2023-04-17, 08:02
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag dömer henne inte utan jag begriper inte att hon gör det, fenomenet fascinerar mig, hur det kan finnas hjärnkapacitet över till att skriva det där. Det bevisar hur mycket sociala medier har tagit över mångas medvetanden
När en person jag känner drabbades av en olycka så gav den mobilen till en anhörig som fick formulera ett inlägg på Facebook för att informera alla nyfikna om läget.
Citera
2023-04-17, 08:02
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Varför stänger man inte bara av mobilen i så fall? Och för övrigt var hon på väg till en kompis. Det borde hon ha ”avbokat”.
Jo, det är sant, men får inte riktigt ihop det hela ändå.
Citera
2023-04-17, 08:03
Medlem
Citat:
Varför stänger man inte bara av mobilen i så fall? Och för övrigt var hon på väg till en kompis. Det borde hon ha ”avbokat”.

Därför att du kan bli spårad även om du stänger av din telefon.
Lämna den hemma är det enda som hjälper.
Citera
2023-04-17, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanLilja
Därför att du kan bli spårad även om du stänger av din telefon.
Lämna den hemma är det enda som hjälper.

Det där är lögn. En avstängd telefon kan inte spåras, vad än myterna säger.
Citera
2023-04-17, 08:05
Medlem
Det som gör mig mest förbryllad är varför hon inte hittades förrän vid 15-tiden när det stod att polisen började jobba vid huset redan kl 11 på morgonen? Eller har jag missat något?
Citera
2023-04-17, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atepe
Det som gör mig mest förbryllad är varför hon inte hittades förrän vid 15-tiden när det stod att polisen började jobba vid huset redan kl 11 på morgonen? Eller har jag missat något?

Tror det første huset som er avbildet i avisene, var ett annet hus de ransaket.
Citera
2023-04-17, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorygirl300
Tror det første huset som er avbildet i avisene, var ett annet hus de ransaket.

Aha, det förklarar saken i så fall. Tack!
Citera
2023-04-17, 08:31
Medlem
Citat:
Det där är lögn. En avstängd telefon kan inte spåras, vad än myterna säger.

Om mobiltelefonen har en funktion för fjärråtkomst eller om den har spårningsprogramvara som körs i bakgrunden, kan det fortfarande vara möjligt att spåra den.
Citera
2023-04-17, 08:31
Medlem
Ser denne kille som en urtyp som har åldersdysfori. En man som tror han ännu är en kille och inte vuxen med ansvar. Barnsligt beteende men ändå söker kärleken. Köper hus, pysslar och umgås med familjen med barn. Säkerligen en späd kort liten kille, utan framgång att imponera på jämngamla, därav söker yngre tjejer att imponera på, med sina grejer och skills. Typ exemplet på unga pedofiler, dock ser de sig inte själva som pedofiler, utan de tror på riktigt att dessa unga tjejer är kära i dem. Han ville nog visa henne sitt vackra hem och imponera och sen när hon vill hem så slår de slint och han vill behålla henne med tvång för att bevisa att han är en ”schyst” kille, sen blir han arg och kanske förgriper sig på henne. Det är någonting som hänt flickan, för annars tar man inom sjukvården inte ut en tjej på bår, om hon är pratbar och kan gå. Tror de funnit henne fastbojad i en säng, källare. Han har nog försökt övertala henne att han är en bra kille och försökt manipulera henne så hon inte skall anmäla när han fått reda på hur ung hon är.

Min teori.
Senast redigerad av Skorpan-1 2023-04-17 kl. 08:34.
Citera
2023-04-17, 08:34
Medlem
Har det framkommit varför de gjort husrannsakan vid flera hus? Misstänks flera GM eller kan hon hållts fången på flera platser (flyttad).
Citera
2023-04-17, 08:37
Medlem
Blev hon misshandlad och våldtagen? I vilket skick hittades hon?
Citera
2023-04-17, 08:43
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitarrhalsen
Om mobiltelefonen har en funktion för fjärråtkomst eller om den har spårningsprogramvara som körs i bakgrunden, kan det fortfarande vara möjligt att spåra den.

Menar du att ett spårningsprogram kan spåra aktiviteten för en telefon som inte ens är påslagen? Hur skulle en tracker ens kunna följa rörelsen för en telefon som är helt död när inte ens polisen och operatörerna kan det?

Fånigt trams. Dessutom skulle en 13-årig tjej aldrig dumpa sin telefon i ett dike för att hon inte vill bli spårad av mamma och pappa.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-04-17 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in