Citat:
Ursprungligen postat av
laddstrumpa1337
Skulle behöva lite tips inför kommande kvant del på hp framöver.
Jag vet inte riktigt hur jag ska plugga nämligen.
Jag har läst både matte 3 och 4 på gymnasiet, gick ut med C i båda kurserna. Då tänker väl de aldra flesta att hp ska vara lätt som en plätt.. för vissa kanske de är så men inte i mitt fall. (jag är inte urusel direkt utan vill komma upp i 1,2 och 1,3 på mattedelen. Fick 1,0 nu. Ska tilläggas att jag inte direkt hårdpluggat, gjort lite gamla prov men liksom inte satt mig ner på allvar)
Jag har bra koll på räkneregler, alltså potenslagar och de lite mer ''tekniska''.. alltså sånt som många glömmer bort efter något år efter man pluggat..
jag behöver dock hjälp att bli något mer ''klipsk'' om ni förstår vad jag menar.
Alltså snabbare huvudräkning, och även lite snabbare i skallen liksom.. vet inte riktigt hur jag ska formulera det. Att se dedär checka genvägarna som många andra e duktiga på. Jag fattar att detta delvis kommer per automatik med mycket plugg överlag, men finns det något man kan öva på specifikt för att koncentrera sig på just detta kanske?
Någon som kanske känner igen sig?
Tacksam för svar eller tips
Med vänlig hälsning,
Jag skrev 0.95 på senaste provet och detta var mitt första samt hade inte pluggat matte alls sen 2019 i princip (F:ade även matte 3 lol). Det jag gjorde var att jag köpte hpguidens VIP grej och råpluggade i typ 2-3 veckor innan provet.
Kanske inte en jätte bra strategi men hpguiden kom verkligen clutch, hade aldrig fått det resultatet om jag inte köpte det tyvärr. Har man några månader på sig och är villig att investera så mycket så ser jag inte några problem alls att få mycket högre resultat. Det är verkligen värt pengarna, du får allt du behöver där. Jag sög på huvudräkning men med hpguiden så blev jag väldigt mycket bättre.
Mitt resultat räcker för basåret som jag ska gå nu i höst men kommer antagligen göra HP igen för skojs skull och se hur långt man kommer ifall man pluggar lite mer seriöst.
Om du befinner dig i sthlm och vill så får du gärna skicka ett pm så kan vi plugga inför HP tsm :)