Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Hur gör du om NYSE går plus och Asien går minus, eller tvärtom? Avstår ”jobbet” den dagen?
Jo, det finns dagar man bara hoppar över när man inte kan tolka fram någon säker bild. Måndagar dessutom är en dag jag ofta skippar.
Sedan ska man vara uppdaterat på nyheter. Dagen då SVM gick i kånken (Nyheten släpptes en fredag efter NYSE stängde) och gissar hur det gick för mig på följande måndagmorgon på stockholmsbörsen när man sitter där nyvaken med kaffet, och begriper inget av raset eftersom man var grovt felplacerat fast NYSE slutade på kraftigt plus vid fredagsstängningen

Läropengar.
Man ska hålla reda på börskalendern dessutom. Dagar då tunga börsbolag har sin X-dag för utdelning drar garanterat ner OMX, oavsett hur det gått i NY eller Asien.
Men som sagt. Huvuddelen av det jag har tjänat bäst på sker mellan kl. 9:05-9:25 på Stockholmsbörsen. Det är där jag plockar den 80% sannolikheten att Stockholm korrelerar med U.S. och Asien. Det är den tidsrymden jag utnyttjar. Det är en lucka där innan OMX hittar sin egen rytm . Ibland har man suttit fram till kl. 11 och haft tur. I 20% av alla gånger så fungerar ingenting och man får ta förlusten