Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-04-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du köper alltså precis innan stängning och säljer när det öppnar nästa dag stämmer det?
Nej köper eller säljer när det passar bäst. Dock alltid samma tid varje dag. 24 timmar mellan affärerna.
Spelar ingen roll om man väljer strax före öppning eller stängning, på lunch eller strax före eller efter det öppnar i staterna.
Citera
2023-04-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej köper eller säljer när det passar bäst. Dock alltid samma tid varje dag. 24 timmar mellan affärerna.
Spelar ingen roll om man väljer strax före öppning eller stängning, på lunch eller strax före eller efter det öppnar i staterna.

Hur identifierar du när det är bäst att köpa? Finns det någon rationalitet i att behålla det just 24 timmar?

Är det inte så att du strax ska köpa igen efter att du har sålt om du köper varje dag?
Citera
2023-04-16, 21:30
Medlem
Citat:
Hur identifierar du när det är bäst att köpa? Finns det någon rationalitet i att behålla det just 24 timmar?

Är det inte så att du strax ska köpa igen efter att du har sålt om du köper varje dag?
Det är möjligt att det finns andra varianter som funkar också. För mig funkar det bra att handla strax före dagens stängning.
Då har man kommit hem från jobbet och det blir lätt att jämföra mot index genom att man handlar nära inpå dagens slutkurs.
För nån annan kan det passa vid lunch eller vid öppning i staterna.
Brukar svaja till rejält rätt ofta just när börsen i USA öppnar.
Kan ju göra två också om man vill, en svensk och en amerikansk.
Citera
2023-04-16, 21:37
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det finns andra varianter som funkar också. För mig funkar det bra att handla strax före dagens stängning.
Då har man kommit hem från jobbet och det blir lätt att jämföra mot index genom att man handlar nära inpå dagens slutkurs.
För nån annan kan det passa vid lunch eller vid öppning i staterna.
Brukar svaja till rejält rätt ofta just när börsen i USA öppnar.
Kan ju göra två också om man vill, en svensk och en amerikansk.

Såg tidigare att du hade gjort någon statistik där du räknade tillbaka till slutet 99 hur mycket man tjänar per dag med din metod. Det borde vara omöjligt om du köper på känsla vid olika tillfällen.

Med något skript borde man kunna simulera bakåt vilken marginal neråt till knock är bäst använda och hur lång tidsperiod är mest fördelaktigt att hålla dem såvida man köper vid samma tillfälle varje dag.
Senast redigerad av larsjohansson 2023-04-16 kl. 21:51.
Citera
2023-04-16, 21:48
Medlem
Citat:
Såg tidigare att du hade gjort någon statistik där du räknade tillbaka till slutet 99 hur mycket man tjänar per dag med din metod. Det borde vara omöjligt om du köper på känsla vid olika tillfällen. Med något skript borde man kunna simulera bakåt vilken marginal neråt till knock är bäst använda och hur lång tidsperiod är mest fördelaktigt att hålla dem.
Just därför jag räknat från stängningskursen sen 99. Vadå känsla? Exakt 24 timmar mellan affärerna är väl ett mycket fyrkantigt sätt och ger inte utrymme för att handla efter känslor.
Sen vilken tidpunkt på dagen du bestämmer dig för spelar ju ingen roll bara du är konsekvent.
Klart det går att räkna mer på det, men jag är nöjd med att satsa 12500 per dag av en bankrulle på en miljon, som ger en avkastning på 25000 i månaden.
Med en arbetsinsats av 2 minuter om dagen.
Gör gärna en model själv där man kan backtesta med olika hävstänger.
Vore märkligt om jag hade hittat det allra mest optimala.
Citera
2023-04-16, 21:53
Medlem
Citat:
Just därför jag räknat från stängningskursen sen 99. Vadå känsla? Exakt 24 timmar mellan affärerna är väl ett mycket fyrkantigt sätt och ger inte utrymme för att handla efter känslor.
Sen vilken tidpunkt på dagen du bestämmer dig för spelar ju ingen roll bara du är konsekvent.
Klart det går att räkna mer på det, men jag är nöjd med att satsa 12500 per dag av en bankrulle på en miljon, som ger en avkastning på 25000 i månaden.
Med en arbetsinsats av 2 minuter om dagen.
Gör gärna en model själv där man kan backtesta med olika hävstänger.
Vore märkligt om jag hade hittat det allra mest optimala.

Jag menar det omöjliggör att backtesta om du köper vid olika tillfällen baserat på din intuition.
Citera
2023-04-17, 16:06
Medlem
Citat:
Jag menar det omöjliggör att backtesta om du köper vid olika tillfällen baserat på din intuition.

Vadå backtesta? Köper och säljer i gång/dygn. 24 tim-sälj-Köp ny. Ingen intuition. Inga känslor. Backtestet är att det ger en tillfredställande avkastning kontinuerlig som är bättre än index. Så har jag iaf uppfattat det hela.
Citera
2023-04-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vadå backtesta? Köper och säljer i gång/dygn. 24 tim-sälj-Köp ny. Ingen intuition. Inga känslor. Backtestet är att det ger en tillfredställande avkastning kontinuerlig som är bättre än index. Så har jag iaf uppfattat det hela.

Det är olika tillfälle varje gång. Det är någon typ av intuition som säger att nu är det dax att köpa verkar det som när från det som TS skrev. Det är inte en specifik tidpunkt varje dag som TS köper.
Citera
2023-04-17, 20:23
Medlem
Citat:
Det är olika tillfälle varje gång. Det är någon typ av intuition som säger att nu är det dax att köpa verkar det som när från det som TS skrev. Det är inte en specifik tidpunkt varje dag som TS köper.
Har väl sagt fem gånger nu att det är samma tidpunkt varje dag. Vilken tidpunkt du väljer spelar dock ingen roll, bara den är lika varje dag.
Citera
2023-04-17, 20:45
Medlem
Citat:
Har väl sagt fem gånger nu att det är samma tidpunkt varje dag. Vilken tidpunkt du väljer spelar dock ingen roll, bara den är lika varje dag.

Hur kan tidpunkterna vara lika om det alltid är 24h mellan köp och sälj? Om man tolkar det bokstavligt och du handlar varje dag så skulle innebära att efter du har sålt så måste du genast köpa.
Citera
2023-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Hur kan tidpunkterna vara lika om det alltid är 24h mellan köp och sälj? Om man tolkar det bokstavligt och du handlar varje dag så skulle innebära att efter du har sålt så måste du genast köpa.
Jag ger upp.
Citera
2023-04-17, 22:01
Medlem
Citat:
Jag ger upp.

Det är ju inte det lättaste att förstå ditt tillvägagångssätt men tack så mycket för att du har besvarat alla frågor hitintills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in