Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Förra söndagen mitt under röstning när Millan blev utröstad så klipptes ryggtavlan in på Fabian som lämnade men Fabian fick lämna nu istället. Vid gårdagens röstning så gör produktionen ett liknande klipp mitt i röstning men den här gången är det Dennis som ses lämna. Åker Dennis ut i nästa röstning så är ju produktionen helt välja dumma.
Det där skulle du lagt spoiler på!
2023-04-17, 18:07
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Nja, jag tycker ändå att Fabian säger allt med glimten i ögat. Jag tar det som skämt. Han driver.

Jag tycker ändå hans resonemang har poäng. Han är en göteborgare ju.

Zeki är 1000 ggr värre. Han ger invandrare dålig reklam.

Ser ingen humor i ngt Fabian säger med tanke på hur uppblåst och egocentrisk han är. Och vad exakt har han poäng i? Varför är han så otroligt besatt och provocerad av Amanda att han måste prata om henne så fort tillfälle ges? På vilket sätt var det ett skämt att han direkt gav sig på Amanda den sekund det stod klart att han blivit utröstad?

Förstår inte öht hur man kan förminska och försvara en lättkränkt gnäll-gubbe med hängpattar...
Men visst Valentino Demina sade ju också allt med "glimten i ögat"
2023-04-17, 18:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
Det där skulle du lagt spoiler på!

Du kan vara lugn, antar att Onkel menade denna bildframe: https://anonfiles.com/H6U2Tdl8z4/dennis_png, det är när han är på väg upp för att rösta.
Men såklart skulle det ha behövts spoilertagg om det faktiskt var så att han åkte nästa vecka.
2023-04-17, 18:10
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ser likheten, framför allt en ung Ulrich.

Pernilla är:
40% Jigsaw (saw-filmerna)
40% Tyrannosaurus rex (som någon redan påpekat)
20% Mattant

Fast nänänänä, Pernilla var väl ändå 95% whos från Grinchen?
2023-04-17, 18:13
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ser likheten, framför allt en ung Ulrich.

Pernilla är:
40% Jigsaw (saw-filmerna)
40% Tyrannosaurus rex (som någon redan påpekat)
20% Mattant

Pernillas identiska tvilling (svårt att se skillnad på dem med tanke på hur identiska de är)

https://i.pinimg.com/474x/32/88/19/3288195cd558894120906d60bf66db7d--whoville-hair-the-grinch.jpg
2023-04-17, 18:45
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det var inte riktigt det jag sa, va?
Otroligt märklig feltolkning. Marcus ska givetvis inte uttala sig - med riktigt ofräscha generaliseringar dessutom - för en grupp han inte ens tillhör. Osmakligt och motbjudande.

Därutöver är det otroligt korkat rent taktiskt.
2023-04-17, 18:48
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Marcus hade varit föremål för utröstning även om han inte fällt den harmlösa kommentaren. .

Stämmer bra det. Hans självbild verkar det vara något vajsing med - han lyssnar inte.

Kommentaren om kvinnor generellt var ett drag som är både riktigt dumt - och spiken i kistan.

Inte direkt Rob Mariano i Survivor vi har att göra med här, så att säga.
2023-04-17, 18:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Markus gav ett perfekt logiskt och evolutionärt argument.

Nej. Han gav sig en direktbiljett hem, istället för till 500 000 kr. Beträffande evolutionen, finns det absolut ingenting som väger tyngre än våra individuella skillnader. Du kan ta vilken kontext du vill i naturen - så ser du, att könet är av underordnad betydelse. Det är vitt skilda anpassningar, som ligger till grund för den starkes överlevnad. Amanda i lag Nord utgör ett ypperligt exempel. Marcus däremot, klarar inte ens av att anpassa sig till gruppen, tyvärr.
2023-04-17, 19:00
Medlem
Xedomes avatar
Min take på Gränslandet, del 14 (tv4 play 17/4).

2023-04-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nej. Han gav sig en direktbiljett hem, istället för till 500 000 kr. Beträffande evolutionen, finns det absolut ingenting som väger tyngre än våra individuella skillnader. Du kan ta vilken kontext du vill i naturen - så ser du, att könet är av underordnad betydelse. Det är vitt skilda anpassningar, som ligger till grund för den starkes överlevnad. Amanda i lag Nord utgör ett ypperligt exempel. Marcus däremot, klarar inte ens av att anpassa sig till gruppen, tyvärr.
Det finns generaliseringar man kan göra, vissa saker kan man generalisera mer kring än andra. Och att kvinnor tex tycker om att bli omhändertagna generellt är inte så konstigt.
2023-04-17, 19:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Det finns generaliseringar man kan göra, vissa saker kan man generalisera mer kring än andra. Och att kvinnor tex tycker om att bli omhändertagna generellt är inte så konstigt.

Män tror jag är otroligt mycket svagare för det - inte minst utifrån kraven i samhället.

För övrigt tycker jag att ljudet och musikläggningen i Robinson återgått till det sämre under öråd och avsnittet efter?

Lite anmärkningsvärt - att man behåller den experimentella musiken (som i ärlighetens namn är väldigt kass, jämfört med tex
ljudspåren i motsvarigheten Survivor), fast man säkerligen har de senare att tillgå.

Det enda ljudspåret man använder sig av från Survivor, är när de reser sig upp och röstar. I övrigt är det som vanligt "Hasse, 45", som lägger lite random ljud och musik på väldigt konstiga ställen.
"- Amen jag fixar detta, vettu.."

2023-04-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Män tror jag är otroligt mycket svagare för det - inte minst utifrån kraven i samhället.

För övrigt tycker jag att ljudet och musikläggningen i Robinson återgått till det sämre under öråd och avsnittet efter?

Lite anmärkningsvärt - att man behåller den experimentella musiken (som i ärlighetens namn är väldigt kass, jämfört med tex
ljudspåren i motsvarigheten Survivor), fast man säkerligen har de senare att tillgå.

Det enda ljudspåret man använder sig av från Survivor, är när de reser sig upp och röstar. I övrigt är det som vanligt "Hasse, 45", som lägger lite random ljud och musik på väldigt konstiga ställen.
"- Amen jag fixar detta, vettu.."

Kvinnor har blivit omhändertagna i flera hundratusen år och att anta att det har format dem är inte en jättekonstig tanke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in