2023-04-17, 11:48
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han verkar avancerad. Tror inte F är första offret. Skulle inte bli förvånad om hans computer är full med skit.

För övrigt har han problem med vanliga kvinnliga kontakter på djupare plan. Inte otänkbart att han är skyldig till andra överfall och även till det gamla mordet på Meng-flickan.

Fruktansvärd händelse men F är en av de få lyckosamma som återfanns i livet.

Är mycket imponerad av de fantastiska och snabba insatser danska polisen gjorde i samarbetet med alla de borgar man bad inkomma med privat kameraövervakning!
Japp. Hans dator är nog full av all möjlig skit.
Åtalet kring Filippa är nog inte det enda som komma skall framöver
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Fattar jag rätt?

Ska GM skyddas för att han har ett "bra jobb"?

Låter som en oerfaren eller dum försvarare som gått ut med detta i media.

Normalt är man oskyldig tills motsatsen är bevisad och gm dömd men i detta fallet har han delvis erkänt både bortförsel och våldtäkter.

Vi får väl önska honom lycka till med nya jobbet och stansa nummerplåtar några år framöver!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Denna FUP kommer bli intressant! Usch vidrigt att en 32åring ens tänker tanken om något sexuellt med en 13 åring. Vidrigt är det!

Inte säker på hur det funkar i Danmark men vill minnas att de inte där ”släpper” FUP vid åtal på samma sätt som här.

Kanske nån som följde Madsen-tråden kan klargöra?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Flera våldtäkter på ett dygn, jag lider så otroligt med flickan och hennes familj
samtidigt som jag tackar högre makter att det slapp fortsätta.
Ja, det är fullständigt vidrigt! Lång traumabearbetning påbörjad för den familjen.

Var helt övertygad om att skulle hittas död när de släppte bilden där hon cyklar med tidningarna. Så likt fotot på Engla när hon cyklar mot sin död.

Blir intressant att följa den här snubben och vad mer han har i bagaget!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han våldtagit henne flera gånger? Använder google översättning. Så vet inte om det stämmer.
Ja, her er det skrevet flere voldtekter.
"4 min siden
13-årig pige blev bortført i bil og kørt til to adresser, mener politiet
Lørdag klokken 11.43 bliver den 13-årige pige Filippa bortført i Kirkerup mellem Sørbymagle og Fuglebjerg.

Politiet vurderer, at en 32-årig mand kører pigen til en adresse i Sorø, og at han herefter kører hjem til sin bopæl i Svenstrup ved Korsør.

Søndag klokken 14.48 bliver manden anholdt på bopælen. Pigen bliver desuden fundet i live på adressen. Politiet sigter manden for frihedsberøvelse og for at med vold og med trusler om vold at have udført flere voldtægter."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-04-17-13-aarig-pige-forsvandt-32-aarig-anholdt
Citera
2023-04-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Du säger det? Själv ser jag en hel massa "Han var en så lugn, artig och trevlig person. Man kunde aldrig..." från folk som faktiskt har interagerat med denna typ av herrar. Men ofta "Jodå! Jodå! Det ser man på ögonen/hårfästet/hållningen/leendet/kläderna/bilen/vad-som-helst! Han hade aaaaaldrig kunnat lura MIG." från randoms på Internet.

Vill du länka till bild?
Citera
2023-04-17, 11:50
Avslutad
Hur är våldtäktslagarna i Danmark? Är det våldtäkt bara man rör en tjej lite felaktigt som i Sverige eller är en våldtäkt en riktig våldtäkt?
Citera
2023-04-17, 11:51
Medlem
Sexualbrott kontra våldtäkt vad är ens skillnaden?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har det någonstans framkommit vad som satte polisen på att söka efter just denna man på denna plats?
Någon har nämnt bilder från en dash-cam
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har han våldtagit henne flera gånger? Använder google översättning. Så vet inte om det stämmer.

flere voldtægter på danska = flera våldtäkter på svenska
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Quote:
Är mycket imponerad av de fantastiska och snabba insatser danska polisen gjorde i samarbetet med alla de borgar man bad inkomma med privat kameraövervakning!

Mmm. Jag är tyvärr inte så säker på att det hade fungerat lika smidigt i Sverige. Minkänsla säger mig att det hade tagit betydligt längre tid för polisen att få tillstånd att ta del av privatpersoners kamerainspelningar. Nån insatt som vet?[/quote]

Beror på vad du menar. Tillåtelse av den som äger kameran är det bara för polis att fråga efter. Behöver inte ansöka om tillstånd.
Citera
2023-04-17, 11:53
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Sexualbrott kontra våldtäkt vad är ens skillnaden?
Våldtäkt är ett av flera sexualbrott. Ex vis finns sexuellt ofredande m fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in