2023-04-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vore intressant att veta om han har planerat att ta flickan eller om hon var ett slumpmässigt offer.

Kände han till henne sedan tidigare tro?

Vad gjorde han annars där ute på vischan den här lördagen?
Jeg vet ikke. Men jeg spekulerer på at han kanskje kan ha observert BO tidligere (feks en annen lørdag) og at han kanskje kan ha planlagt forbrytelsene mot henne.

(Jeg tenker at noen GM som planlegger slike forbrytelser, kanskje oppsøker øde steder som dette for å observere og for å plukke seg ut et BO som GM på et senere tidspunkt kommer tilbake og utfører forbrytelsene mot).
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-17 kl. 12:49.
Citera
2023-04-17, 12:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellaah
Står våldtäkt i svenska tidningar också, koll expressen tillexempel, högst upp på sidan står det med väldigt stora bokstäver ”Kidnappade och våldtog Filippa, 13”
aftonbladet :"Han misstänks ha utsatt flickan för ett sexualbrott,"

expressen: "Dessutom misstänks mannen ha våldtagit 13–åringen flera gånger under det dygn hon var frihetsberövad"

Skillnad på tidning o tidning heh ^^
Citera
2023-04-17, 12:47
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Säkert en svenne som e gm
Citera
2023-04-17, 12:48
Medlem
Han verkar vara ganska desperat och riskbenägen mtp att han tagit henne på öppen väg mitt på dagen och sen kört en runda med henne i bilen innan han körde hem.

Jag tror det hela gick väldigt snabbt och kanske blev han avbruten om det kom någon bil då hennes cykel och tillhörigheter bara slängdes ner i diket.

Hade han tagit med sig dessa tror jag inte hon hade hittats så snabbt.
Citera
2023-04-17, 12:49
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Säkert en svenne som e gm
Av den skärmbild från hans fb jag såg igår här i tråden så skrev han på svenska.
Är han svensk?
Citera
2023-04-17, 12:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Av den skärmbild från hans fb jag såg igår här i tråden så skrev han på svenska. Är han svensk?
han är dansk, meddelandet är på danska men den som tog bilden har translate på i sin FB
Citera
2023-04-17, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Nyanserad av hans gärning. Han ser ut som vem som helst. Hade han utfört något av godo så hade det nyanserat ditt tycke.

Hans utseende är totalt irrelevant i avseende hans gärning. Det är enbart en metod för människan för att tro sig förstå, men det är att vilseleda sig själv.

Ja du har nog rätt.
Senast redigerad av countolaf 2023-04-17 kl. 12:58.
Citera
2023-04-17, 12:51
Medlem
Tragiskt och jag ser gärna att man klipper av organet på 32 åringen.
Sen 30 års fängelse där han blir misshandlad grovt varje dag..
Men varför så mycket om detta danska brott i svenska medier?
Vi skriver ju knappt om våra egna brott.
Citera
2023-04-17, 12:52
Medlem
"1 min.
Dommer: Der kan være en medgerningsmand.
Den 32-årige bliver varetægtsfængslet til 11. maj. Det sker blandt andet på baggrund af den 13-årige piges udtalelser. Dommeren nævner blandt andet, at der kan være en medgerningsmand på fri fod."
https://ekstrabladet.dk/krimi/article9722947.ece
Citera
2023-04-17, 12:53
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Tänk... en vit man som begår ett arab-brott? Mycket ovanligt.

Du tycks vara dåligt påläst och korkad.
Citera
2023-04-17, 12:55
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det berättar TV 2:s domstolskorrespondent, Astrid Søndberg, som är närvarande i rätten.

– Vi vet att minst en person var närvarande vid rätten bara för att göra några hotfulla uttalanden. Han fördes ut av polisen, säger hon.

https://nyheder-tv2-dk.translate.goog/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv
Citera
2023-04-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Hon är nog överlycklig för att hennes dotter inte är död
Först är hon nog det. Sen när hon förstår vidden av vad som hänt kommer förtvivlan.
För familjen, släkt, vänner och grannar blir det aldrig som förut. Alla vuxna kommer känna grav ångest över att låta sina barn (även om de är vuxna) leva ett normalt liv, där man t ex tar cykeln till affären. Alla de yngre i denna skara kommer att påverkas av föräldrarnas ångest och oro. Männen kommer också att påverkas, där tror jag att hat och (tvångs)tankar om hämnd kommer utvecklas.
Livet före händelsen kommer ses som lycklig, livet under och efter händelsen kommer att ge så mycket ångest att det kommer vara svårt att fungera i vardagslivet.

Kära lilla barn. Så rädd du måste ha varit. Så rädd.

Jag blir galen på dessa företeelser. Bara för att någon ska få en jävla utlösning, få tömma sig, så ska någon annan få betala det livslånga smärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in