2023-04-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Mmm. Jag är tyvärr inte så säker på att det hade fungerat lika smidigt i Sverige. Minkänsla säger mig att det hade tagit betydligt längre tid för polisen att få tillstånd att ta del av privatpersoners kamerainspelningar. Nån insatt som vet?

Danska polisen lärde sig av fallet med Emelie Meng där de gjorde en rad misstag. Bl.a. kolla de inte övervakningskameror. I nödfall så bryr sig inte polisen varken i Sverige eller i Danmark om vad som är rätt eller fel med övervakningskameror.. vet man om att en tjej svävar i potentiell livsfara så använder man alla medel sen får en utredning i efterhand isf visa vad som var rätt eller fel. Men både i Danmark och i Sverige får man sätra upp kameror utan tillstånd på sin tomt.[/quote]

Bra att de lär sig av sina misstag och att byråkratin inte ställer till det i nödsituationer iaf
Citera
2023-04-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har det någonstans framkommit vad som satte polisen på att söka efter just denna man på denna plats?
Grannen fångade honom o filippa via övervakningskameror och en annan grane fångade henne o bilen(?)
Citera
2023-04-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Visste han att han skulle åka fast kanske? Så han passade på?
Han mådde nog inte bra eller så är han helt efterbliven.
inte planerat i mina ögon, hoppas någon skär av honom kuken o stoppar den i käften på honom och våldtar han i alla hål med dildos
Citera
2023-04-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Bara en tidsfråga innan rubriceringen även hade varit ”mord”.
Tror fan det med, han hade väl hoppats att hålla henne vid liv i några dagar o knullat sönder sen avlivat henne på nå vis, tur att polisen hann före, men 24h är ändå 24h
Citera
2023-04-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Många ser det dom vill se. Hur kom du fram till detta?

Jag såg en bild? På bilen? 😅
Citera
2023-04-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Japp. Hans dator är nog full av all möjlig skit.
Åtalet kring Filippa är nog inte det enda som komma skall framöver

Vi är nog många nu som väntar med spänning på vad som kommer komma fram i detta fallet.

Verkligen en lättnad att han åkte fast inom loppet av ett dygn!

Trots det har han förstört flickans liv för alltid. Hoppas hon får adekvat traumabehandling och stöd i många år framöver så hon blir så bra och hel som hon bara kan.
Citera
2023-04-17, 12:06
Medlem
"Politiet vurderer, at en 32-årig mand kører pigen til en adresse i Sorø, og at han herefter kører hjem til sin bopæl i Svenstrup ved Korsør."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt
"Ifølge siktelsen holdt han jenta tilbake mot hennes vilje i et hus i Korsør. Han skal selv ha fraktet henne til huset."
https://www.nrk.no/urix/32-aring-siktet-for-bortforing-og-voldtekt-av-filippa-_13_-1.16376572
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-17 kl. 12:12.
Citera
2023-04-17, 12:08
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej det ska gudarna veta! Det är också därför många närstående till GM, vänner, familj, arbetskollegor etc känner ett fruktansvärt svek och tvivlar på sig själv när det väl uppdagas.
Precis så. Om det gick att avgöra i förväg så skulle samhället låsa in alla med fel skallmått och hårfäste...
Citera
2023-04-17, 12:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"Ifølge siktelsen holdt han jenta tilbake mot hennes vilje i et hus i Korsør. Han skal selv ha fraktet henne til huset."
https://www.nrk.no/urix/32-aring-siktet-for-bortforing-og-voldtekt-av-filippa-_13_-1.16376572
"Straffet är fängelse i upp till 8 år. Enligt lagparagrafen kan straffet bli upp till 12 år om det skett under synnerligen försvårande omständigheter."

Då får man verkligen hoppas det blir 12 år!
Citera
2023-04-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
98% av alla aktuella kriminalfall består av folks vildaste spekulationer. Ingenting sätter igång en flashbackare så mycket som när denne får helt fritt spelrum att fantisera vad som har hänt.
Visst, men det känns som en väldigt osund sak att spekulera om, speciellt när omständigheterna väldigt tydligt visar att det inte är sant. Torde säga en hel del om spekulantens psykologi.
Citera
2023-04-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Mmm. Jag är tyvärr inte så säker på att det hade fungerat lika smidigt i Sverige. Minkänsla säger mig att det hade tagit betydligt längre tid för polisen att få tillstånd att ta del av privatpersoners kamerainspelningar. Nån insatt som vet?

Beror på vad du menar. Tillåtelse av den som äger kameran är det bara för polis att fråga efter. Behöver inte ansöka om tillstånd.[/quote]

Läste att över 600 personer inkommit med material efter polisen gjort öppen förfrågan om tips i media.
Citera
2023-04-17, 12:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jag lider verkligen med flickan och hennes familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Flera våldtäkter på ett dygn, jag lider så otroligt med flickan och hennes familj
samtidigt som jag tackar högre makter att det slapp fortsätta.

Jag också.

Fruktansvärt det flickan fick genomlida under drygt 24 timmar. Våldtäkter och fullbordade samlag Man kan ju undra över vad som hade skett med henne om inte den danska polisen hade varit så snabba med bl. a. mycket god hjälp från kvinnan med kamera i sin bil?

Flickan verkar vara fysiskt oskadad men hur är det psykiskt? Detta fruktansvärda hon har fått genomlida under så många timmar måste ha satt framtida spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in