Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Nej det finns ingen uppgift som säkerställer en inväntande GM. I själva verket är det en högst osäker uppgift. Den kommer från IM men som vi vet har han ingen koll.
Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
IM är det enda vittnet som sitter på första parkett och inte är i rörelse, samt att hans iakttagelse börjar innan skotten. Det finns inget annat vittne som iakttar mördaren innan skotten faller (förutom den berusade AB, som är i rörelse). Inget vittne som iallafall trätt fram. Att som du, år ut och år in, cherry-pickar i alla vittnesmål (det ska tilläggas att du inte är den ende i tråden) gör att man inte kan ha en annan åsikt än att du är ett troll (det ska tilläggas att du inte är den ende i tråden på den punkten heller). Det fungerar tyvärr inte så att man kan plocka ut endast de bitarna som passar ens egen teori och bortse ifrån allt annat. Detta har många gjort den senaste tiden som KP, TP och nu dokumentären "30 sekunder". Patetiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Jag cherry pickar ingenting. Jag konstaterar bara att den del av utredningen som faktiskt är rejält utredd, den om händelser och personer kring bankomaterna visar att IMs minnesbilder inte stämmer särskilt bra med verkliga förhållanden. Tvärtom stämmer de riktigt dåligt.
Nu tror inte jag att IM ljuger utan berättar det som han upplevde det. Men det är också tydligt efter alla år som gått att händelsen satt sig djupt i honom och blivit ett känslomässigt monster. IM blev chockad av det och lider av det än idag, vilket är tydligt när man ser nyare intervjuer med honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Det finns faktiskt en sådan uppgift. Vag visserligen, men ändå.
AB ser ingen gå förbi honom eller ens närma sig LOP.
Gm borde behöva ta sig förbi AB ganska tätt inpå att AB börjar gå söderut om han inte har väntat i hörnan.
Men det är redan på den här punkten i MOP högst osäkert. Väntade gm i hörnan eller gick han bakom, det går inte att veta med säkerhet.
Jag personligen lutar mer åt väntande, men det är verkligen inte med någon övertygelse.
Det mesta lutar åt väntande.
IM vittnesmål är det viktigaste vittnet av alla. Han är det vittne som sett mest av alla.
LP:s vittnesmål är som bekant för alla utan något som helst värde utan har bara vara negativt för mordutredningen.
Det finns inga vittnesuppgifter om att någon GM följde efter LOP.
Då måste GM varit före eller väntat på LOP vid Dekorima.
IM:s vittnesmål friar alla misstankar mot SE.
SE kom efter mordet och har strulat till mordutredningen endast för att han ville bättra på sin insats vid mordplatsen och få en hjälteroll.
IM:s har återgett vad han såg och inte försökt bli känd eller spelat Viktig Petter.
Istället har han varit väldigt öppen och rak med sin vittnesuppgift.
Kom gärna med ett vittne som har gett bättre vittnesuppgifter från MORDPLATSEN när dådet utfördes och inte till skillnad mot andra vittnen som inte ens såg första skottet eller ens var på mordplatsen.
Det finns inget som tyder på felaktigheter på IM:s vittnesuppgifter.