2023-04-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Översatt till Svenska:

Det är kanske ingen slump att Emilie Meng försvann en söndag och att Felippa kidnappades en lördag?

Jag tänker att om GM var på jobbet och om GM dykt upp på arbetsplatsen på vardagar, så kanske GM hade kunnat planera att begå brotten på en helg så att han hade tillräckligt med tid att begå brotten och så att han eventuellt kunde dyka upp för arbete på måndagen därefter som vanligt (med tanke på att eventuell frånvaro från arbetet möjligen kan ha fått någon att märka en förändring)?
Takk for oversettingen Hva tenker du om det jeg skrev?
Citera
2023-04-17, 20:49
Medlem
Citat:
Översatt till Svenska:

Det är kanske ingen slump att Emilie Meng försvann en söndag och att Felippa kidnappades en lördag?

Jag tänker att om GM var på jobbet och om GM dykt upp på arbetsplatsen på vardagar, så kanske GM hade kunnat planera att begå brotten på en helg så att han hade tillräckligt med tid att begå brotten och så att han eventuellt kunde dyka upp för arbete på måndagen därefter som vanligt (med tanke på att eventuell frånvaro från arbetet möjligen kan ha fått någon att märka en förändring)?

Det skrämmer mig att målsägarbiträde i meng-fallet säger att fåååå kvinnor försvinner i Danmark och så försvinner två tjejer i samma stad.
Citera
2023-04-17, 20:52
Medlem
HRTs avatar
Det händer i princip aldrig att en man kidnappar och våldtar ett barn o sen låter henne gå.
När han (lekt) färdigt skulle hon garanterat ha dödats. Därför tittar man nu på andra fall i Danmark där man inte hittat offren vid liv.
Jag önskar verkligen vi kunde avrätta sånna här dårar, som det uppenbart är fel i huvudet på.
Sån tur att hon lever, men hur pass trasig är hennes själ efter detta.
Citera
2023-04-17, 20:55
Medlem
8. august 2016 "Den danske 18-åringen har vært savnet i fire uker etter at hun forsvant sporløst fra Korsør stasjon klokken 04.00 om morgenen søndag 10. juli."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/QLkRx/emilie-meng-18-savnet-i-fire-uker-politiet-har-fortsatt-haap

17.04.2023 "Lørdag 15. april kl 11.30. Den 13-årige Filippa har kørt rundt på sin avisrute ved Kirkerup, sydøst for Slagelse. Hun ringer til sin stedfar og fortæller, hun nu tager hjem til en aftale med sin venninde. Det er det sidste familien hører til Filippa den dag."
https://www.dr.dk/stories/1288510966/tidslinje-det-ved-vi-i-sagen-om-13-rige-filippa
Citera
2023-04-17, 20:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enbart lördag och söndag?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er kanskje ikke tilfeldig at Emilie Meng forsvant på en søndag og at Felippa ble kidnappet på en lørdag?
Jeg tenker på hvis GM var i jobb og hvis GM møtte opp på arbeidsplassen på ukedagene, så kan kanskje GM ha planlagt å utføre forbrytelsene en helg slik at han hadde nok tid til å utføre forbrytelsene og slik at han eventuelt kunne møte opp på jobb på mandagen deretter som vanlig (med tanke på at et eventuelt fravær fra jobb eventuelt kunne ha forårsaket at noen la merke til en endring)?

Intressant det du tar upp och det skulle kunna vara planlagt.

Om det nu är samma GM i båda dessa fall så var han upptagen måndag till fredag och fick därför ta veckohelgerna till "hjälp"?
Citera
2023-04-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Det skrämmer mig att målsägarbiträde i meng-fallet säger att fåååå kvinnor försvinner i Danmark och så försvinner två tjejer i samma stad.
Ja?

De talar starkt för att man har hittat GM i Meng-fallet, två såna här försvinnanden i samma område är ingen slump.

Till slut blev frestelsen att våldta och mörda igen för stort.
Citera
2023-04-17, 20:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det händer i princip aldrig att en man kidnappar och våldtar ett barn o sen låter henne gå.
När han (lekt) färdigt skulle hon garanterat ha dödats. Därför tittar man nu på andra fall i Danmark där man inte hittat offren vid liv.
Jag önskar verkligen vi kunde avrätta sånna här dårar, som det uppenbart är fel i huvudet på.
Sån tur att hon lever, men hur pass trasig är hennes själ efter detta.
Han ser på nåt sätt inte ut som en mördare, om man nu kan se sånt. Nu verkar allting vara klarlagt i alla fall enligt nyheterna. Han har fört med sig ungen till ett industriområde, där han med hot om våld tilltvingat sig någon form av sexuell handling.
"Enligt anklagelserna ska mannen ha frihetsberövat Filippa och sedan fört henne till en adress i Sorø och sedan till sin bostad i Korsør."
"Mannen har häktats och misstänks ha utsatt flickan för sexualbrott. Enligt åklagaren ska det ha skett genom hot om våld."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA4WEo/filippas-mamma-bara-ett-monster-kan-gora-sa-mot-ett-barn
Senast redigerad av Tammer 2023-04-17 kl. 21:02.
Citera
2023-04-17, 21:02
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Du tycks vara dåligt påläst och korkad.

Jag grundar mitt påstående på BRÅs statistik. Och eftersom du uppenbarligen inte känner till den är det du som är dåligt påläst och korkad.
Citera
2023-04-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Kan du länka till bild 🙏
Se tex inlägg 1059
Citera
2023-04-17, 21:05
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han ser på nåt sätt inte ut som en mördare, om man nu kan se sånt. Nu verkar allting vara klarlagt i alla fall enligt nyheterna. Han har fört med sig ungen till ett industriområde, där han med hot om våld tilltvingat sig någon form av sexuell handling.
"Enligt anklagelserna ska mannen ha frihetsberövat Filippa och sedan fört henne till en adress i Sorø och sedan till sin bostad i Korsør."
"Mannen har häktats och misstänks ha utsatt flickan för sexualbrott. Enligt åklagaren ska det ha skett genom hot om våld."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA4WEo/filippas-mamma-bara-ett-monster-kan-gora-sa-mot-ett-barn

Ja..har ID kanalen på Tv, inte många som ser ut som (mördare) men mördar ändå
De händer inte att man våldtar barn o sen släpper dem...tvärtom faktiskt
Citera
2023-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja?

De talar starkt för att man har hittat GM i Meng-fallet, två såna här försvinnanden i samma område är ingen slump.

Till slut blev frestelsen att våldta och mörda igen för stort.

Ja och iså fall undrar man om det finns fler outredda fall under alla åren där i mellan. Vad jag förstår skulle GM då vara i 25 års åldern när Meng försvann.
Citera
2023-04-17, 21:07
Medlem
Citat:
Översatt till Svenska:

Tack.
Norska fungerar fint att förstå men danska är helt obegripligt som svensk utan några kunskper i danska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in