2023-04-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenfirma12
Va ja fått veta är i a f att Julia tagit både Basic 1 och Fri 1 vilket är rätt svåra tester att ta om man börjat i vuxen ålder.. förstår inte va du menar att hon inte kommer någonvart..
Va ja förstått av det som hon berättat i sina lives och på sina videor ( är en av hennes följare sen hon startade sin tiktok) så mår hon bra av sporten och har kommit mycket längre än många andra vuxna som åkt mer än 10 år och inte tagit några tester alls..som inte kan åka..

Det är dom här testen som åsyftas alltså:
https://youtu.be/5LhLfVFc4GA
https://youtu.be/Y33tXx9yheY

Tror jag skulle greja det med inte alltför mycket träning. Har inte provat salchow eller toelop men känns helt nåbart. Inga tripplar eller liknande direkt. Oavsett, skoj med hobby. Skulle dock aldrig göra så med fem barn och en ansträngd ekonomi.

Hoppas ni kommer tillrätta med livet! Lider med er.
Citera
2023-04-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniupps
Här är Julia med och tävlar nånstans. Litauen?

https://youtu.be/TjKPd8fpwOw

Vet inte vad sånt kostar, men självklart är det helt ok med dyra hobbies. Fast är ju bra om man kan betala sina övriga räkningar också.

Jag tror inte Julia ser samma sak när hon tittar på filmerna hon lägger ut.
Julia ser helt säkert en skridskoprinsessa och vi andra ser verkligheten och den är inte vacker
Citera
2023-04-16, 00:58
Medlem
xmzs avatar
En vanlig random privatperson som behöver tre moderatorer som sköter om dennes sociala medier? För att personen i fråga är så jävla upptagen av någon anledning att denne inte hinner med att läsa/skriva själv? Jag har sett rätt många rikspuckon komma och gå genom åren här och en gemensam egenskap de har är att de på riktigt tror att andra är lika efterblivna som de själva.
Citera
2023-04-16, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag tror inte Julia ser samma sak när hon tittar på filmerna hon lägger ut.
Julia ser helt säkert en skridskoprinsessa och vi andra ser verkligheten och den är inte vacker
Det ser ut som en klumpig autist på isen..
Citera
2023-04-16, 15:21
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Att påstå något om henne som inte stämmer ( ex Estland har hon inte ens varit i någon gång i hela sitt liv).. lagom förtal och dumma gissningar

Vad i det citatet du citerade är förtal?
Citera
2023-04-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ja, som ren spekulation (att ta med en nypa salt): Julia skulle kunna ha nån typ av autism- ha högfungerande autism /Asperger, eller bara autistiska drag. Det kan hon ju liksom inte rå för, om så vore. Autistiska så kallade specialintressen är viktiga för att må bra, men kan bre ut sig, bli väldigt dominerande och gå ut över annat i livet.

Men om det skulle bero på autism att hon fastnat för konståkning, borde hon ju börjat för länge sedan.
I stort sett alla skolor åker ju någon gång till en ishall och hon hade blivit fast som barn.

Jag undrar om hon är avundsjuk på dottern som är duktig och kommer bli duktigare med åren
Citera
2023-04-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Men om det skulle bero på autism att hon fastnat för konståkning, borde hon ju börjat för länge sedan.
I stort sett alla skolor åker ju någon gång till en ishall och hon hade blivit fast som barn.

Jag undrar om hon är avundsjuk på dottern som är duktig och kommer bli duktigare med åren

Det var bara ett hugskott från min sida. Eller snarare; jag spekulerade vidare på vad en annan skribent skrev.

Nej, inte nödvändigtvis - kan ju varit att det inte var så gynnsamma omständigheter att ”fastna” när Julia var barn. Och/eller att hon hade något annat starkare intresse i den åldern.

Ja, det händer ju att föräldrar blir avis på sitt/sina barn. Om man själv har en ouppfylld dröm/ambition som barnet sätter igång med. Julias barn har ju onekligen chans bli bättre än Julia, och kunna vara med i mer prestigefyllda tävlingar.

Nåja, det får vi inte veta eftersom ”Julias moderator” inte längre bevakar och kommenterar i tråden. 😉

Så är väl bara att önska Julia med familj lycka till.
Citera
2023-04-17, 10:07
Medlem
NZDs avatar
Märkte också att på hennes youtube kanal i info sektionen står det:

"Alla olagliga kommentarer ( hat, mordhot, trakasserier, andra hot, osv polisanmäls, IP adressen sparas och lämnas in till polisen.
Kanalen övervakas av en extern moderator."

En? Vad hände till de två andra?
För övrigt kan man bara skratta åt att om att hon säger att hon sparar IP adressen och polisanmäler den och kommentarerna, men ja... hon var ju IT-expert, eller hur...
Citera
2023-04-17, 10:35
Medlem
NZDs avatar
Citat:
Julias barn har ju onekligen chans bli bättre än Julia, och kunna vara med i mer prestigefyllda tävlingar.

Barnet är redan bättre än henne, även i testerna som avklarats

Angående autism spekulation, det är ju det det är, spekulation. Måste själv hålla med om att hon visar autistiska drag, och är inte direkt i kontakt med verkligheten - om man tänker tillbaka till episoden i Lyxfällan verkade det som hennes man var fullt medveten om hennes problem och var villig att försöka fixa till allt, och verkade hoppas Lyxfällan kunde slå lite verklighet och logik i hennes huvud. Det gick inte dock för hon verkar leva i sin egen värld. Får man inte som man vill är det gråta och gnälla och säga att det går inte och vad jag bryr mig är viktigare än allt annat - har känt fler människor i mitt liv som varit i sådana relationer, andra partnern är en toffla och vet att vad man gör är fel, men man gör det för att hålla andra partiet nöjd så man själv slipper draman när man ändå vet att man inte kan vinna.

Autism är också en väldigt klurig sak, då det är naturligvis en spektrum. Ingen är lika, alla har olika drag och har olika grader av problem. Jag har själv autism (som skulle klassas som asperger om den benämningen fortfarande fanns) vilket är inget jag skäms över. För mig är det mest ett problem i form av att inte förstår människor fullt, jag är en av dem som inte kan ljuga och förstår inte att folk gör det - upplever det som absurt och konstigt, även små vita lögner för att spara någons känslor är svårt för mig så i sådana situationer har jag lärt mig att inte säga något istället. För jag kan inte ljuga men samtidigt kan jag inte säga vad jag tänker för att jag lärt mig att folk inte vill höra sanningen. För mig fakta är fakta och rätt är rätt.
Annars är jag extremt dålig på matte (behöver en kalkyl annars går det inte), fattar absolut noll av fysik och kemi.
Inga särskilda specialintressen har jag aldrig fastnat för, men om jag bestämmer att göra något gör jag mitt bästa och accepterar att jag inte må vara den bästa, att det alltid finns rum för att förbättras och om jag inte klarar av något på den nivån jag vill lägger jag det ner.
Men det är bara jag. Någon annan med samma diagnos är totalt olika. Även om man har diagnos, säger det inte mycket, för varje autistisk person har olika problem och olika drag.

Tycker lyxfällan är fascinerande och irriterande med på hur mycket vikt läggs på diverse diagnoser folk har; de är aldrig en ursäkt i min bok. Jag har autism, men vad jag också har är en extremt bra ekonomi, för jag är inte en idiot och vet hur man ska prioritera. Mina föräldrar var inte smarta med pengar, som kanske är orsaken till mitt intresse för denna program, jag lärde mig att göra motsatta från mina föräldrar hårda vägen. Först betalar jag alla räkningar och nödvändiga utgifter, sparar på sidan och sedan resten kan läggas på något kul.
Det att jag inte kan förstå hur folk kan göra så efterblivna val (som fokusera fullt på skridskor så mycket över allt annat så man blir av med huset och påverkar en stor barnfamilj) är vad drar mig till serien till och från.
Bara hur?
Citera
2023-04-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZD
Barnet är redan bättre än henne, även i testerna som avklarats

Angående autism spekulation, det är ju det det är, spekulation. Måste själv hålla med om att hon visar autistiska drag, och är inte direkt i kontakt med verkligheten - om man tänker tillbaka till episoden i Lyxfällan verkade det som hennes man var fullt medveten om hennes problem och var villig att försöka fixa till allt, och verkade hoppas Lyxfällan kunde slå lite verklighet och logik i hennes huvud. Det gick inte dock för hon verkar leva i sin egen värld. Får man inte som man vill är det gråta och gnälla och säga att det går inte och vad jag bryr mig är viktigare än allt annat - har känt fler människor i mitt liv som varit i sådana relationer, andra partnern är en toffla och vet att vad man gör är fel, men man gör det för att hålla andra partiet nöjd så man själv slipper draman när man ändå vet att man inte kan vinna.

Autism är också en väldigt klurig sak, då det är naturligvis en spektrum. Ingen är lika, alla har olika drag och har olika grader av problem. Jag har själv autism (som skulle klassas som asperger om den benämningen fortfarande fanns) vilket är inget jag skäms över. För mig är det mest ett problem i form av att inte förstår människor fullt, jag är en av dem som inte kan ljuga och förstår inte att folk gör det - upplever det som absurt och konstigt, även små vita lögner för att spara någons känslor är svårt för mig så i sådana situationer har jag lärt mig att inte säga något istället. För jag kan inte ljuga men samtidigt kan jag inte säga vad jag tänker för att jag lärt mig att folk inte vill höra sanningen. För mig fakta är fakta och rätt är rätt.
Annars är jag extremt dålig på matte (behöver en kalkyl annars går det inte), fattar absolut noll av fysik och kemi.
Inga särskilda specialintressen har jag aldrig fastnat för, men om jag bestämmer att göra något gör jag mitt bästa och accepterar att jag inte må vara den bästa, att det alltid finns rum för att förbättras och om jag inte klarar av något på den nivån jag vill lägger jag det ner.
Men det är bara jag. Någon annan med samma diagnos är totalt olika. Även om man har diagnos, säger det inte mycket, för varje autistisk person har olika problem och olika drag.

Tycker lyxfällan är fascinerande och irriterande med på hur mycket vikt läggs på diverse diagnoser folk har; de är aldrig en ursäkt i min bok. Jag har autism, men vad jag också har är en extremt bra ekonomi, för jag är inte en idiot och vet hur man ska prioritera. Mina föräldrar var inte smarta med pengar, som kanske är orsaken till mitt intresse för denna program, jag lärde mig att göra motsatta från mina föräldrar hårda vägen. Först betalar jag alla räkningar och nödvändiga utgifter, sparar på sidan och sedan resten kan läggas på något kul.
Det att jag inte kan förstå hur folk kan göra så efterblivna val (som fokusera fullt på skridskor så mycket över allt annat så man blir av med huset och påverkar en stor barnfamilj) är vad drar mig till serien till och från.
Bara hur?

Ja, jag menade såklart inte att prata illa om människor med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar! 😊 Mer att det EVENTUELLT kan finnas med något sådant i Julias agerande. Men, ja, det är total spekulation, jag vet såklart inte.

Har för mig att Julia inte har några syskon. Och relativt välbeställda föräldrar. Så hon kanske har blivit bortskämd och inte riktigt behövt ”mogna” då de kanske duttar med henne.

Så att de har kunnat gå in och ”rädda henne” när hon ”gör dumheter”. Hon hade ju nån plan om att bo i husbil på föräldrarnas tomt ifall de förlorade huset.
Citera
2023-04-18, 10:34
Medlem
Citat:
Tycker verkligen synd om er. På riktigt. Skaffa ett liv.

Detsamma får vi väl önska dig som tydligen har så lite eget liv att du hinner vara Julias moderator. 😄😄😄

Kanske skulle du göra som Jullan? Skaffa fem barn, som överårig nybörjare börja åka skridsko, - f’låt konståkning - och ha byggfirma medan egna huset -fullt av oavslutade renoveringsprojekt - säljs på exekutiv auktion.

Men kanske ett lugnare liv att bara vara Julias moderator.

Du skulle inte bevaka tråden längre? Har Julia ändrat sig?

Nu har jag inte tid med dig längre! Jag måste fortsätta supa och knarka. Eller kanske jobba vidare efter kaffepausen, får väl se...

Önskar för övrigt Julia med familj lycka till.
Citera
2023-04-18, 10:49
Avslutad
Citat:
Detsamma får vi väl önska dig som tydligen har så lite eget liv att du hinner vara Julias moderator. 😄😄😄

Kanske skulle du göra som Jullan? Skaffa fem barn, som överårig nybörjare börja åka skridsko, - f’låt konståkning - och ha byggfirma medan egna huset -fullt av oavslutade renoveringsprojekt - säljs på exekutiv auktion.

Men kanske ett lugnare liv att bara vara Julias moderator.

Du skulle inte bevaka tråden längre? Har Julia ändrat sig?

Nu har jag inte tid med dig längre! Jag måste fortsätta supa och knarka. Eller kanske jobba vidare efter kaffepausen, får väl se...

Önskar för övrigt Julia med familj lycka till.
Hur fungerar det ens att vara tre stycken olika moderatorer som sköter om en persons sociala nätverk, där Julia i detta fall, litar så fullständigt på en av dessa tre, att hon lägger sin tilltro och ger dom fri tillgång att moderera, ändra, lägg ut, radera osv?
Jättefarligt, om det nu stämmer att familjen lever under dödshot och trakasserier.

Har Julia träffat någon av dessa tre moderatoren? Hut gick rekryteringen till?
Varför behövs tre moderatorer?

Om jag fick önska ett återbesök av lyxfällan, så är det till Julia och Peter jag hade hoppats på.

Botten måste vara nådd, då företagen kostat mer än vad det smakat, huset är tvångssålt, skyddade identiteter osv

Var det vär det, eller ÄR det värt det?
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-04-18 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in