor. Yngre folk stör sig mer (tror jag) på folk som tar plats och styr upp saker.
2023-04-17, 22:43
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Du vet inte mycket. Har man inte gemensamma barn så kan man skilja sig mycket snabbt. Erik är gift och bor ihop med sina barns mamma som han säger sig ha skilt sig ifrån för 10 år sedan. Vem han är gift med hoppas jag att han vet själv. Det som är mycket konstigt är att han förnekar detta orsaken till det kan vi bara spekulera om.

Vad är det som gör dig så säker på att han bor med sina barns mamma?
2023-04-17, 22:44
Medlem
mensverkets avatar
Jag orkar inte
Sa Alva att hon inte ville vara i Eriks lag för han är läskig?
2023-04-17, 22:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Hon var en vinnare i mina ögon. ❤️

Men detta året är det bergsäkert, hen står stadigt som berget genom hela Robinson.
Om det är någon du tror skall vinna så ska du väl inte lägga det i en spoiler och sen tillägga att säker källa ligger bakom ditt tips. Det är jävelskap du hållit på med
2023-04-17, 22:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Det är mycket märkligt med Erik. Enligt folkbokföringen är han gift han bor ihop med kvinnan och hans dotter är också skriven på samma adress. Jag antar att sonen också bor här men uppgifterna kommer inte ut förrän barnet fyllt 16 år.

Det är väl bara att ringa skatteverket och fråga när han gifte sig så vet vi om det var före eller efter programmet spelades in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in