Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-17, 21:43
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Män tror jag är otroligt mycket svagare för det - inte minst utifrån kraven i samhället.

Oh ja, hur många män är det inte som inte klarar av en dag som singel efter att en relation tagit slut och snabbt letar upp första bästa? Vem är det som omhändertar barn och jobbar inom vården? 90% kvinnor typ. Det är alltså kvinnorna som omhändertar i största lag. Hur många kvinnor som berättar om hur sina liv blivit fantastiska när de inte tvingas leva i en relation längre och kan styra sig själva.

nej, det är lätt män som har störst behov av omsorg

Tror dock att det finns en användare här som mest gillar att skriva provocerade inlägg för sin egens skull på nåt sätt.
Senast redigerad av urgentmessage 2023-04-17 kl. 21:51.
2023-04-17, 21:48
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Man är inget barn om man är 23.

Man är alltid barn till sina föräldrar
Hjärnan är oftast ej fullt utvecklad förrän man är 25
Myndig är man vid 18, men de flesta som fyller 18 är sällan särskilt vuxna

Och jag ser barn-tendenser hos bägge dessa
2023-04-17, 22:01
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Han har poäng i att han blev nedputtad från tronen när Amanda blev ny drottning osv.

Han måste ju också driva med sitt bokskriveri tänker jag.

Han är också realist och säger att ja, det är ett spel att spela i Robinson.

Fabian har aldrig varit i närheten av makt eller paktande. Han är bara för dum och konstig... Pepparkornsbligandet, hängtuttar och det oljiga gråa svajet på hjässan - gör knappast saken bättre.

Sedan ser man till att vinna immunitetstävlingen, om man vill ha något att säga till om. Alla säsonger av motsvarigheten till Robinson, 'Survivor' - är fullt av människor som ger järnet. Som kämpar mot alla odds. Lag Nord är bland det slöaste jag har sett. Det var de redan från början. Bara Erik som kämpat.

Lag Nord = PRO.

Pensionärernas RiksOrganisation.

Senast redigerad av Xedome 2023-04-17 kl. 22:07.
2023-04-17, 22:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej. Han gav sig en direktbiljett hem, istället för till 500 000 kr. Beträffande evolutionen, finns det absolut ingenting som väger tyngre än våra individuella skillnader. Du kan ta vilken kontext du vill i naturen - så ser du, att könet är av underordnad betydelse. Det är vitt skilda anpassningar, som ligger till grund för den starkes överlevnad. Amanda i lag Nord utgör ett ypperligt exempel. Marcus däremot, klarar inte ens av att anpassa sig till gruppen, tyvärr.

Amanda hade inte klarat sig en dag i Nord om hon inte haft Erik som svansade för henne.
2023-04-17, 22:08
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Personer i Sverige som är gifta är gifta det går inte att bluffa med det.

Du är inte så lite lustig. Har du någonsin varit gift? OCH skiljt dig?
OM du har varit det (gift) och lagt in om skilsmässa så bore du begripa att den genomförs INTE på en och samma dag som man lämnar in skilsmässoansökan på Tingsrätten. Har man dessutom omyndiga barn i familjen tar det ytterligare en tid än om man inte har omyndiga barn

Nu tänker jag inte diskutera detta urbota tråkiga ämne som du tjatar om något mera för du har tydligen fått lika mycket hack i CD:n som Fabian och Zeki - du vet de andra omtalade gammelgubbarna i Robinson.
Senast redigerad av CS128 2023-04-17 kl. 22:13.
2023-04-17, 22:08
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Amanda hade inte klarat sig en dag i Nord om hon inte haft Erik som svansade för henne.
Är helt övertygad om att hon hade klarat sig alldeles utmärkt. Hon är en riktig fighter, alldeles oavsett.
2023-04-17, 22:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Är helt övertygad om att hon hade klarat sig alldeles utmärkt. Hon är en riktig fighter, alldeles oavsett.

Nej för hon fixar inte det sociala spelet. Hon gjorde sig oomtyckt i Syd och hon har gjort sig oomtyckt i Nord hos alla utom Erik.
2023-04-17, 22:13
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Oh ja, hur många män är det inte som inte klarar av en dag som singel efter att en relation tagit slut och snabbt letar upp första bästa? Vem är det som omhändertar barn och jobbar inom vården? 90% kvinnor typ. Det är alltså kvinnorna som omhändertar i största lag. Hur många kvinnor som berättar om hur sina liv blivit fantastiska när de inte tvingas leva i en relation längre och kan styra sig själva.

nej, det är lätt män som har störst behov av omsorg

Tror dock att det finns en användare här som mest gillar att skriva provocerade inlägg för sin egens skull på nåt sätt.

Jamen absolut, så är det. Hög tid att skapa något slags underforum för alla bittra incels. De har inte mycket att tillföra.

Det förvånar mig lite, att inte deltagarna spelar spelet bättre efter alla säsonger, för övrigt.

Amanda spelar jävligt bra och är en stark kandidat. Men är en smula besviken på att inte fler hajar vitsen med det sociala spelet för att kunna ta sig vidare.

Individuell immunitet kommer hon att ta lätt - förutsatt att hon går vidare. Blir intressant nu, att se Dennis den yngre och Erik och Amandas spel fortsättningsvis. Tror på henne. 👍
2023-04-17, 22:16
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej för hon fixar inte det sociala spelet. Hon gjorde sig oomtyckt i Syd och hon har gjort sig oomtyckt i Nord hos alla utom Erik.

Tror jag då rakt inte. Hon är uppenbart en ledare - och än så länge så gagnar det lagen att ha henne på sin sida. Kör ett jävligt bra spel - alla kategorier - tycker jag för egen del.

Tror att hon tar hem både det sociala spelet och individuell immunitet framöver, efter sammanslagningen. Amanda tror jag är där för att vinna tävlingarna och ta hem hela skiten.
2023-04-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du är inte så lite lustig. Har du någonsin varit gift? OCH skiljt dig?
OM du har varit det (gift) och lagt in om skilsmässa så bore du begripa att den genomförs INTE på en och samma dag som man lämnar in skilsmässoansökan på Tingsrätten. Har man dessutom omyndiga barn i familjen tar det ytterligare en tid än om man inte har omyndiga barn

Nu tänker jag inte diskutera detta urbota tråkiga ämne som du tjatar om något mera för du har tydligen fått lika mycket hack i CD:n som Fabian och Zeki - du vet de andra omtalade gammelgubbarna i Robinson.
Du vet inte mycket. Har man inte gemensamma barn så kan man skilja sig mycket snabbt. Erik är gift och bor ihop med sina barns mamma som han säger sig ha skilt sig ifrån för 10 år sedan. Vem han är gift med hoppas jag att han vet själv. Det som är mycket konstigt är att han förnekar detta orsaken till det kan vi bara spekulera om.
2023-04-17, 22:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulliegullan
Nu är det ju så att barnen han har är med den kvinna han enligt uppgift skilde sig ifrån för 10 år sedan. Om han sedan gift om sig så är det ett barnlöst äktenskap och då blir det ingen betänketid så skilsmässan går igenom på några dagar. Det är något som inte stämmer.
Kan han inte ha gift om sig med kvinnan han skilt sig ifrån och kanske även skiljer sig från en andra gång? Sånt händer ju!
2023-04-17, 22:24
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Dennis ville bara ha de snyggaste brudarna i sitt lag. Det verkar vara det enda han gått på. Idiotiskt att välja 4 tjejer som tillsammans har en pakt. Sen för att det inte ska bli för tydligt så valde han in Oskar oxå, för han är för aspig för att kunna slåss med honom om tjejerna.
Ja, snacka om att tänka med kuken. Fast gubbkuken i det här fallet, usch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in